Hoofdstuk 4

18 0 0
                                    

Ik word wakker van Liv haar wekker. "Shit man, vergeten uit te zetten" zegt ze. Het maakt me niet echt uit en we doen onze kleren aan. Ik doe mijn make-up, en heb bepaald, ik ben degene die bepaalt wat er gebeurd tussen mij en Finn, niet hij! Ik loop als eerst van de trap af en ja hoor hij zit er al. Ik zie Finn verrast kijken als hij ziet hoe niet verlegen ik ben, ja Finn, dit had je niet verwacht hé. Ik ga naast hem zitten aan de barkrukken. Liv gaat een eitje voor ons bakken. Ik merk dat Finn naar me kijkt dus ik draai me naar hem toe "kun je het zien?" Zeg ik hard genoeg zodat Liv het net niet kan horen. Hij stuurt me een blik van "sstt" en ik stuur een "i dont care" blik terug. Als ik bitchy tegen hem doe, dan laat ik niet zien dat ik hem leuk vind en dat is nou precies wat de bedoeling is! Ik kijk op mijn snap en zie dat Jens me heeft toegevoegd. Hij vraagt om mijn nummer en die geef ik hem, een minuut later word ik door hem gebeld. "Oh ik word gebeld ik loop even naar het balkon" zeg ik snel. "Wie?" Vraagt Liv, hmm dit is de perfecte kans "Jens" zeg ik en ik loop naar buiten zonder Finn nog een blik waardig te keuren. Liv kijkt blij naar Finn, "oh wat leuk misschien word het wel wat tussen Jens en Faye!". Ik zie nog net hoe Finn zijn zusje aankijkt alsof hij haar het liefst zou willen vermoorden, hmm dit bevalt me meer. Jens en ik hebben het over van alles en nog wat, hij vertelt over zijn ruzie en ik zeg dat hij zich er niks van aan moet trekken en dat het wel weer goed komt. Als ik op hang zie ik dat Finn al naar zijn kamer is en ik ga weer zitten. Ik besluit dat ik al naar huis ga, dan kan ik misschien nog even langs mijn oma. Liv vind het goed want ze is zelf ook ontzettend moe, dus ik pak mijn tas in en neem afscheid van Liv. Ik pak mijn fiets en fiets naar huis, ik zie Liv maandag wel weer.

*piep* *piep*, kut wekker! Ik zie dat het al 8 uur is, over 40 minuten moet ik al op school zijn, fijn dit. Gisteravond is het best laat geworden want pap en mam kwamen pas laat thuis en ik durfde niet naar bed als ze er nog niet waren. Ik zucht en sprint naar beneden, ik moet snel gaan eten.

Een half uur later sta ik in het fietsenhok, verbaast dat ik nog op tijd ben loop ik naar binnen. Ik zie Liv al staan bij de kluisjes en loop naar haar toe, ik zie dat ze weer aan het snappen is met Levy. "Weeral?" Vraag ik lachend. Ze draait zich om en moet lachen. We geven elkaar een knuffel en lopen kletsend naar het lokaal. "Oh hey" zegt Rosalie, oh jee, ik heb helemaal niet verteld dat zij die bitch is uit onze klas die de eerste schooldag al raar deed. Ik weet dat ze het niet eens vriendelijk probeert te zeggen "wat moet je" zeg ik terwijl ik gewoon verder praat met Liv. Ze tikt weer op mijn rug en zucht heel overdreven. "Wat is er nou?" Vraag ik geïrriteerd aan haar. "We hebben samen toneel" zegt ze zuchtend. "Huh hoe bedoel je?" Vraag ik terwijl ik me omdraai. "Nou iedereen is ingedeeld bij een kunstvak en wij als enige van de klas bij toneel" zegt ze. "Oh" zeg ik, terwijl ik Liv een blik stuur. Liv begint te lachen en Rosalie kijkt haar aan "hou effe je mond ja" zegt ze. Liv stopt meteen met lachen en kijkt me hulpeloos aan. "Dankje Rosalie, kun je nu weer iemand anders gaan lastigvallen? Met je rotkop" het laatste zei ik zo zacht dat alleen Liv het hoorde, maar Rosalie keek beledigd en trippelde naar haar vriendinnen of nou ja haar slaafjes. "Ik baal wel man, dan zitten we niet bij elkaar" zeg ik zuchtend tegen Liv. Liv zucht ook "ik ook, ik heb dans volgens mijn rooster". De dag vliegt voorbij maar toch ben ik blij als we klaar zijn, "tot morgenn!" Zegt Liv terwijl ze me een knuffel geeft "de eerste 2 uur hebben we die kunstvakken hé". "Ja helaas wel, ik zie je in de pauze dan wel" zeg ik terwijl ik nu al opzit tegen morgen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 08, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

En wat nu?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu