مريم: انت مالك متكلم في حاجه تخصك .
مصطفي اتعصب:انت ازاي تكلميني كده .
مريم:انت اكلمك زي منا عايزه طالم انت بتدخل في الي ملكش في .
مصطفي:صح انا غلطان اني بكلم واحده زيك .
مريم:زي هو انت تطول تكلم وحده زي.
مصطفي:اطول انتي اتهبلتي شكلك او اعصابك تعبانه اطلعي بره . بعصبيه
مريم:انا هطلع بره بس هطلع من شركه كلها انا بقدملك استقالتي .
مصطفي بسخريه:ههههههه استقالتك حلو وانتي معاكي مليون جنيه تدفعيهم بق ياشاطره .
مريم بصدمه :مليون جنيه بتوع ايه .
مصطفي بابتسامه:هو انتي مش فاكره لم دخلتي شركه دي ومضتي علي ورقه تعينك وكان فيها شرط انك لو قدمتي استقلتك او اشتغلت مع شركه تانيه تدفعي مليون جنيه لشركه قبل متمشي وانك تمشي ده مش هيحصل غير لم انا ارفدك انت زيك زي اي كرسي في شركه دي ياشاطره شوفي شغلك كده ولم تكلمي معايا تكلمي باحترام علشان متزعليش يلا اطلعي بره شوفي شغلك (بزعيق) .
مريم بقت مصدومه ومش عارفه تكلم طلعت بره وكان محمد واقف بره محمد كان بيتحجج انه عاوز مصطفب في حاجه نسي يقولها لكن هو كان مستني علشان يكلم مريم ولم طلعت مريم لقها بتعيط ومش شايفه قدامعا وكانت هتقع بس هو لحقها ومسكها بسرعه .
محمد:مريم انتي كويسه .
مريم: ازاي مخدش بالي من شرط ده ازاي .
مريم لم لقيت شغلها في شركه مشهوره زي شركه ياسر السيوفي مفكرتش لحظه ومضت العقد من غير تفكير .
محمد:مريم ردي عليا انتي كويسه .
مريم بصتله ومش عارفه تقول ايه:كويسه كويسه .
محمد:طب هو في حاجه هو مصطفي زعلك في حاجه.
محمد مجرد مقال اسم مصطفي مريم افتكرت الي حصل وازاي مصطفي هزقها وعيطت تاني.
محمد :اهدي بس اهدي طيب لو عملك حاجه قوليلي وانا هتصرف طب تحبي تمشي من هنا .
مريم:مش عارفه.
محمد:طب تعالي اوديكي اي حته علشان تهدي .
مريم:مش هينفع هيعملي مشكله .
محمد:متخفيش انا هتصرف لو كلمك تعالي بس .
مريم لقتها فرصه انها تهرب من المكان بدل متنهار تاني خدت شنطها وراحت معه ومحمد وداها لكافيه .
محمد:تشربي ايه يامريم.
مريم:اي حاجه مش فارقه .
محمد طلبلها لمون علشان تهدي شويه.
محمد:اهدي بق كده واحكيلي ايه الي حصل ممكن اقدر اساعدك في حاجه.
مريم حكتله الي حصل .
محمد:بس يامريم انتي غلطتي لم مضتي من غير متقري العقد بس محلوله المشروع الي هتشتغلي في ده هيكون في نسبه ليكي من المشروع دي هتبق حوالي 5 مليون وتقدري تتدفعي المليون وممكن نكبر شركتي وتبقي شريكه معايا .
مريم:مش عارفه بس انا عاوزه اسيب شركه باي طريقه .
محمد:طب انا ممكن ادفعلك المليون جنيه ولم تخدي نسبتك من المشروع ابقي رجعيهم .
مريم:وانا لم كده استقيل هشتغل في المشروع ازاي .
محمد:مهو انتي هتشتغلي معايا في شركتي انا احترمت ذكئك وعجبتني دماغك .
مريم:وانت هتستفد ايه لم تدفع المليون جنيه .
محمد:هستفد طبعا انتي كنز ها قولتي ايه موفقه ولالا .وهنا تلفون محمد رن وكان مصطفي محمد رد.
مصطفي بعصبيه:فين مريم خدتها فين انتطق.
محمد:اهدي اهدي مريم معايا بنتكلم في تفاصيل المشروع .
مصطفي:وانا كيس جوافه انت ازاي تخدها من غير اذني جبها الشركه حالا .
محمد:طيب طيب هجبها . مصطفي قفل السكه في وشه .مصطفي كان هيتجنن متوقع لم يشوف محمد يولع في .
محمد:اهنا لازم نمشي علشان مصطفي واضح انه شايط بس انتي مقولتيش موفقه ولالا.
مريم :موافقه .قالتها مريم بتردد وخايفه من رد فعل مصطفي ومصطفي هيتجنن ازاي خرجوا مع بعض .محمد ومريم وصلوا الشركه ورحوا لمكتب مصطفي
مصطفي اول لم شاف محمد كان نفسه يضربه .
محمد:بص يامصطفي دون مقدمات كده ده شيك بمليون جنيه ودي استقاله مريم.
مصطفي بص لشيك واستغرب:غريبه وانت تسعدها وتعمل كل ده علشان ايه .
محمد:ملكش دعوه بق المهم ان الفلوس معاك والاستقاله تمضي عليها علشان نمشي.
مصطفي ضحك بسخريه :بالسهوله دي وبص لمريم :وانتي رايك ايه يامريم في كلام ده .
مريم بصتله:انت مش عاوز المليون الي مضيت عليهم اتفضلت اهو شيك معاك .
مصطفي بابتسامه :وياتري يامريم اديتي ايه لمحمد مقابل المليون جنيه دول .
مريم اتصدمت من كلامه ودون مقدمات :اخرررررررررررررس واحترم نفسك انا اشرف منك ومن الي جابوك كمان وضربته بالقلم ................عند مازن وساره.
خلصوا المحاضرات وقعدوا مع بعض ووجات غاده نحيتهم .
غاده:مازن انت ازاي تزعل انكل منك علشان خاطر دي وشورت علي ساره .
مازن:لا ده كله بسببك عارفه انتي لو اخر واحده فب الارض مش هتجوزك .
غاده ضحكت:هههههههه متاكد غريبه اووووي اصلي متاكده اننا هنتجوز وكمان خطوبتنا الاسبوع الجاي .
مازن:نجوم السما اقربلك ياغاده .
غاده:متخفش انا قريبه اووي من نجوم ياحبيبي وانت من نصيبي انا انا وبس ولو ده محصلش مش هتبق لحد غيري .
مازن:يعني ايه.
غاده قربت من ساره اوووي :يعني خلي بالك من نفسك ياساره .
وسبتهم ومشيت .
ساره خافت من طريقتها بس استغربت بردو من مازن
ساره:هي قصدها زعلت باباك في ايه هو اي الي حصل
مازن:هااااااا قصدها ان بابا زعل علي العربيه والي حصل .
ساره بصتله:انت كداب يامازن ايه الي حصل؟؟؟؟مازن ملقش حل غير انه يحكلها وحكلها الي حصل .
ساره:.................
يتبع.................----------------------------------------------------------
يارب يكون البارت عجبوا عاوزه اعرف رايكوا في القصه اكملها ولا اوقفها واكتب قصه تانيه❤