ساره صحيت ولقيت نفسها في المستشفي ومع صحبتها سلمي.
ساره:هو ايه الي حصل.
سلمي:اغمي عليكي علشان مكلتيش حاجه من صبح كلي بق .
ساره: هو انا مين الي جبني هنا.
سلمي:عمرو .
ساره:امال هو فين .
سلمي:واقف بره .
ساره:طب يلا خليني اقوم علشان ورا شغل وعلشان اشكر عمرو .
ساره طلعت بره ولقيت عمرو بره .
ساره:شكرا ياعمرو علي الي عملته.
عمرو:شكرا ايه يابنتي بطلي هبل المهم انتي كويسه دلوقتي.
ساره:اه الحمد الله بس لازم امشي دلوقتي علشان ورايا شغل.
عمرو:طب تعالي وانا هوصلك.
ساره:شكرا ياعمرو بس مش عاوزه اتعبك.
عمرو:مفيش تعب ولا حاجه انتي تعبك راحه.
ساره :طيب يلا .ومشيت هي وسلمي وعمرو .
وكان في عيون بترقبهم من بعيد ده كان مازن .
مازن لنفسه:مبسوط بنفسك انت شايفها بتقع قدامك وواحد غيرك الي شلها والي جبها لهنا انا خايف علي حياتها علشان كده لازم ابق بعيد مليون صراع داخل مازن لحد ممشي .
وعمرو وصل ساره وقعد يكلمها معها كتتير وساره تخلت تخلص شغلها .
ساره من وقت مسمعت خبر خطوبه غاده ومازن وهي حاسه انها بتموت .صاحب شغل:انتي هتقعدي شفيت ذياده علشان في واحد حجز المكان كله علشان هيعمل في خطوبته .
ساره:تمام بافندم .مريم راحت شغلها ومصطفي مرحش شغل علشان خطوبه اخو .
ومريم عرفت بخطوبه مازن كلمت ساره وساره قالتلها انها كويسه وانها هتتاخر علشان شغل وكده .ساره هي وزميلاها فضلوا مستنين حفله الخطوبه والي هي خطوبه مازن وغاده وساره اول لم شفت كده اتصدمت غاده طبعا هي الي حجزت المكان
مازن طبعا حزين ولسه لحد دلوقتي مشفش ساره
بس جائت الصدمه لم شافها وهي الي بتقدم الطلبات للمعازيم الفرح وبص لغاده .
وساره شايفيهم وهي قلبها بيتقطع مبقتش قادره تستحمل الي بيحصل رمت الي هي مسكها في الارض ومشيت ومازن خد باله كان نفسه يروح وراها بس مقدرش اول مره مازن يحس بضعفه .ساره فضلت ماشيه تكلم نفسها:ليه بيحصل معايا كده ليه انا عملت ايه في حياتي انا غلطت لم حبيته انتي فين ياماما اول مره اكون محتاجه حضنك وملهقوش اول مره احس بالكسر الي جوايا اه مش قادره اكمل حياتي مبقش عندي قدره اني اكمل حياتي يارب سمحيني الي هعملوا بس خلاص مبقتش قادره سمحيني يارب وروحت البيت وكان الوقت اتاخر وكانت مريم نايمه .
دخلت اوضتها وفتحت تلفونها وكلمت مازن .
مازن كان صاحي .
مازن:الو.
ساره بصوت ياس من الحياه:هتوحشني اوووي يامازن .
مازن:ساره في ايه مال صوتك انتي كويسه.
ساره:عمري مكنت كويسه قد دلوقتي اوع تنسني انا عملت كده علشان متعذبش ذياده وهقول لربنا يسمحك علي الي عملته في .
مازن بنبره خوف:ساره انتي فين دلوقتي .
ساره:مش هتفرق خلاص ضاع الوقت بس كنت عاوزه يبق اخر صوت اسمعه قبل مموت صوتك .وقفلت الفون .
مازن:ساره ساره .مازن اتخض واتصل بيها كتتير مبتردش خد مفاتيح العربيه وجري ركب العربيه وساق باقسي سرعه كانه بيتحدي العالم وكان هيعمل حادثه اكتر من مره لحد موصل بيت ساره طلع خبط علي الباب كتتير لحد ممريم فتحت.
مريم:في ايه .
مازن:هي فين وبدون اي ازن دخل يدور عليها .
مريم :انت بتعمل ايه .
مازن دخلت اوضتها لقها نايمه علي سرير اطمن :ساره انتي كويسه .مبتردش
مازن :ساره ردي علياااااا . بص علي الارض لق علبه دواء فاضيه .
مازن:سارررررررررررره لااااااااااااااا مش هتسبيني لا قومي وقولي انك بتهزري قومييييي ياساررررررره .لكن لاحياه لم تنادي
يتبع....................
--------------------------------------------------------