19 Pretty liar.

8.2K 457 5
                                    

"Weh Ad macam mana kau jadi Mafia?" soa azril yang sedang membuka butang baju kemejanya untuk membersihkan diri.

"Mana kau tau ni?" soal Ad dengan riak bekunya.

"Dah nama mafia memangla semua tau" balas azril acuh tak acuh. Aden menggulingkan bola matanya, dia duduk di atas kerusi meja solek.

"bcs i born to be, bapak aku mafia"

"macam mana kau kenal Hasley?" soal Azril lagi.

"From hospital aku paksa dia buat misi dengan aku, and sebab aku dia jadi ahli MSA"

"ohh i see"

"macam mana kau rapat dengan hasley?" soalan yang sama tapi diaju kepada azril pula.

"Aku bekas tentera, aku taktau mana budak tu kenal aku, tiba ii ada seorang perempuan ni iaitu PA dia tawarkan pekerjaan untuk aku jadi bodyguard Hasley, mula ii aku ingat aku kena jaga budak kecik or jaga puteri bagai, rupanya jadi orang dia" cerita azril panjang lebar, tuala diambil.

"Kenapa kau rapat sangat dengan dia?"Azril mengangkat kening.

"Dah bodyguard memanglah aku always stick dengan dia, kau jealous ke?" azril tersenyum sinis melihat muka tanpa riak aden.

"truly yes"

"so you've feeling with her?"

"Yes"

"I see, goodluck, she hard to handle, i dare you to make her fall in love with you" cabar azril.Aden tersenyum sinis.

"Fine, when i got her, kau jangan terlampau rapat dengan dia"

"As your wish dear" kata azril bersahaja, dia terus memasuki tandas.

Aden POV

setelah mamat tu masuk ke tandas aku bangun dari kerusi, aku menuju ke pintu untuk menghirup udara segar di luar.

langkah aku terbantut di depan pintu kayu antik, kedengaran banyak suara dari dalam bilik, aku cuba mendengar perbualan itu.

tiba ii satu tangan menyentuh lembut bahu aku, aku terkejut terus menoleh, Sama juga dengan hasley terkejut dengan tindakan aku, mata bundar miliknya yang terkejut itu membuatkan aku terlalai seketika.

"Ap—." aku terus menekup mulutnya dari bersuara, aku menunding jari kearah pintu,kami berdua mendengar perbualan itu.

"Why you guys dont tell me about Hasrin!" kedengaran suara nenek has sedang memarahi sesorang.

"aunty Freeya paksa kitorang jangan bagitau nenek" kata satu suara lelaki.

"Why he die?!" marah nenek lagi, suaranya bercampur dengan tangisan.

"Aunty Freeya suruh orang bunuh dia, Dia dah dapat tau tentang penyerahan syarikat tu dekat uncle Hasrin sekarang dia target anak dia" terang satu lagi suara berlainan.

"Ini Bukan plan kita!, I just need my son!, not that stupid girl and her mother!" jerit neneknya lagi, aku menoleh kearah Hasley tangannya mengepal penumbuk, dia menangis tanpa suara,air matanya mengalir deras.

"Aunty Freeya forced us, kalau tak kitorang akan dibunuh dengan orangnya"

"Jadi apa kita kena buat sekarang nenek?"

"Bagi budak tu dekat Freeya, I'll deal with freeya later" kata nenek dengan nada bekunya.

"Btw kenapa dia datang bawak member dia sekali?"

YOUNG SPY [Undercover mission]©️Where stories live. Discover now