28 End of Luna

8.6K 431 30
                                    

1 Years Later

"BAHHH!!!" sergah Brian. Bahu Has terhinjut sedikit, pen di atas kertas kerja di ambil lalu mengetuk kepala sepupunya itu.

"auchh!" adu Brian.

"Janganlah kacau aku brian!" marah Hasley. Brian tergelak, dia duduk di hadapan Hasley yang serious dengan kertas kerjanya.

"Kau bila nak balik Malaysia Has, Ibu kau kan dah sedar lama" soal Brian.

"Nanti aku baliklah, lepas Dah siap buat perluru baru ni" rungut hasley.

"Ad tak cari kau ke ha?" Hasley berhenti menyelak kertas kerja, nak cari macam mana, segala no. dia dah tukar.

"Manalah aku tau dia tu" jawab hasley malas.

"kau ni Has.. kau stay sini dah setahun kau dah masuk 22 tahun,kau tak pernah bagitau sebab kau duduk sini, bukan sekejap, lama pulak tu" Hasley menjeling Brian yang membebel panjang.

"Kau ni en,aku dah bagitau en, aku kan terpisah lama dengan family German so why not huh!" hasley merengus geram.

"Tapi Ad mestilah kena ikut sekali"

PAP!!

hasley memukul meja kayu itu, Brian Terkejut.

"Kau ni!, Ad!, Ad!, Ad!, takde nama lain ke!" marah hasley.

"Ehh!, dah ii, nah minum coffee ramuan baru aku ni, kau Brian takyahla kau Has dia tengah period lah tu" Remi yang datang sambil membawa dua cawan kopi, meredakan suasana.

"hehe sorryla Has.. aku taktau pulak yang kau.." Hasley memberikan jelingan maut sebelum Brian menghabiskan ayatnya.

"Aku nak Pegi Italy esok, kau ikut tak?, Brian?, Remi?" soal Hasley, mata brian sudah bersinar-sinar

"Nak ii !!" kata Brian teruja.

"uishh!!, tak pernah ii nak ajak kitorang, buat apa pegi sana?" soal Remi.

"Ada urusan kerjalah, Ape lagi, aku nak copy peluru baru dekat itali sebab bahan itali kualiti dia tinggi" terang Has, Remi dan Brian hanya meng ooo kan sahaja.

"Lepastuu nak pergi mana??" soal Brian.

"Aku selesaikan urusan kerja, korang pergilah keluar, sambil ii tu"

"Nanti kalau ada orang culik kitorang macam mana?, kau dahla ramai musuh kat sana" Remi sudah takut dengan cadangan hasley.

"Aiman dengan Arif kan Ada"

"habis kau?" soal Brian

"Aku tau jaga diri sendiri"

lupa nak bagitau, Arif dan Aiman yang hilang bersama puan Leeya setahun lalu, telah dijumpai di dalam gudang, setelah Police german menyerbu tempat itu, Arif dan Aiman langsung tidak ingat apa ii, sehinggalah Brian Dan Remi berjumpa dengan mereka berdua, dan menjaga mereka hingga sembuh.

ITALY 🇮🇹

"Ciao!! (hello!)" jerit Brian riang, selepas turun dari flight, Hasley menekup muka tahan malu, sudahla dia terkenal di itali.

"capo Luna? (boss luna?" tegur seseorang pemuda yang menjaga pagar pelepasan passengers.

Hasley laju menoleh, dia menyorok mukanya, Pemuda itu mengerut kening.

"molto tempo non ci vediamo (lama tak jumpa)" kata pemuda itu setelah memastikan yang itu memang Luna.

"don't talk to me, i'm not Luna that you mean, i'm not your boss" kata hasley dengan kadar segera lalu berlari masuk ke dalam taxi, diikuti dengan brian, Aiman, Arif dan Remi yang mengejar Hasley dari belakang.

YOUNG SPY [Undercover mission]©️Where stories live. Discover now