★ 1. Imperiul stelei însângerate

132 18 32
                                    

Fantasy is hardly an escape from reality. It's a way of understanding it.

        Draga mea @cimitir (ar fi genial dacă mi-ar merge tag-ul, of), ești prima din această tură. Acestea fiind zise, să trecem la treabă și să ne afundăm în al tău Imperiu.

        Vorba vine, că sunt șapte. Acțiunea se desfășoară, cel puțin la început, doar în Imperiul Umbrelor, dar de existat, există șapte.

        Are you even kidding me? Look at that map, it's gorgeous! Și tocmai când mă întrebam cât de multă muncă se poate depune într-o carte

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

        Are you even kidding me? Look at that map, it's gorgeous! Și tocmai când mă întrebam cât de multă muncă se poate depune într-o carte. Și nici nu mă lăsați să încep să vorbesc despre lumea în sine, despre cât de amănunțit e construită și despre cât de adânc se suprapune peste lumea noastră și peste temele cărții...

        Trecând peste crizele mele legate de worldbuilding, despre care vom vorbi ceva mai târziu, ar trebui să începem cu elementele paratextuale, nu? Titlul, coperta și descrierea. Practic, cele care determină procentul în care cititorul decide să continue lectura – sau nu.

        Titlul este analitic, format din trei cuvinte, scrise mai demult în majusculă, este strâns legat de miezul cărții. Nu-mi pot închipui decât că Steaua Însângerată este un pseudonim al lui Lyre. Înainte nu vedeam asta și mă gândeam că e vorba de Arsace sau de alt personaj important, dar acum văd. Trebuie să mă gândesc și să-mi încep teoriile despre cum va ajunge Imperiul în mâinile Sabiei noastre, în cazul ăsta. În orice caz, are rezonanță, este unic din orice punct de vedere și atrage atenția într-un mod plăcut și suprinzător, în genul ,,Doamne, despre ce poate fi vorba în cartea asta?!". De asemenea, cuvintele ,,Imperiu" și ,,însângerată" duc cu gândul atât către categoria în care este încadrată opera, dark-fantasy/paranormal, cât și înspre subiectul principal abordat: războiul. Contrastul dintre stele și sânge creionează o imagine puternică vizual, de asemenea. Se ascund mult mai multe în spatele titlului decât pare la prima vedere.

        Coperta (voi lăsa un screenshot la media, pentru cei interesați) este una extrem de complexă și în perfectă rezonanță cu titlul. Îmi place cel mai mult dintre cele pe care le-ai avut până acum și nu cred că are rost să spun cât de bine se potrivește. Fontul titlului e potrivit, textele sunt clare; roșul duce cu gândul către intensitate, adrenalină, către sânge și flăcări. Ador spinii de pe margini și aspectul de carte de tarot pe care ți l-a oferit graficiana. Schema coloristică îmi place mult, de asemenea. Trandafirul și sângele se află în contrast, ilustrând frumusețea prăbușirii, a luptei și a morții, regăsită încă din primele paragrafe din primul capitol, care reprezintă o temă principală a cărților tale. Estetica urâtului, practic. Coroana, mai ales faptul că ea este cea de pe care se prelinge sângele, sugerează intrigile și comploturile de la Curte, iar totul prinde și mai mult sens când o cunoaștem pe Arsace și aflăm mai multe despre Imperiul Umbrelor.

Cynefin: un cosmos de opiniiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum