‘Amanda… Amanda, je moet even wakker worden… Amanda,’ fluisterde Kate.
‘Ze ligt echt diep te slapen,’ zei Scarlett. Scarlett schudde Amanda iets heen en weer.
‘Amanda!’ riep Kate.
Amanda opende langzaam haar ogen. ‘Hoi,’ zei ze zachtjes.
‘Hallo, schone slaapster. We hebben waren net in de eetzaal en daar werd ons verteld dat je heel de week vrij bent van alle activiteiten. De docenten en Mitchell zijn het erover eens dat je even rust moet nemen,’ zei Kate.
‘Dit keer ga je ook echt rust nemen!’ benadrukte Scarlett.
‘Ik zal me rust nemen hoor. Dit bed ligt zó lekker, hier kom ik voorlopig niet uit.’
‘Mooi zo,’ zei Scarlett tevreden.
‘Wij gaan nu gezellig naar onze activiteit. We gaan vandaag de wandeltocht doen. We hebben er heel veel zin in,’ zei Kate op een sarcastische toon.
Amanda lachte even. ‘Veel plezier,’ zei Amanda zachtjes. Ze sloot haar ogen.
‘Doei,’ zeiden Kate en Scarlett terwijl ze Amanda’s kamer verlieten.
Scarlett, Kate, Zach en Bratt hadden samen de survival-wandeltocht. De vijfde in hun groepje was een jongen die ze niet kenden. Samen liepen ze naar de begeleider van hun groepje. Deze begeleider was een andere dan dat Amanda gisteren had.
Toen iedereen was verzameld vetrokken ze. Bratt liep naast Scarlett en de andere jongen vooraan liep naast de begeleider. Achteraan liepen Kate en Zach.
‘Hoe vind je deze trip tot nu toe?’ vroeg Zach aan Kate. Hij keek haar aan.
‘Leuk! We zijn deze zomervakantie niet op vakantie geweest, dit maakt het weer helemaal goed,’ zei Kate blij. ‘Wat vind jij ervan?’
‘Ik vind het ook leuk, maar blijft dat drie maanden lang zo?’
‘Dat zullen we vanzelf zien. En anders maken we er toch iets leuks van?’ zei Kate.
‘Ja, je hebt gelijk.’ Hij glimlachte naar Kate.
‘Je haren zijn langer geworden,’ zei Kate toen ze Zach aankeek.
‘Tja, ze groeien elke dag. Volgens mij zijn de jouwe ook langer,’ zei Zach plagerig.
‘Nee, dat bedoel ik niet,’ zei Kate. Ze glimlachte. ‘Ik bedoel, je haren hield je eerst altijd kort. Nu zijn ze iets langer. Ik heb mijn haar altijd al lang gehad.’
‘Oh, ja, ik probeerde iets nieuws uit. Vind je het wat?’
‘Ja, ik vind het leuk staan,’ zei Kate.
‘Mooi, dan hou ik het zo,’ zei Zach tevreden.
Ineens vloog er iets langs Kate’s gezicht. Ze schrok en botste tegen Zach aan. Zach moest lachen.
‘Wat is er?’ vroeg Kate.
‘Het was maar een vlinder.’
‘Oh, ik dacht dat het een of ander eng beest was,’ zei Kate. Ze moest lachen nu ze wist dat ze aan de kant sprong voor een vlinder.
‘Kijk maar.’ Zach wees naar de vlinder in de lucht.
‘Oh, ja. Sorry, dat ik tegen je aan botste.’
‘Dat maakt niet uit hoor. Ik zou je wel beschermen als het nodig was, maar een vlinder is ongevaarlijk.’ Zach glimlachte naar Kate.
Kate glimlachte terug. ‘Gelukkig wel.’
JE LEEST
Valipers
RomanceAmanda Stanfort is 17 jaar. Samen met haar school, Hilson High School, gaat ze naar kamp Eastwood. Maar als snel blijkt dat dit uitje niet zal uitpakken zoals iedereen had gedacht. Er gebeuren onverklaarbare dingen, verschrikkelijke dingen die niet...