Bab 8

14 6 0
                                    


Qayyum sedikit terasa hati dengan kelakuan Erisyah terhadapnya . Erisyah langsung tak melayan nya macam selalu . Pandang mukanya pun tidak .

Erisyah hanya melayan Faid , Rul dan Syah dan cousin perempuannya sahaja . Erisyah menganggap bahawa Qayyum tidak wujud di situ .

" Sabarlah Qayyum . Mungkin Risya masih marahkan kau " pujuk Faid . Dia juga terasa hati dengan kelakuan Eriayah pada Qayyum .

" Aku rasa bersalah sangat . Sampai bila wey dia nak marahkan aku " kata Qayyum sambil mengurut pelepisnya .

" Kau kena bagi dia masa . Then baru kau minta maaf " Rul memberikan cadangan .

" Dia takkan maafkan aku Rul . Semalam kan dia dah tengking aku " Qayyum terigatkan masa dia di tengking oleh Erisyah .

' AKU TAKKAN MAAFKAN KAU FAHMI QAYYUM !! '

" Itu mungkin keluar dari mulut dia . Tapi bukan dari hati . Waktu tu kan dia masih terkejut dengan tindakan kau " kata Syah pula .

" Tak . Aku kenal Risya macam mana . Semua perkataan yang keluar dari mulut dia tu datang dari hati dia . Dia takkan menipu " bertambah kusut Qayyum dibuatnya .

Ya . Erisyah memang seorang yang macam tu . Semua perkataan nya keluar dari hatinya . Kalau dia marah dia kata . Kalau dia suka seseorang dia akan berterus terang . Dia bukan seorang yang EGO .

*************

Seperti yang 4 GURLZ jangkakan . Ada murid baru di sekolah mereka . Nasib tak sekelas fuh .

Mereka tau pun dari Hana budak kelas sebelah . Iaitu kelas 5 Mawar . Cuma diorang tak tau laki ke perempuan .

Sekarang waktu rehat . 4 GURLZ menuju ke kantin .

Sedang mereka syok makan dan berbual seseorang menegur mereka .

" Akhirnya . Jumpa juga . Senang rupanya bila berkawan baik dengan cousin awak tu " kata Farhan .

Mereka mengendahkan sahaha si jantan tu .

" Sombongnya awak ni sayang " kata Farhan . Dia ingin mengusap pipi mulus Erisyah tapi Erisyah menghalang .

" Kau pahal jantan nak pegang pegang aku . Kau ni islam ke kafir ! Dah tak reti beza halal haram dah ke ! Suka hati sialan kau je nak pegang pegang aku ! " marah Erisyah . Dia meninggikan sedikit suara dia . Elyana , Nurish dan Ainin dah panik .

Janganlah si Erisyah ni buat WWE kat kantin ni sudah .

" Wow garangnya . Sejak bila awak berubah ni hah ? " tanya Farhan .

Erisyah tudak menjawab pertanyaan Farhan .Erisyah bangun dan pergi berlalu .
Elyana sempat berkata kepada Farhan
" Orang dah tak nak tu tak payah la nak ngade sangat nak terhegeh hegeh . Ramai lagi perempuan . Kau cari pasal lagi lepas ni . Memang aku pupuskan kau terus  "

Farhan hanya tersenyum senget .
Dia pun pergi ke meja lain dan makan .

***************

" Apa masalah jantan tu hah ?! Sialan tul !! " marah Erisyah . Dia menuju ke kelas .

" Risya . Wey . Laju . Giler . Kau . Jalan . Penat . Aku . Kejar " tercungap cungap Nurish berkata . Laju giler minah ni jalan . Fuh .

" Aku tak suruh pun korang kejar aku " kata Erisyah dingin .

" Risya . Kau tak yah risau la . Serius aku cakap . Dia kacau lagi lepas ni . Buku lima aku terus melekat kat muka dia " kata Elyana sambil mengepal penumbuknya .

" Takpe ke macamtu " tanya Ainin .

" Kalau kena gantung sekolah macam mana ? Nanti mesti family kita tanya " tanya Ainin risau .

" Sokay la . Nanti aku citer perkara sebenar . Ala kena gantung je bukan buang sekolah " kata Erisyah sambil membetulkan awning tudungnya .

Tunggu je la nasib si Farhan tu . Jgn memain tau dengan Elyana . Hahahah . Nak tau apa jadi ? Farhan kene tumbuk ke dengan Elyana ? Nantikan bab seterusnya .

Vote and comment ye😜💗




4 Gurlz Where stories live. Discover now