blamed

2.2K 135 53
                                    

• You're obsessed, just let me go, •
You're dead to me
I'm not somebody you know,
You're dead to me
Could you just leave me alone?
You're dead to me

What you say to me I can't hear a thing,
Try to talk some sense to myself, but I won't listen,
I'm what God made of me,
No need to pretend,
It's okay to disagree, we don't have to be friend.

< ~ >

"Finally." Gear dimasukkan ke ' P '. Handbrake ditarik perlahan dan kepala disandarkan ke seat.

"God, today is such a long long day." Mengeluhnya sebelum beg yang berada di seat belakang dicapai dan kunci kereta ditarik keluar.

Pintu dihempas malas. Dia meregangkan badan sedikit.

Kereta Mercedes Benz dan Porsche yang diparkir elok di dalam garaj dipandang.

Jam tangan ditilik.

3 : 50 p.m

"Awal balik?" Soalnya kepada diri sendiri. Bahu diangkat serentak langkah diatur masuk ke dalam.

Bunyi bising yang kedengaran mebuatkan Hana terhenti melangkah.

"Siapa perempuan ni?! GRO mana yang awak kutip ni ha?!"

"Awak jangan nak melampau sangat Diana! Jaga mulut awak! Jangan nak asyik fitnah saya je!"

Telefon bimbit itu dihempas ke lantai.

"Awak cakap saya fitnah?! Hey jantan! Kalau dah ada bukti tu, bukan fitnah! Pakai otak!"

Pang!

Hana yang memerhati di sebalik dinding itu menahan air matanya.

Again.

"Papa?" Puan Diana dan Encik Idham segera memandang ke arah suara itu.

Encik Idham menurunkan tangannya dengan nafas yang berombak. Dia mencapai kunci kereta miliknya sebelum keluar dari rumah agam itu.

"Lari lah lari! Pengecut!" Teriak Puan Diana sebelum jatuh terduduk di atas sofa ruang tamu.

Bunyi deruan enjin yang semakin perlahan membuatkan pandangan Hana kembali kepada mama nya.

"Mama okay?" Soalnya lembut serentak cuba untuk menyentuh pipi Puan diana yang sudah kemerah merahan.

"Kau jangan sibuk lah." Puan Diana menepis tangan Hana sebelum menjelingnya tajam.

Hana kembali meletakkan tangannya ke tepi badan. Senyuman kecil cuba diukir walaupun hatinya sakit.

"Nak Hana ambilkan first aid kit? " Soalnya sambil meletakkan beg sandangnya ke atas sofa yang lain.

Puan Diana tidak menjawab malah mendengus lalu bangun dan berjalan ke arah tangga.

Hana hanya memerhati dengan hati yang sebak. Mutiara jernih yang turun dikesat kasar menggunakan hujung baju. Anak rambut yang terkeluar diselit ke belakang telinga.

"Apa salah Hana sampai mama layan Hana macam ni?" Tanya nya perlahan.

Puan Diana berhenti melangkah. Tangannya menggengam pemegang tangga kuat.

"Sebab kau dah bunuh anak aku."

Dia memalingkan badannya. Wajah yang sungguh dia benci dipandang penuh dendam.

Badboy's Angel Where stories live. Discover now