locker

1.5K 127 156
                                    

• Sometimes I wonder when you sleep •
Are you ever dreaming of me?
Sometimes when I look into your eyes
I pretend you're mine, all the damn time
'Cause I like you

Is it cool that I said all that?
Is it chill that you're in my head?
'Cause I know that it's delicate (delicate)
Yeah, I want you.

< ~ >

"Ugh!" Begnya di campak ke atas jubin singki tandas sekolahnya. Nafasnya naik turun menahan bengang.

"Ruined! Everythings, ruined!" Jeritnya serentak mengusutkan rambutnya yang hanya melebihi paras bahu itu.

Wajahnya yang sudah comot dengan kesan gincu dan eyeliner itu dipandang penuh geram.

"Kenapa susah sangat aku nak dapat kau?!"

Jam yang terletak di tangan di tilik. Keningnya bersambung.

Pelik.

Mika yang ingin membuka pintu kereta itu dihalang oleh Riana.

Dia berpaling serentak sebelah keningnya diangkat.

"Er, abang okay?" Soal Riana kekok. Mika mengerutkan dahinya serentak lebihan air yang terletak dalam cup venti disedut lagi menggunakan straw.

"Okay. Why?"

Riana menggeleng. Pegangan tangannya pada lengan Mika dilepaskan perlahan lahan.

Mika mengangkat bahu tanda tidak kisah sebelum terus membuka pintu lalu pintu ditutup. Baru beberapa dia melangkah dia berpusing kembali.

Riana yang sedang berfikir itu tersentak apabila cermin keretanya diketuk. Kelam kabut dia menurunkan.

"Again, thanks for the sweet drink!" Riana mengangguk.

"No biggy." Senyuman nya kembali mengendur apabila Mika mula melangkah pergi masuk ke dalam bangunan sekolah.

Sempat Mika memberhentikan seorang budak lalu menyuruhnya membuang bekas minumannya yang sudah kosong itu tanpa berkata apa apa.

Riana menyandarkan badannya ke kerusi pemandu. Plastik yang digunakan tadi dikeluarkan.

Arahan yang tertulis dibaca kembali.

"Pastikan tuang 'semua' isi yang terkandung. Jika tidak tiada apa apa kesan yang akan terjadi .." Kepalanya memandang ke hadapan semula. Paket itu digenggam kuat.

"Fuck!" Makiannya bergema di dalam kereta. Cermin kereta diturunkan sebelum paket kecil itu dicampak ke luar.

Beg yang berada di seat belakang dicapai dan kunci kereta dikeluarkan dari rumahnya. Pintu segera ditutup dengan kasar. Kaki terus melangkah masuk ke dalam bangunan sekolah. Sempat dia mengunci kereta miliknya.

Dari jauh si dia tersenyum melihat adegan itu. Kaki diatur ke tempat kereta Riana. Paket kecil yang sudah sedikit terkeluar isinya diambil.

Badboy's Angel Where stories live. Discover now