Kapının hayvan gibi tekmelenmesiyle maalesef ki güzelim uykumdan uyandım. Bir tarafımı yırtarak bağırmaya başladım.
"Anneğğ kapıııı."
Bir kaç saniye bekledim ama evde tık yok ve kapıdaki varlık hala kapıyı tekmeliyordu.
"Ya anneğğ şu kapıya bakın ya."
Evde yine çıt yok. Yeniden bağırdım.
"Evde kim varsa şu kapıyı açsın lütfen ya. Cinler sizde buna dahilsiniz."
Evde yine çıt yok ve kapıdaki orangutan yavrusu hala kapıyı tekmeleyordu.
"Öyle olmadı kepçeyle gelip evi yıksaydın." Diye tekrardan bağırdım. Evimiz iki katlıydı ve ben üst katta yatıyorum. Kapıyı açmam için aşağıya inmem gerek ve ben şu an o kadar üşeniyorum ki anlatamam. Hemen aklıma İrem geldi hızla telefonumu bulup onu aradım. Telefonu açar açmaz konuşmaya başladım."İreğğm şu anda birisi kapıyı kırmaya çalışıyor. Bir çıkıp baksana." İremle aynı binada oturuyorduk ve evlerimiz karşı karşıya olduğu için çok sıkça bulusuyorduk.
"Lan MaSALAK kapıdaki benim ve eğer hemen o kapıyı açmazsan yemin ederim kapıyı kırar sonrada gelir o kapıyı götüne sokarım."
Deyip telefonu yüzüme kapattı. Evet gördüğünüz gibi Canım arkadaşım bana Masalak diyor. Bu kızın beyninden şüpheleyim ama neyse. Tam yataktan inecekken ayaklarima dolanan çarşafla yere yapıştım.
Artık gece nasıl yattıysam çarşaf ayaklarima dolanmış. Hızla çarşaftan kurtulup yüzümü yıkadım. Sonra sürüne sürüne merdivenlerden indim. En sonunda kapıya ulaştığımda İrem büyük bir ihtimalle kapının ırzına geçmeye çalışıyordu. Kapıyı acmamla kafama bir darbe yedim. Evet kapıyı eliyle değil ayağıyla değil kafasıyla çalan bir arkadaşım var. Alnımdaki açıyla elimi alnıma koyarak geriledim."Allah seni bildiği gibi yapsın İrem. Sevgilinle öpüşürken yüzüne hapşırırsın inşallah İrem. Sevdiğin çocuğa hava atayım derken rezil olursun inşallah İrem."
O kapıyı kapatıp içeri girerken hala beddua ediyordum."Tövbe de kız. Neyse neyse bak çok güzel bir şey diyeceğim."
"Beni bu saate uyandirdigina göre önemli bir şeydir inşallah."
"O zaman söylüyorum yarın okul gezisi var ve bizde gidiyoruz." Çığlık çığlığa dediği şeyden sonra hızla boynuna atladim.
"Yaşasın!"
İrem bir anda dengesini kaybederek yere yapıştı. Tabi bende onun üstüne.
"Allah senin belanı versin Masal."
Hızla İremin üzerinden kalktım.
"Senden büyük bela mı olur iremcigim."
İrem göz devirerek ayağa kalktı. Birden aklıma İremin dediği şey geldi. Biz yarın tatile gidiyoruz ve benim hiçbir şeyim hazır değil. Hızlı bir şekilde İremin ensesine vurdum. Ensesini tutarak ve kaslarını çatarak bana baktı."Ne vuruyorsun be!"
"Bu şimdi mi haber verilir lan."
"Ya bende bugün bizimkilerden zor izin aldım. Merak etme sizinkiler de izin verdi. Şu an bizde kahvaltidalar."
"Sen valizini hazirlamissindir zaten o yüzden gelip bana yardım ediyorsun."
Başını sallayıp benimle beraber yukarı çıktı.Kırmızı valizime bakıp İreme döndüm.
"Her şeyi aldık dimi."
"Dur bakalım.
- Şortlar✔️
- kot pantolonlar✔️
- etekler✔️
- elbiseler✔️
- tişörtler✔️
- yarım tişörtler✔️
- bel çantan ✔️
- ayakkabılar✔️
- makyaj malzemeleri✔️
- takılar✔️
- bikiniler✔️
- güneş kremi✔️
- güneş gözlüğü ✔️
- şapka✔️
- fotoğraf makinesi✔️
- çorap✔️
- iç çamaşırı✔️
- plaj malzemeleri (havlu vs.)✔️
Evet herşeyi almışız. Ama son olarak yolculukta ihtiyacımız olan şeyleri koymaya sırt çantası alacaksın.""İçine ne koyacağız?" Dediğim şeyle gözlerini devirip siyah sırt çantamı aldı.
"Şimdi dediğim her şeyi içine koy tamam mı?" Basimla onu onaylayip çantamın fermuarını açtım. İrem hemen konuşmaya başladı.
" Imm bir düşüneyim ha tamam buldum.
- kulaklık
- iki tane kitap
- su
- abur cubur."İremin dediği her şeyi çantama koyarken en son dediği şeyle abur cubur çekmecemi açtım. Ve gördüğüm şeyle gözlerim fal taşı gibi açıldı. ABUR CUBURLARIM BiTMiŞ.
Hızla İreme döndüm."Kanka hepsi bitmiş. Ben üzerimi degistiriyim sonra da markete gidelim." İrem beni yine kafasıyla onaylayıp aşağı indi hızla üzerimi değiştirip aşağı indim. İrem mutfakta bulduğu şeyleri ağzına tıkıyordu. Beni fark etmesiyle hızla yanıma gelip evden çıktık. Para ve telefonlarimizi almayı tabiki de unutmadık.
Markete geldiğimiz gibi hızla bir market arabası alıp içine oturdum. Sonra İreme dönüp
"Uçur beni ireğğm."
Biraz fazla bağırmış olacağım ki marketteki insanlar bize bakmaya başladı. Hiç birini umursamadan alışverişe başladık.
Kasaya doğru İrem beni sürerken eksik bir şey varmı diye sayıyordum.
"
- çikolata✔️
- kek✔️
- bisküvi✔️
- haribo✔️
- sakız✔️
- şeker✔️
- muzlu süt✔️
- çikolatalı süt✔️
- gofret✔️
"
Herşeyi aldığımıza emin olup kasaya geçtik. Kasiyer mavi gözlü çocuk bize tip tip bakıyordu. Mavi gözlüleri hiç sevmezdim. İlk önce arabadaki şeyleri kasaya boşalttık. Sonra ireminde yardımıyla arabadan indim. İrem ağzının suyunu akıta akıta kasiyer çocuğa bakıyordu. Elimle çenesine baskı yapıp ağzını kapattım."Eğer ağzını kapatmazsan ağzından akan su yüzünden burayı sel alacak." Kıkırdayarak dediğim cümleye göz devirip yeniden kasiyer çocuğa bakıyordu. Allah'tan bu sefer salyalari akmiyordu. Kasadaki her şeyi geçirdikten sonr bize döndü.
"Yirmi altı lira elli kuruş." İremle parayı paylaşıp abur cuburlari poşete doldurup hızla eve geldim. İrem be i uyandirdigina saat on ikiydi. Tam iki saat benim bavulumu hazirlamistik ve bir buçuk saatlik bir alışveriş yapmıştık. Eve geldiğim gibi hızla odama geçtim. Abur cuburlari cantama koydum. Sonra ise sırf annem iş verir diye akşam yemeğine kadar film izledim. Akşam yemeğine annemin beni cagirmasiyla hızla aşağı indim.
Sofraya baktığımda gözlerime inanamadim. ANNEM MANTI YAPMIŞTI VE BEN MANTIYA BAYILIRIM. Hızla masaya geçtim. Tabagima fazlaca mantı alıp yemeye başladım."İrem zaten söylemiştir sana yarın İzmir'e gideceksiniz. Sen gitmek istiyor musun? İrem o kadar çok yalvardı ki biz de kabul etmek zorunda kaldık." Kafamı yemekten kaldırıp babama baktım agzimdakileri bitirmeden hemen konuştum.
"Ovot Bobo orom soylodo vo gotmok ostoyorom." Annem bana kızgınlıkla bakıp.
"Kız kaç kere dedim ağzında yemek varken konuşulmaz diye." Gözlerimi devirerek ağızımdakileri yuttum. Sonra babama tekrardan döndüm.
"Evet baba İrem söyledi ve gitmek istiyorum." Babam cebinde. Cüzdanını çıkarıp içini açtı. İçinden tam YEDi YÜZ lira altını çizerek söylüyorum YEDi YÜZ lira çıkarıp bana verdi. Bende tabi hemen elinden aldim. 'Yok teşekkür ederim baba benim param var.' diyecek halim yoktu ya
Zaten senden de bu beklenirdi.
Lan iç ses tabiki alacağım lan para bu para boru değil. Deyip iç sesimi susturdum. Yemegimi yedikten sonra hızla odam çıkıp üzerimi pijamalarımı giyip yatağa girdim ve kendimi uykunun kollarına bıraktım.
Rüyamda inşallah taş hatta meteor çocuklar görürüm amin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yaz Aşkım
HumorMasal kimseden çekinmeyen bir kız. en yakın arkadaşı İrem ile hep mallıklar yapan ve yaşları kaç olursa olsun markete girdiklerinde birisi market arabasına oturur diğeri ise onu sürer ve bu asla değişmezdi. okulun bir ay boyunca düzenlediği yaz tat...