Hoofdstuk 18

127 8 0
                                    

POV. Lol ze gaat gewoon geen naam krijgen dit boek 😂. Hoofdpersoon.

Er lag een vreemde man te slapen met zijn hoofd op het bed. Hij kwam me bekent voor. Hij keek me aan. 'W...wie ben jij?' Vroeg ik stotterend. Ik zag een pijnscheut door de man zijn ogen gaan. 'HELP!!' Gilde ik zo hard als ik kon. Er kwam iemand binnen gerend. 'Tony? Wie is dat?! Haal hem weg!' Gilde ik. Ik zag de man naast mij vast gevroren op zijn stoel zitten. Ik las iets van pijn in zijn ogen. Hij was wel een soordvan knap. Ik herkende hem ergens van maar waarvan?? 'Ik ben gewoon een oude vriend van Tony. En ik maakte me zorgen over je' antwoorde de man. Ik keek naar Tony en ik zag dat hij boos naar de man keek. Ik schoot in de lach. Tony sloeg zijn handen in zijn zei en liep nep boos weg. 'Zo knappe vriend van Tony... waarom maakte je je zorgen?' Ik zag de man rood worden. 'Vind je me knap?' 'Ja Uhm...ik bedoel NEE!... kut...' ik werd rood. 'Herken je me echt niet meer?' Vroeg hij. 'Nee sorry...' 'ik ben loki de god van onheil en leugens. Prettig om kennis met je te maken schat' mijn ogen werden groot. Hij noemde me schat en hij was ren god?! 'Oh....' 'ik laat je wel even alleen' zei de man. Hij liep weg, zijn loopje... het kwam bekent voor.
Tony kwam binnen. 'Hay Tony!' Zei ik. 'Ik moet even ergens met je over praten...' 'wat is er?' Vroeg ik. Ik schrok van hoe sirieus hij dat zei. 'Je hebt in en coma gelegen van één en een halve maand. We zijn er achter gekomen dat je... dat je.... het een en ander bent vergeten.' Ik keek hem aan. 'Zoals wat?' 'Zoals loki... en wat over mij...' ik keek hem onbegrijpend aan. 'Die man? Loki? Waarvan zou ik hem dan moeten kennen?' 'Je... jullie hadden een hele goede band' 'wat voor band?' 'Je vond hem leuk' 'leuk?' 'Leuk leuk' 'oh...' ik keek hem aan. 'Hoe kan ik dat dan vergeten?' 'Dat weten we niet. Maar we weten wel dat loki nu warschijnlijk depressief is en mensen gaat vermoorden om anti-depressief te worden...' ik keek hem lachend aan. 'En hoe bedoelde je over jou??' Ik zag gelijk zijn houding veranderen. 'Uhm...' 'zeg!' Ik glimlachte. 'Zeg! Zeg! Zeg!' 'Uhm... ik ben je vader...' 'je had het wel wat meer kunnen laten lijken op ren StarWars zin. Die is veel leuker dan de zin die je net gebruikte. Ik ben je vader...' ik was even stil. 'Wacht... wat?! Je bent mijn vader?!' 'Ja' 'Duss jij zecht dat ik al een lange tijd bij mijn vader woonde maar dat niet wist?' 'Ja..' hij zei wat over mijn krachten terwijl ik hem weg probeerde te sturen. 'GA WEG!' Gilde ik. Tony keek me bedroeft aan en hij liep weg. Loki kwam binnen. 'Wat gebeurde er?' Vroeg hij. 'Andere vraag. Hadden wij iets samen... voor de coma?' 'Ja..' ik zag weer tranen in zijn ogen verschijnen. 'Sorry... ik kan je echt niet meer herinneren...' zei ik. Hij knikte alleen maar. 'Waarvan leerde ik je kennen?' 'Oh dat was bestwel lang geleden. We waren toen vrienden. Maar we kregen ruzie door Tony en hebben we elkaar lang niet meer gezien.' 'Wat deden we allemaal samen?' 'We reden door het bos. Jij op een mooie zwarte vries. Nicht. En je zette me voor schut bij mijn broer. En we rende samen weg voor veel dingen en vochten samen tegen dingen.' 'Dat klinkt als een leuk leven' zei ik met een opgetrokken wenkbrauwen. Ik zag loki naast mij zijn houding veranderen. 'Sorry ik bedoel het niet zo...' het was even stil. 'En ik hielp je bij je krachten' daar hat Tony al wat over gezecht. 'Welke krachten waren het presies?' 'Vuur en ijs. Zo had je me ook gevangen gezet in een soord ijs kokkon..' er verscheen een glimlach op zijn gezicht. Ik glimlachte ook maar ik wist niet waarom. Opeens schoot er iets binnen. Een klijn stukje van een gevecht. Ik zag Jenny. (En een klijn stukje is een erg klijn stukje.) ik zag dat ze met een mes in mijn arm sneed. Ik herkende het mes ergens van. Ik zat weer in het bed. 'Kan je mij het boek geven over messen? Die staat als het goed is in mijn kast op mijn kamer..' loki keek me aan en knikte. Nog geen tien minuutjes later was hij terug. Ik pakte het boek aan en begon met bladeren. Ik zag een plaatje van het mes waarmee ik gesneden was. ' "amnesia, mes".. No shit... "met een snee kan je herinneringen afpakken." Oké... hoe krijg je ze terug?' Ik las verder. 'Om je herinneringen terug te krijgen moet je" VAN EEN BERG AF SPDINGEN EN DOOD GAAN! "Moet je..." ik kan het niet lezen de letters zijn uitgelopen...' ik keek loki aan. 'Als je wilt dat ik je weer herinner. Moet je dr. Strange halen met zijn steentje. Loki knikte en liep weg. Even later kwam loki samen met dr. Strange de jammer binnen. We hebben het er maar even niet over op welke manier ze dat deden. 'Kan jij dit terug draaien?' Ik liet dr. Strange het boek zien. Zonder te antwoorden deed hij het. 'Top.' Ik las het weer. 'Om je herinneringen terug te krijgen moet je het mes terug geven aan de eigenaar..' ik keek naar loki die bij mijn deur stond. 'Ik denk dat we een probleem hebben... de eigenaar is al dood... want dat is mijn oma...'

story of you and me {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu