Capitolul.1
~Stimă de sine scăzută~
Știm cu toții cât este de greu.
Uneori ne simțim lipsiți de valoare, alteori nefolositori sau pur și simplu neimportanți.
Acesta nu este un lucru bun. Ceva, undeva lipsește. Exact, aceea este ÎNCREDEREA ÎN SINE.Mulți ne confruntăm cu așa ceva încă de la o vârstă fragedă. Noi oamenii, ne putem pierde încrederea în sine din cauza mai multor factori.
Fie suntem oameni mai sensibili și ne lasăm ușor influențați de ceea ce spun cei din jurul nostru despre noi, fie începem să ne desconsiderăm și să avem gânduri negative despre persoana noastră.
Gânduri precum :-Nu sunt frumoasă/frumos;
-Nu sunt în stare ne nimic;
-Nu sunt ceea ce aș vrea să fiu;Ei bine, aceste gânduri ne autodistrug.
Cum le facem față? Putem întoarce totul în favoarea noastră. Trebuie doar să știm cum.
Dar mai întâi de toate, să vedem cum arată o persoană care este lipsită de încredere în propriile forțe.
Acestea sunt doar câteva dintre ele :- Este mereu pesimistă;
- Are o permanentă frică de ceea ce cred sau ce spun oamenii din jur despre persoana sa;
- Încapacitatea de a își susține punctul de vedere;
- Așteptări prea mici de la viață și de la sine.Vă regăsiți aici?
Dacă da, nu lăsați gândurile negative să vă doboare! Priviți-vă din altă perspectivă.Alți factori care mai duc la pierderea încrederii în sine mai pot fi și ABUZURILE.
Abuzurile fie ele de natură fizică, verbală,emoțională, sexuală,intelectuală,sau spirituală, ne pot spulbera stima de sine. De exemplu când cineva ne abuzează verbal (ne înjosește sau ne insultă, ne putem simți cam prost și acest lucru dăunează puțin la nivel mental și emoțional).
La fel și sănătatea șubredă și eșecurile ne pot face să nu ne mai regăsim pe noi înșine.Deci, avem nevoie de un impuls ca să scăpăm de cercul vicios și să descoperim, cât de minunați suntem cu adevărat.
Deci cititorule,în tine se află puterea de a îți schimba percepția asupra ta.
Câteva sfaturi, pentru o îmbunătățire ar fi:-Gândește-te la momentele când ai reușit în ceea ce ți-ai propus;
-Recunoște lucrulile care te fac să te simți inferior și găsește o soluție;
-Învăță din greșelile tale;
-Când te uiți în oglindă Zâmbește, Zâmbește, Zâmbește!
Ești o persoană specială,nu uita asta!
Nu căuta să fi perfect,pentru că ești OM. Nimeni nu este prefect și sigur ai mai auzit acest lucru.
Nu îți mai fie frică de eșec. Ce este să se întâmple, se v-a întâmpla, cu sau fără voia ta.Acceptă-te și iubește-te așa cum ești.
Nu vei regreta! 💓
CITEȘTI
LOVE YOURSELF for who you are (COMPLETED) [ #2 beyourself | #4 loveyourself ]
SpiritualProlog Dedic acest mic ghid prietenilor mei de pretutindeni În ziua de astăzi, mulți avem probleme cu încrederea în sine, fie că suntem adolescenți sau adulți. Chiar și eu am avut probleme cu încrederea în sine la o anumită vârstă.. Dar cu timp...