Aku perhatikan kereta aku . Lampu belah kanan pecah . Tak pasal-pasal berabis duit aku nak repair .
Ini semua salah mamat tu err !
Safwan , recent ex aku .
" Hahahahah , betul la orang kata Don't judge the book by its cover . Muka baik gile kot . Tak sangka pulak dia ni ganas ahahaaha. " - Daem , member sekolah menengah aku .
Kitorang dapat masuk U yang sama . Orang kata jodoh kalau asyik berkepit jer eww .Nasib baik Daem ni jenis always ready . Kalau nak aja lepak ke apa dia mesti on the spot jawab okay. So aku ajak dia teman pergi bengkel . Takut jugak kalu tiba tiba kereta ni ada masalah lain kat dalam ke .
" Haih masalahnya , kau tahu tak dia talk shit pasal aku kat member member aku ? nasib baik la dorang tu bukan jenis percaya cakap orang ."
Ya , Safwan masa aku kenal dulu baik orangnya. Pendiam , selalu buat kerja sekolah and all . Tapi aku pun sepatutnya boleh agak perangai dia yang sebenar by cara dia layan aku dulu .
Dulu dia selalu jugak lah dumped aku time date . Contohnya aku dah sampai rumah dia , dia kata " sorry , saya tak boleh keluar " alasannya sebab parent dia tak kasi. I mean fine , maybe dia jenis yang patuh or anak yang soleh ke apa kan ? But that's not all !
Aku ingat lagi time tu kitorang (geng aku plus geng dia ) tengah ada study group dekat kantin sekolah . Dia suruh aku jagakan beg dia sebab dia nak balik tukar baju sekejap. In the end dia tak muncul sampai petang . Semua kawan aku dah balik . Ada member aku yang naik van sama sama ajak balik tapi aku tolak sebab aku ingat dia akan datang balik WHICH NOT.
Daem gelak je bila aku cerita kisah sedih aku dekat dia . Kadang kadang rasa nak lempang je muka dia tu . Kenapalah member paling bengap selalu ada time kau susah ? Haih.
*****
Malamnya aku chat Safwan untuk pastikan motif sebenar dia langgar lampu kereta aku .
One tick . Takda dp . Takda last seen .
Nothing new .
Dia memang tak ambil kesah sangat pasal media sosial ni.
So nak tahu dia blok aku ke tak , aku kene masukkan dia dalam group and kalau tak boleh...
Couldn't add Safuki
Aku tersenyum sinis . Ehe..
" KAU INGAT AKU KESAH ?! GO TO HELL ! "
" Apahal kau ni , ex kau block kau ?" Mia , room mate aku.
" What.. Did you read my mind or something.. " balas aku dengan muka blur .
Mia mengeluh sambil keringka rambut.
" Wey semua orang nampak kete kau kene langgar dengan dia tadi . Aku dengar dia nak berhenti . "
Oh , patutlah dia berani cium kereta aku..
" Ye do dia block aku. Tch , dia ingat aku nak sangat stalk dia ,GI MAM " jari aku menekan DELETE dengan sekuat hati .
" Aku takdelah rapat sangat dengan die , so lantak die la. " tambah aku .
Mia membuat muka menyampah .
" Eleh , baru minggu lepas kau kata weyy tengok nii dia bagi aku coklaatt soo cutee!! "
" WEY BAPAK CRINGE , DIAM HANAT !! HAHAHAHAHAH "