Daem POV
" Aa okay , waalaikumsalam.. " Akim letak telefonnya ke atas meja dan pandang kearah aku yang baru masuk .
Aku memberi signal sape tu .
"Ibu aku ." Aku letak nasi goreng diatas meja Akim . " Wei.." Akim cuba nak cakap something tetapi dia buka semula telefonnya .
" Apsal ?" soal aku . Aku nampak dia tengah nak call girlfriend dia Izati tapi teragak agak kemudian letak semula sambil mengeluh . Aku duduk di hadapan Akim dan bersedia untuk dengar penjelasan dia .
" Mak aku nak jumpa Izati . "
" Kenapa ?" aku terus melulu menyoal . Akim mengeluh lagi .
" Dia kata dia ada benda dia nak bagi . " kali ni Akim mengeluh lagi kuat . " Ni aku malas nak tunjuk awek aku dekat family aku , haishhhh!"
Aku masih lagi blur .
" Kenape tiba tiba nak jumpa ?"
" Mak aku sakit Daem . Dia dah mula sebut sebut pasal mati pebagai aduh ."
Now i see kenapa Akim rasa resah dari tadi . Akim ni dah la rapat dengan mak dia . Ayah dia pun dah takda .
" Lepas tu ? Kau na-"
" Tah lah wey aku rasa Izati tu dah ada boyfriend baru . " Akim sambung lagi . " Aku nampak dia upload gambar dengan jantan lain kat insta . Kau rase ? Hah . " Akim buka bekas nasi goreng dan makan tanpa baca doa lalu tersedak .
" Ha tu la gelojoh sangat . Rilek la . You are too good for her . Aku kan ada ." Aku memberi senyum cute . Dia tersembur nasi goreng ke muka aku . Cilaka betul.
" Eleh , kau ada Dira ." Akim membuat muka merajuk . Aku terdiam sekejap tetapi muka still tersenyum . Aku tepuk belakang dia .
" Takpa kita ada Nali.. " Akim pandang aku . " Tibe "
*****
Nali POV
Aku mendaki tangga ke library . Harini hujung minggu so tak ramai orang kat library sebab ramai balik rumah atau berjoli kat luar kampus. Motif aku ialah !
1.Study dari kul 9am-11am dan sambung pukul 2pm-4pm dan sambung 8pm-10pm [tanpa gangguan]
2.Buat nota ringkas untuk semua subjek
3.Pinjam buku rujukan sebelum orang lain ambil !
Aku berjalan laju ke rak buku . Ada satu buku yang padat nota dia . Aku takut buku tu dah ta- HA TU DIA!
Sebelum aku nak capai buku tu , ada orang lain yang ambil. Dia pandang aku denga muka tak bersalah .Dalam otak aku ingat dia cuma tengok tengok buku tu meleset . Dia bergerak ke meja study persendirian . Tanpa sedar aku terpegang lengan budak tu .
Aku rasa dia ni senior ? Sebab dia tinggi dan aku pernah nampak dia sebagai ketua kelab theatre . Aku ada cuba hantar skrip drama ke kelab tu untuk jadi penulis skrip diorang .
" Aaa.." jap aku nak panggil apa kalau dah tahu dia lagi tua ? Abang ? Kalau ni drama Korea ke Jepun ke boleh la aku sebut Sunbae ke Hyung ke Senpai ke. Kalau guna Aku Kau macam rude . Kalau Saya Awak lagilaaa adu Malay is hard man . Nama dia pun aku tak tahu .
" Ya kenapa ?" soal 'abang' tu . Baik pulak suara dia . Memang boleh rase vibe senior-junior interaction disini.
" Lama ke nak guna buku tu ?"Aku elak dari guna kata nama untuk dia . Dia tunjuk buku tu ke aku sambil membuat muka 'ni?' .Aku angguk laju . Dia ketawa perlahan . Dia memusing badannya kearah aku dan kata " Lama . " jawabnya ringkas " Tapi kalau kita guna sama sama , apa salahnya kan ? "
Okay..First of all creepy .Second of all what ?!
Dia ketawa .
" Takda lah , saya guna harini kejap . Nanti saya bagi . Awak ni nama apa?"
" Nali.."
" Nali . New student ke ? "
" First year ."
" Oh , adik !"seseorang suruh kami senyap dengan membuat bunyi shh.
" Danial .Panggil je Danial . Saya second year .Kalau nak panggil abang pun boleh ."Danial membuat lawak . Aku hanya membuat muka sambil senyum .