Aku menutup laptop setelah page terakhir slide siap diedit .
Lupa pulak nak call Daem . Memang nak kene dia ni . Suka suruh orang call then tak angkat .
Aku menekan recents dan slide nama Daem ke kanan. Angkat .
" Woi . "
" Ha.. " suara Daem agak malas . Macam baru bangun tido je . Aku pandang kearah jam , baru pukul 9:02 pm .
" Er.. " aku diam kejap . Apa aku nak cakap tadi ? ha " Asal kau tak angkat call ? Function aku call ? "
Daem membunyi bunyi mengeliat , betullah dia ni baru bangun tido .
" Aku tersilent haha sorry babe ." jawab Daem separa suara pondan . Cringe .
" Don't babe me . You better pay me bitch . "kata aku . Daem ketawa .
" Nak main PUBG tak ?" biasa memang time time camni kitorang main . Daem buat bunyi lagi .
" Tah lah .. Aku pening kepala sikit . "
" Oh nak mampos dah tu .. " balas aku heartlessly lol. Daem membongokkan aku . Then dia bercakap dengan orang lain . Kemudian datang balik.
" Kau main la dengan Akim dulu 1 round , aku nak gi tandas . Dia kat lobby tu . " aku boleh dengar suara Akim jerit cepat sikit kat sebelah sana .
Er , kenape aku kene main dengan die ? God that's just , so weird .
Aku mengiyakan aja dan bukak PUBG . Nampaknya Akim dah sent friend requested . Dia pilih main duo .
" Wey main squad la " kata aku . Tak pelik ke kalau main dua orang dengan total stranger ? Die pon okay okay .
Masa mula mula main kitorang mocking 2 orang budak indonesia yang bising .
" Abang asal mana bang ? " soal player 4 kepada Akim ( player 1)
" Im from Bangla lah " Akim mula cakap slang India . Kecut perut aku layan dia gaduh dengan Indon tu .
" Hey dont you dar-" Akim di boom oleh Indon tersebut .
" HAHAHAAHAHA BONGOKNYAA " Aku yang duduk di rumah sebelah perhatikan aja . Takut nak dekat nnti kene boom . Rasenya Player 4 dengan Player 3 nak gangbang Akim .
" NALI ! REVIVE AKU SEKArang weyyyyy T-T " Aku turun dari bangunan dan revive Akim . Akim pura pura batuk ( macam tengah nazak ) . Tiba tiba bilik kitorang berkabus .
" Ada step !" jerit Player 3 .
Aku keluar dari bilik sementara Akim still tengah pakai bandage .
" Cepat sikit wey . " kata aku kepada Akim .
" Goblok yini orang . Dah la aku ada bandage je ..." rungut Akim dan keluar dari bilik .
Aku ketawa dan bagi Akim painkiller yang aku jumpa tadi . Akim menangis olok olok tanda terharu .
" Mana dorang ? " soal Akim kepada aku yang tengah menyorok .
" Sini sini ! " Player 3 tekan enemies ahead . Aku dan Akim bergerak ke tingkat bawah dan ke arah yang ditanda . Player 4 kata enemy ada dalam bangunan ni . Kitorang masuk .
BOOM
" HAHAHAHAH "
Aku dan Akim di knockout oleh boom Player 3 dan Player 4 .
" Gampang " maki Akim . Aku tahan je gelak . Bende kitorang tengah nak fokus cari musuh tahu tak.. Player 3 dan Player 4 naik kereta dan tinggalkan kitorang yang slowly mati .
" Semua salah kau Akim , gentle. "
" Hm bro tabah dipersalahkan ."
Sementara kitorang buat ayat ayat terakhir sebelum mati , Player 3 dengan Player 4 mati sebelum kitorang .
Now that is karma lol
" RASAKAN , NOOB ! " jerit Akim . " Ha , puas hati aku "
Habislah Round pertama kitorang . Aku tunggu sekejap dekat lobby sebelum Akim tanya " Nak sambung tak ?"
" Mana Daem? " tadi dia yang suruh tunggu .
" Dia tak sihat kot . Tido dah "
" Oh .. " tch , janji melayu . Patut ke aku reject second round Akim ? I mean , its not boring to play with him and baru pukul 9:45 pm . Awal lagi nak tido .
Aku tekan Ready .
*****
Aku tak boleh tido , tapi aku tak nak bangun .
Aku dengar suara Nali tengah main PUBG dengan Akim . Aku tak tahu kenapa tapi aku rasa aku tak patut kacau dorang .. Since sebelum ni Akim asyik down je kalau dah malam . Harini , satu bangunan boleh dengar dia terpekik main game .Maybe Akim boleh bahagia dengan Nali ?
" Mana Daem? "
Aku menyereng ke arah Akim . Akim pandang aku . Aku geleng dan menyereng ke arah bertentangan balik.
Haa , aku tak da mood . Sejak Dira call pagi tadi . Dia kata dia nak break . Ya aku ada girlfriend . Lama jugak kitorang bertahan sakit . Sejak sekolah menengah . Kononnya nak jadi long distance relationship since dia still budak sekolah menengah dekat Damansara .
Hampir setahun LDR kitorang tapi macam hari hari ada aja benda yang tak kena . Dira mula assume yang aku jumpa perempuan lain kat sini . Sebenarnya dulu pun macam ni . Dia pernah cat fight dengan Nali sebab dia ingat aku cheat dia dengan Nali .
Aku ingat lagi satu hari tu dekat luar kelas . Aku nampak Nali menangis , pipi gebu dia tu merah betul dekat belah kanan . Aku jadi serba salah sebab aku tahu Nali bukan lemah macam tu . Nali yang aku kenal , dia tak pernah kalah kalau bab gaduh ni . Even dengan lelaki pun , mata laki tu yang bengkak .
Aku tahu Nali tak nangis sebab sakit , tapi sebab orang cakap benda tak betul pasal dia . Dia memang tak boleh kalau orang cakap benda tak betul pasal dia .
" Daem..aku tak suka kau laa!! "jerit Nali yang masih teresak menangis .
Ayat yang keluar dari mulut Nali tu menusuk ke jantung aku . Rasa tak boleh bernafas .
Arghhh , I'm sorry Nali..I'm sorry Dira..
Ya aku sedar aku patut ada jarak dengan Nali tapi aku cuma.. Tak boleh . Aku mesti nak tengok dia . Mesti nak cerita semua bende dekat dia . Maybe aku terlayan dia lebih dari kawan . And tu bukan salah Nali .
Ergh , I just wanna kill myself..