3

63 1 0
                                    

" Hello ? " suara disebelah talian agak garau.

" Aaa hello ? Sape ni ? " balas aku . Nak je aku jawab waalaikumsalam tapi takut dia bukan islam pulak .

Aku boleh dengar bunyi enjin motor dihidupkan .

" Tadi awak yang call saya haha ."

" Oh a..Akim.. kan ?" sebelum dia sempat habiskan haah dia , aku jawab " sorry , ni aku , Nali . Member Daem. Die suruh kejutkan dia semalam tapi aku call banyak kali tak angkat .Tu yang aku call kau ,sebab kau room mate die kan..haha.."

Muka aku mula panas .

Aduh kenapa detail sangat aku jawab . Tapi kalau tak bagitahu die ingat aku stalk dia pulak..ee malunyaaa.

Akim ketawa kecil .

" Oh takpe takpe , aku ingat orang bank call . Seram gak ahhaha" 

" Lololol " balas aku ringkas . Malu nak balas banyak banyak nanti dia ingat aku ni over pulak .

" Hebat gak kau ni en. " kata Akim . Ingat dia dah nak letak telefon lepas buat lawak hambar tadi.

" Apa dia ?"

" Macam mana kau tahu number aku ?"

Ah sudahh

" Oh , aku cari ig kau dekat ig Daem . Then kat wall kau ada call tu , aku call la lololol ."

Tolong lah stop talking , tahap awkward conversation kita ni dah sampai 80%  tau tak..( bagi aku )

Akim gelak lagi .

" Ooo , okay okay . Number ni aku save eh ? "

" Haha , ikut suke hati kau la haha "

Just go already !!

" Hahah , okay okay . Aku nak gerak ni . Ada kelas pagi . Kau takde kelas ke ? "

Serious lah mamat ni , bile dia nak stop .

" Ada , aku dalam kelas ni ha . Tengah tunggu lecturer . " Aku pandang ke arah pintu . Nasib baik lecturer dah sampai .

" Okay lah , aku gerak dulu . Lecturer aku dah sampai . Bye ~ "  Aku terus letak walaupun Akim hanya sempat jawab " Ha-"

******

Aku memakai helmet setelah Akim selesai berborak . Tersengih sengih mamat ni call awek . Kalau member lain call , memang memaki je jawabnya .

" Wey ni Nali la , kau tak save number dia ke ? " kata Akim yang masih tersenyum . Aku agak annoy .Rasa macam dia make a move dekat adik aku pulak.. 

" Save , aku mana ingat number dia ." balas aku .

Sepanjang pejalanan kitorang , aku boleh nampak muka Akim .

Macam kerang busuk..

" Woi ingat sikit , kau tu dah ada girlfriend !" jerit aku ke arah Akim . Akim cuba menendang aku . 

" Choi ! "

Akim , dia ada girlfriend bernama Izati . Izati ni budak UTEM .Kitorang pulak budak UITM Dungun . Jarang la dorang nak jumpa . Akim selalu sangat mengadu kat aku yang girlfriend dia selalu palau dia . Dia ingat Izati ada laki lain .

***flashback***

" I know you love her but its over mate.. " 

" Lawak ke ? " muka Akim macam baru lepas kene lempang dengan bapak . Sakit tapi tahan marah .

" Elele , aku try nak pujuk kau ni . " best betul kacau Akim time dia marah .

" Kalau aku sepak muke kau ape jadi ?"

Aku membuat muka konfident .

"Sanggup ke ?"  soal aku .

Akim terkedu kemudian mengeluh . Aku kenal sangat dia ni . Tak kesah marah mana dia kat aku , dia takkan berani sakitkan aku . Sweet bukan ?

***flashback end***

Memang kalau dia start mengadu , aku akan nyanyikan dia lagu lagu broken untuk dia . Nasib la room mate kitorang pun jenis yang layan je jamming tengah malam .

***malam tadi***

" Tell me hows it feels sitting up there.. Feeling so high but you far away to hold me.. " alunan lagu dari Akim di sambut oleh Lan dan Man , room mate kitorang .

" Still tak balas ke ? " soal aku kepada Akim sambil main ml . Akim mengeluh .

" Tah lah.. Aku tak sanggup nak bukak Whatssapp then tengok status dia.. "

" Kenape dengan status dia ?" soal Lan .

" Aku tak kesah pasal status dia ,bende sekarang dia boleh buat status tapi tak leh balas chat aku ? " dengus Akim . Dia kembali memain gitar .

VICTORY

Aku keluar dari ml dan ke whatsapp . Cepat betul si Nali tido . Last seen dia 11:37 pm . Memang betulah dia mengantuk bila dia kata dia nak balik tadi . 

Dia tak cakap good night ke ape pon kat aku sebelum balik , tak kiut langsung budak ni .

" Maybe won't you take it back.. say you were trying to make  me laugh.. an- woi Daem "

Aku tersentak lalu pandang Akim .Akim tersenyum senget sambil mengenyit mata .

"Wui , untung la member . Malam malam tersengeh chat awek . Sape tu ?"soal Akim .

" Eh ade lah . " saje aku tak nak bagitahu dia . Takut dia bahan Nali pulak kalau kitorang jumpa lagi sekali . Eh , lagi sekali ?

Akim membuat muka masam . Dia mengalih pandangan ke arah Lan . Tiba tiba tengah otp . Man pulak tengah video call senyap senyap . Tengok awek dia makan ke ape..

" AARGGHH KORANG MEMANG BANGSAT ! " Akim terus tutup lampu dan tido .

Sebelum aku tutup telefon aku saje nak chat Nali suruh dia kejut aku . Nak jugak rase dengar suara awek kejut pagi .

***sekarang***

Aku memandang Akim yang baru sampai di parking . Elok betul mood dia harini .

Tch, taulah semalam kau sedih pasal awek kau . Janganlah rembat awek orang pulak .. Eh..

Akhirnya.. Aku secara rasminya telah menjadi gila . Who am I thinking . She is my best friend . Haih .

" Kau ni kenape " cepat betul . Akim perasan aku takda mood . Ni semua salah kau lah ngek . Aku bagi jelingan manja pada Akim lalu meninggalkannya .Akim terkesima dan menghadiahkan aku satu tumbukan di belakang . Auch .

Tiba tiba telefon aku berbunyi . Aku agak tu Nali , mesti gelabah budak tu marah sebab aku tak angkat call dia pagi tadi . Rupa rupanya...Nadirah . Ex aku . Akim nampak nama dia kat skrin fon aku . Dia angguk tanda " Angkat je . "

Aku berjalan ke tempat parking tadi supaya suara aku tak bergema dalam lorong bangunan tu . Akim setia menunggu even dia tahu diorang dah lewat .




Good man goneWhere stories live. Discover now