Kitap Adı : İSLAMIN GELECEĞİ VE ÖĞRENCİLER
Yazarı : Seyyid Ebu'l-A'la el-Mevdudi
Bismillahirrahmanirrahim.
Esselamü aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü.
Yakın zamanda yaptığım kısa bir yolculuk için, yanıma aldığım küçük bir kitap bugün tavsiye edeceğim. Kendi küçük ama işlevi büyük bir kitap. Mevdudi'yi zaten bilen bilir, şahsına münhasır, önemli bir kişidir İslam toplumu için. Güzel bir yaşam sürmüş ve o yaşamından bize bolca miras bırakmış biri. Lafı fazla uzatmayacağım bugün, kitaptan bir alıntı ile yazımı sonlandıracağım. Selametle..
"Tüm çabalarımızı İslami toplumu yozlaştırma üzerinde yoğunlaştırırsak, İslami kavramlar ve onun güzel etkileri daha ne zamana kadar devam eder? Gelecek nesillerin bu noktada nasiplerinin azalması kaçınılmazdır. Çünkü günümüzde eğitim kurumlarından mezun olan genç kızlarımızın kucaklarında yetişecek yeni neslin -bazı istisnalar hariç- söz konusu İslami kavram ve etkilerle yetişebileceğini sanmıyorum. Çünkü bu kavramlar ve tesirlerinin filizlenip kök salabilmesi; ancak annesini namaz kılarken, oruç tutarken, Kur'an okurken, Allah ve O'nun Rasulünü zikrederken gören ve izleyen çocuklarda gerçekleşir. Ancak günümüzde, geleceğin annelerinin dilinden sinema artistlerinin, dansözlerin ve şarkıcıların isimleri düşmemekte, gündemlerini daha çok yeni film, tiyatro ve oyunların yorumları oluşturmaktadır. Allah'ın ve Rasulünün zikriyle dilleri ıslanan kimselere çok nadiren rastlanmaktadır."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Günlüğüm
De TodoGerçek kitaplar okumak isteyenlere, tavsiye niteliğinde. İştirak edilirse, sohbet eşliğinde.