Dokuz nurduk biz,
Dokuz cihatkârdık biz,
Evet cihatkâr . Cehennem dünyadan çıkıp Allah (c.c) yolunda cihat eden dokuz nurlu cihatkâr.Nefislerimizin cayır cayır yanan ateşini söndürüp bu cihat'a baş koymuştuk biz. Bir hocamızın da dediği gibi İslam dininin savaşçılarıydık biz . Ama ne savaşçı zırhsız silahsız en güçlü en gizli bordo bereliler dik biz.
Hepimizin Allah yolunu , bu medreseyi bulması farklıydı.
Kimi kendi isteği ile bulmuştu , kimi aile baskısı ile , kimi de bir arkadaşının önerisi ile.
Yaşlarımız da farklıydı on sekizinde olanda vardı on beşinde de yirmisinde de.
Yaşlar, hayatlar derken yapılarımız ,kişiliklerimizde farklıydı. Medresenin en uyuzuda vardı en sevecen kalpliside en yaramazıda. Her şeyi farklıydı fakat hepimizin geliş amacı birdi.
İçi de dışıda pislikten farksız olan dünyadan kurtulup kendimizi cennet bahçesine atmamızın sebebi birdi .Hepimizin kalbinde de aklında da tek bir kelime vardı (gale kezalik) " Allah(c.c) böyle istedi " sözü. Allah(c.c) fıkıh'ı , hadis'i, siyer'i, tefsir'i ,akaid'i, ve daha bir çok ilimleri müslümanların öğenmesini istediyse o öğrenilecek ti. Bilhassa Arapça Allah(c.c) ın dili o en başta da öğrenilecek ti. Arapça bülbüllerinin çoğalmasını istediyse çoğalacaktı. Kahbe dünyanın yalancı , geçici lezzetlerinden ayrılıp ahiret hayatının güzelliklerini bulmamızı istediyse o güzellikler bulunacaktı hepimiz bu mizaçtaydık hepimizin bu cennet bahçesinde toplanmasının tek sebebi buydu.
Başımı kaldırıp o minik bedenlere bir kez daha baktım. Nur akıyordu yüzlerinden.
Rüveyda yine dayanamayıp söz almak için parmağını kaldırdı. İzin verdikten sonra heyecanla konuşmaya başladı. En son sorduğu soruda uzun bir süre yüzüne baktıktan sonra gülümsedim. En son sorduğu soru şuydu;
"Saliha hocam siz de annenizden ayrılırken ağladınızmı ?
Geceleri kimse ağladığınızı görmesin diye yorganın içinden ağlarken Allah' a dua ettiniz mi annem şimdi yanımda olsun diye ?"Desteklerinizi bekliyorum 💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Nur'u Takip Et
RandomEy sabır sen ne güzel bir imtihansın... Açılsın kapılar çıksın bütün hüzün, hasret, acı , keder En sonun da da kapatsın kapıyı sabır yanında mutlulukla beraber...