Ian sedang membelek-belek kertas kerjanya di dalam pejabat. Dengan deadline yang semakin dekat. Ingatkan anak bos senang sikit kerja, tapi lagi sengsara dari pekerja biasa adalah. Ian cuba fokus membuat kerjanya, tapi dalam kepalanya dia hanya fikirkan pasal Kayra.
"Aku ni dah kemaruk ke apa? Tak boleh jadi ni. Aku kena fokus."
"Apahal kerut-kerut tu bro?" kata Haziq. Terkejut Ian dibuatnya. "Kau ni tak reti nak ketuk ke?" marah Ian. "Eh chill la. Tangan aku dah sakit ketuk pintu kau tu dari tadi, tapi kau tak respon pun. Itulah aku pecah masuk ni, tengok kau dah berkerut-kerut. Tak pernah-pernah aku tengok kau kerja sampai macam tu sekali." Haziq tertawa.
"Kau ada nombor Kayra ke? Socmed ke?"
"Eh? Kau dah apahal? Ha, dah jatuh cinta ke dengan minah pujangga tu?" usik Haziq. "Aku tanya ni, jawab je lah. Tak payah la nak usik-usik aku."
"Eleh tu pun nak marah ke? Nantilah aku tanya Mona." kata Haziq. "Hehe, thanks bro. By the way, nak apa masuk office aku ni?"
"Takde saja lepak. Rindu kau."
"Pergi mampus dengan kau punya rindu. Aku banyak kerja. Kalau kau nak mengunyit, ada Joanne kat luar tu." Joanne atau nama sebenarnya Johan, perpempuan jadian dalam office mereka. Dan dia suka sangat kacau Haziq sebab dia kata Haziq paling macho dan paling aumm sekali dalam pejabat. Kena lagi dengan status Haziq yang tengah single, makin menjadi-jadilah si Joanne tu mengusik si Haziq.
---
"You not even mine, yet I'm afraid of losing you."
Save. Post.
Selain daripada novel, Kayra gemar untuk post random quotes di media sosial milik akaunnya. Gambarnya jarang sekali dia upload, sebab dia tiada keyakinan untuk menunjukkan diri dalam media sosial. Lagipun dia buka photogenic macam Mona. Kalau boleh, hari-hari #OOTD.
Ting!
Arif
Hai Kayra.
Awak free ke?
Kayra mengeluh. Bilalah kau nak berambus dari hidup aku?
Me
Hai.
Sy busy.
Arif
Boleh tak saya nak jumpa awak?
Please?
Ada something saya nak bagi tahu.
Me
You can tell me here.
No need for meeting up.
Arif
Please?
For the last time.
Saya dah tunggu dekat depan rumah awak ni.
Kayra terus bangun dari kerusinya lalu pergi ke tingkap. Dia nampak kereta Honda milik Arif berada di hadapan rumahnya. Terus membuak rasa marah dalam hati Kayra. Dia terus saja turun untuk berjumpa dengan Arif.
YOU ARE READING
Ta Cherié
RomanceTa Cherié - your darling This is not your imaginary novel. This novel is not romance novel that you always expect like other romance novel. This is my third time publishing story. So, enjoy! Btw, ni cerita melayu. ;) For those yg pernah baca novel...