"Do you ever think of getting married?" soal Mona. Hari ini Mona datang ke rumah Kayra, nak melepak katanya. Dah lama tak jumpa. Kayra tergelak kecil, "Kau apahal?"
"Ish aku tanya je. So, do you ever think of it or not?" Riak muka Mona serius. Dah kenapa dengan Mona ni?
"Hmm, I was. Tapi sekarang, aku malas nak fikir. Let me enjoy my life to the fullest." Kayra mendepakan tangannya lalu menghempaskan badannya ke atas katil. "Was?"
"You know, Arif thing." Mulut Mona muncung menyebut O. "Dia masih kacau kau ke?" tanya Mona.
"Dah sebulan dia tak kacau aku, ngam sangatlah. Rimas do. Asal dia datang je, mulut, otak dengan hati aku menyumpah seranah. Aku dah pesan dengan ibu aku dah, kot kot dia datang, suruh balik je." Mona mengangguk.
"Kau masih nak kat dia ke?"
"Pfftt, what the fuck, no. Aku dah habis move on dah. Lama juga aku nak move on dari dia, and when I did, it's a big relief for me." Kayra terbangun dari baringnya. "Kau ni dah kenapa, serious talk bagai ni? Tacod la baby." Kayra tergelak.
"Takde la. Saja nak borak dengan kau. Dah lama aku tak borak dengan kau, dekat office tu pun, aku masuk buat kerja pastu aku balik." Mona pula berbaring di atas katil Kayra. Kayra ditarik oleh Mona untuk supaya terbaring. "Alaa, office tu pun daddy kau punya."
"Sebab tu office daddy aku la aku kena kerja kuat. I have image to maintain, you know." Mona mengeluh nafas panjang.
"Uwuu, dah macam drama pula." Kayra memandang wajah Mona. Stres sangat dia ni. "Kau stres sangat ke?" Mona hanya mengangguk. "Sebab banyak kerja?" Dia mengangguk lagi. "Itu sebab aku tanya kau soalan yang random, I want to distract myself."
"Okay jom." Kayra bangun lalu menarik tangan Mona.
"Pergi mana pula kau ni?"
"Aku tak suka la kawan aku yang happy-go-lucky ni stres. Macam bukan Mona je. Jom? Is there anything you want to do? We have to distract your mind."
"Nothing in mind. Bawa la aku pergi mana je." Mona tersenyum nipis. "Okay, jom."
---
Arif sedang mengetuk-ngetuk meja di hadapannya. Termenung memikirkan bagaimana dia hendak memujuk Kayra.
"Bos, are you okay?" Personal assistantnya bersuara. "Do you ever mind to knock first?" Arif bengang, dia tidak suka bila orang masuk ke dalam pejabatnya suka hati. "Err, saya dah ketuk banyak kali. Bos tak dengar, tu la saya masuk je. Sorry bos."
"Hmm it's okay. Ada apa ni?"
"Ada orang nak jumpa, perempuan." Arif mengeluh, "Awak dah suruh dia balik ke belum?" Arif tidak suka bila orang berjumpa dengannya waktu pejabat, kecuali urusan penting. Dia siap suruh PA dia halau orang nak jumpa dia tu siap-siap kalau tiada urusan penting.
"Dah. Tapi dia beriya sangat tu."
"Hmm, suruh dia masuklah." Arif mengeluh lagi. Hesy, siapalah nak jumpa aku ni?
"Sayang!" laung seorang wanita masuk ke dalam bilik pejabat Arif. 'Shit'.
"Apa you nak?" Arif menyoal. Wanita itu kemudiannya menghampiri tempat duduk Arif. Dia memusingkan kerusi Arif lalu duduk di atas riba Arif. Tangannya pula bergerak memeluk leher Arif.
"Garangnya you ni. I miss you, you know? Dah lama dah you tak bawa I pergi club. And why you never come to my apartment again? I miss you soooo much." Wanita itu berbisik di telinga Arif dengan lembut dan menggoda.
"I busy." jawab Arif pendek.
"Oh really?" Dia mula menggigit cuping telinga Arif lalu perlahan-lahan turun mencium leher Arif. "Don't you miss me?"
"Hmm." Arif menutup matanya dan mula terbuai dengan godaan wanita itu. Tangan Arif pula mula menjalar ke tubuh wanita di atas ribanya itu. "See? I know you miss me. I know you can't resist me." Wanita itu tersenyum kecil, 'alahai Arif, senangnya nak goda kau ni.'
"Shit, are you trying to get me to fuck you or what? Sorry not sorry, no. Balik. I ada banyak kerja." Arif sedar lalu menolak wanita bangun daripada ribanya. "Why don't you just do it? Your office anyway."
"No. Balik. I'll see you when I see you. I'll call you soon." Muka Arif berkerut lalu pura-pura menyibukkan dirinya dengan membelek-belek fail di hadapannya.
Wanita itu kemudiannya mengeluh, "Okay fine. You better be. If not, I'll keep bothering you." Dia keluar dari pejabat Arif. Arif mengeluh lega, "Shit, aku lupa yang aku ada dia. I need to get rid of her. Or should I not? Ah lantaklah, aku kena dapatkan Kayra dulu."
Let see Kayra, sejauh mana kau boleh tolak aku. I'll never give up.
---
Telefon Ian berdering di atas meja kerjanya. Dia pula sedang sibuk melihat kertas pelan projek di hadapannya. Berkerut-kerut dahi Ian melihat segala perincian yang ada dalam pelan tersebut. Dia kemudiannya mengangkat panggilan tersebut.Mendez
Makin berkerut lagi dahi Ian melihat nama panggilan itu. "Hello?"
"Ah mon ami. Vous allez bien?" (Ah my friend. Are you well?) Pemanggil itu tergelak kecil.
Ian menjelingkan matanya sambil mengeluh kecil, "Pas mal. Pourquoi?" (Not bad. Why?)
"Oh, je vois. Comment vont les affaires?" (Oh, i see. How's business?) Pemanggil itu berbasa-basi.
"Ah, que voulez-vous? I'm busy right now okay?" (Ah, what do you want?) Ian mengeluh kasar.
Pemanggil itu tergelak kecil, "Rien, je me demandais si vouz pouviez me rendre un petit service." (Nothing, I was wondering if you could do me a small favor.)
Ian mendecit, "Tch, if you asking me to kill some people, please don't. I'm done with it. Laissez-moi vivre en paix, okay?" (Let me live in peace, okay?)
"Haha, you know I won't, mon ami. So, do me a favor. You know I can ruin your life in a flash, right?" Mendez tergelak kecil. Ian sudah mencarut. "Fuck. Look, I'm too busy with my family's company okay? I can't promise you anything."
"Vous croyez que ça m'intéresse?Rencontrons nous, I'll give you the address later. You better show your face, mon ami." (Do you think I care? Let's meet, ..)
Suara lelaki itu masih lembut walaupun dia mengugut Ian untuk berjumpa. Kemudian lelaki itu meletakkan panggilan itu tanpa Ian sempat membalas. Ian menghentak meja kerjanya.Tidak lama kemudian, satu notifikasi masuk. Mesej dari Mendez iaitu alamat sebuah kelab malam di tengah kota. Ian mengeluh kasar, dia tahu dia tidak boleh menolak permintaan lelaki itu. Dia tahu lelaki itu sanggup buat apa saja, asalkan apa yang dia inginkan tercapai.
Kenapa kau mesti muncul sekarang? Aku baru selesa dengan hidup baru aku. I'm the new Ian, aku sudah tinggalkan Ian yang lama. Aku bukan lagi Ian yang pembunuh. But, do I have a choice? Fuck.
"You are what you do, not what others have done to you." - Arch Hades
— a/n; kinda short tho.
YOU ARE READING
Ta Cherié
RomanceTa Cherié - your darling This is not your imaginary novel. This novel is not romance novel that you always expect like other romance novel. This is my third time publishing story. So, enjoy! Btw, ni cerita melayu. ;) For those yg pernah baca novel...