Nominacja

982 27 6
                                    

Dziękuję za nominację od mokra_wydra 😊😊😊. Przypominam, że w następnym rozdziale zrobię galę rozdania Mito-Nobli, a osoby, które nimi nagrodziłam mają zgłosić się w komentarzu pod poprzednią częścią (piszcie też za co go Wam przyznałam). Nie przedłużając, przechodzę do pytań!

1. Jesteś wege?
- Nigdy nie jem mięsa, lecz czasem jem ryby, które uwielbiam... Jestem więc półwege 😆

2. Masz jakieś uczulenie lub nietolerancję (chodzi o jedzenie)?
- Mam bardzo poważną alergię na gluten i nawet najmniejsza domieszka np. mąki pszennej w jakimś produkcie może się w moim przypadku bardzo kiepsko skończyć. Od glutenu mam drgawki, tracę przytomność, ciemnieje mi przed oczami, moja krew przestaje dobrze płynąć, a serce pracować, mam też straszne bóle żołądka i języka oraz najgorszą atrakcję: wstrząs anafilaktyczny. Dzisiaj w nocy z kolei również przypadkowo spożyłam gluten, ponieważ na kolację zjadłam chleb bezglutenowy i niepozorny serek do smarowania kanapek. Później przeczytałam, że był zagęszczany skrobią kukurydzianą, a skrobia słynie z tego, że bywa zanieczyszczona glutenem. Więc... O piątej nad ranem obudziłam się z drgawkami, bólem głowy i innymi objawami. Dopóki nie możesz nie spożywać glutenu wogóle, wydaje się to łatwa dieta - w końcu w sklepach są całe regały z bezglutenową żywnością, które mogą zastąpić ci normalną. Kiedy masz całkowitą nietolerancję, możesz kupować jedynie produkty z takiego regału BEZ WYJĄTKÓW, a ja miałam nadzieję, że zwyczajny serek do kromek przynajmniej nie będzie go miał. Więc... Troszkę trudna dieta - zwłaszcza w połączeniu z wegetarianizmem.

3. Naleśniki czy gofry?
- Bezglutenowe naleśniki 🥞

4. Lubisz bitą śmietanę?
- N i e n a w i d z ę. Jest taka tłusta i słodka 🤮

5. Kawa z mlekiem lub bez VS kawa z cukrem.
- Kawa bez mleka i cukru. Oraz bez glutenu, na wypadek, gdyby jakiś się tam wdarł.

6. Ulubione danie?
- *przeszukuje w myślach swój okrojony, bezglutenowy jadłospis* eeeee... Chleb bezglutenowy?

7. Najbardziej nietypowa rzecz jaką jadłeś?
- Wiecie, jeszcze przed wykryciem swojej alergii na gluten, zamówiłam kiedyś risotto. Miało to być pyszne risotto z warzywami i serem zamówione w najlepszej knajpie w okolicy. A potem mi to przynieśli i... Bardziej smakowało jak makaron ze starym, spleśniałym serem. Było to więc nietypowe danie, które zmieniało się w zależności od klienta. Każdy czuł w nim coś innego.

8. Ulubiony owoc?
- Wiśnie, poziomki i borówki amerykańskie 🍒

9. Jedzenie w restauracji VS domowe.
- Pakowane jedzenie bezglutenowe, którego raczej nie nazwałabym domowym.

10. Umiesz gotować?
- Jestem takim typem kucharza, który musi włączyć YouTube, aby wiedzieć jak zagotować wodę na herbatę więc... Nie do końca. Nie uczę się gotować, bo większość bezglutenowych produktów trzeba kupować i nie zrobisz ich sam - chyba, że do zrobienia np. ciasta użyjesz bazglutenowej mąki. Problem w tym, że ciast nie jem, bo nie znoszę słodyczy. Owoce są od nich lepsze.

11. Co jadłaś dzisiaj na śniadanie?
- Chleb bezglutenowy z sałatą, czyli najlepsza wyżerka dla bezglutenowego wegetarianina nienawidzącego tłuszczu i cukru.

12. W domu gotujesz ty czy ktoś inny?
- Jak już jem coś bezglutenowo-gotowanego np. bezglutenowy makaron, to gotują go moi rodzice (mi by to zajęło dwa tygodnie, gdybym najpierw obczajała wszystkie funkcje kuchenki i uczyła się ich z YouTube'a). Mogę jednak uznać, że gotują dla mnie fabryki Balvitena i Schära - firm z bezglutenowym jedzeniem.

13. Jesz fast-food?
- Nie, ponieważ:
a) prawie wszystkie fast-foody z wyjątkiem frytek są z mięsem
A nie jem frytek, ponieważ:
a) mogą zawierać śladowe ilości glutenu
b) są tłuste
c) są zbyt kaloryczne
d) FRYTKI TO CZYSTA CHEMIA
e) nigdy nie lubiłam frytek
f) nawet jako glutenowiec tolerowałam tylko frytki z batatów

14. Jesteś na diecie?
- Tak, na dożywotniej diecie bezglutenowej. Do tego dowaliłam sobie nie jedzeniem mięsa, ograniczaniem cukru i nie przekraczaniem 500 kcal przez skurczony żołądek. Ostrzeżenie: nie próbujcie tego w domu.

15. Nominuj
ktos_z_ktosiowa
Black_Darkness_Night
Ayalinka
chlopieceommy
Jula1230
Krolowa_Zelkow
Emilymily4ever
niebieska_foka
Liz-Himiko
nlisek

mitogramOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz