Keliru, sesal, teruja. Aku bingung dan keliru dengan maksud ciuman Khalis. Memikirkan pengkhianatan yang kulakukan ke atas Faris menimbulkan beribu kekesalan. Namun aku harus akui, aku juga turut teruja dan gembira kerana walaupun aku sudah beranak dua, masih ada yang menunjukkan minat ke atasku.
Whatsapp dari Khalis tidak kubalas. Aku takut dengan kebarangkalian yang mungkin berlaku jika aku meneruskannya. Aku menatap mesej-mesej dari Khalis.
Khalis : Hi ummi.
Khalis : Ummi tgh buat apa tu?
Khalis : Ummi?
Khalis : Ummi, khalis mtk maaf psl apa yg khalis buat kt ummi mlm tu ye.
Khalis : Can we talk?
Aku berkira-kira untuk membalas mesej-mesejnya dari semalam. Sudah cukup lama rasanya aku tangguhkan. Aku mula menaip ke dalam telefonku.
Ummi : Hi awak. Sorry, busy sikit semalam.
Aku nampak Khalis sedang menaip mesej baharu.
Khalis : Hi ummi. Are u ok?
Khalis : Look, I'm truly sorry about the other night. Khalis x tau knp khalis buat mcm tu. Khalis seronok borak2 dgn ummi. Khalis x rancang apa2 pun. Tapi khalis rasa terlampau sunyi, sedih. Bila khalis nmpk ummi cantik sgt, bibir ummi mcm memanggil-manggil. I really couldn't stop myself.
Khalis : Khalis mtk maaf sgt2 kalau khalis buat ummi rasa x selesa.
Aku mula berasa simpati dengan Khalis.
Ummi : Xpe khalis. Saya x kisah pun. Mcm mn awak dgn camilla?
Khalis : Khalis ikut nasihat ummi. Khalis plan nk bwk dia ke cameron next week. Mlm ni khalis ajak camilla. Kita tgk la mcm mn nanti.
Ummi : Wow, cameron. Bestnya. Saya dh lama x pg cameron.
Khalis : Kalau camilla xnk pg, khalis bwk ummi je la. Kita pg 2 org.
Ummi : Ish, nakal la awak ni. Saya ni isteri org tau.
Khalis : Nk buat mcm mn. Dah Ummi cantik sgt. Tergoda khalis sampai khalis lupa ummi isteri org.
Ummi : Saya pakai biasa2 je mlm tu. Mcm mn boleh sampai tergoda tu?
Khalis : Pakai biasa-biasa pun khalis dah tergoda, kalau pakai seksi2 lagi la. Mau khalis terus terkam ummi.
Ummi : Iye la tu. Manis je mulut awak kn?
Khalis : Khalis serious ni. Kalau ummi bg gmbr seksi ummi kt khalis, skrg jgk khalis dtg rumah ummi terkam ummi.
Aku ketawa sendirian. Tiba-tiba idea nakal muncul. Aku tahu agak mustahil untuk Khalis datang ke rumahku. Oleh itu, aku sengaja menduganya. Aku sedang memakai robe satin hijau turquoise. Aku menanggalkan braku, mengambil swafoto dan menghantarnya kepada Khalis. Aku turut menghantar location rumahku kepadanya.
YOU ARE READING
Ujian Faris
General FictionBuku 2: Ujian Faris (Buku 1: Fantasi Ummi) Diari seorang isteri dalam mengharungi hidup bersama sang suami. Manis, pahit, getir yang dilalui bersama mendalamkan cinta antara mereka. Kehadiran pihak ketiga menambahkan ujian dalam perhubungan. Harap c...