" Kyunghun.. Terangkan mcm mana aku punya bilik blh bersepah ! "
- Soal Eunsang dgn mata yg seram memandang aku.Adumak , masalah syial laki ni.
" Eh... Heheehe.. Tak sengaja sepahkan "
- aku menjawab dgn muka yang tak bersalah.. Pastu sengih-sengih macam kambing.Eunsang mula mengeluh kesal .
" Haihh.. KyungHun , tak pelah.. Nasib baik aku sayang kau... "
- Kata Eunsang dengan senyuman lalu menyerabaikan rambut aku seperti aku ni budak kecik.Seketika aku memandang dia.
─Eunsang POV
HOHOHOHO DIA MESTI TERKAKU DGN KATA² AKU.
YES.. AKU DAH BERJAYA CONFESS .
Aku memandang muka dia yang tersenyum itu.
" kau sayang aku ? Cayalah.. Aku un sayang kau gak..
Jom jadi kawan joommm !! "
- Kata- kata dia lagi sekali buat aku terasa kesal.Senyuman cool aku tadi terus pudar .
Kawan huh ...
Dia mula memanjat belakng aku dan memeluk aku.
" Sekarang , secara rasminya.. Kita bff .
Jom kita keluar dinner Eunsang. "
- Dia memeluk leher akuAAAA.. COMEL NYE DIA EUEUERHRHDJDNJSJSJW..
ಥ⌣ಥ
" Kau nak dinner dekat mana ? "
- Soal ku." Dekat mana - mana ja.. Asalkan makanan dia sedap , btw aku craving burger duh.. Jom pergi McF jum "
- Kata nya sambil turun dari belakng aku "" Jom aku lanja.. "
Aku terus keluar dari rumah diikuti KyungHun yg berlari itu.
↪ McF" A.. Aku nak burger double cheese dgn aiskrim coklat tu boleh ann ? Kalau belikan aku dua aiskrim pun takpe "
- Dia mula memandang aku tersengih-sengih." Aaa... Oky lah "
- Demi kau , aku sanggup sayang ಥ⌣ಥ" Semua nya 5000 Won.. A.. Tapi , awak boleh dapatkan 50% promosi hrini , sebab hrini kami buat promosi untuk pasangan couple . Kamu berdua pasangan Kan ? "
- Cashier." Man- "
" Haah.. Terima kasih ya cik "
- Aku memotong kata² KyungHun itu dan segera menarik KyungHun ke kaunter menunggu." Eh , kenapa kau menipu ? "
- Soalnya." Sebab , kalau org Dh anggap kita macam ni , baik kita iye Kan aja "
- Aku setia lagi memegang tangan KyungHun dengan erat.KyungHun hanya mengangguk saja dengan jawapan aku.
Selesai makan , aku mengajak dia ke Persisiran Pulau Jeju itu.
" KyungHun ah- "
" Nae... "
" macam mana keadaan kau dan reaksi kau bila seseorang bagitau kau yg dia suka kau. Sayang kau "
- Soalku." Normal... Yeah .. Normal aa .. Sebab , kalau kita suka seseorang itu , normal sangat. Aku takkan terkejut aa.. Tapi , maybe terkejut sikit. "
- Jawabnya.Urg soft syial jawapan dia.
" A... Macam tu.. Okylah. Jom balik. "
" Kejap.. Aku nak beli aiskrim kat situ "
- Dia berlari ke gerai yg menjual Aiskrim dan makanan ringan itu.Aku hanya memerhati gerak geri dia dari jauh...
' KyungHun - Ah.. Saranghae.. '
Aku tersenyum nipis.
___
Aku dah menyiapkan sarapan utk dimakan sebelum pergi sekolah. Tak lupa jugak sarapan utk KyungHun..
" Kau masak apa Eunsang "
- Soalnya setiba nya dia dimeja makan." Aku masak biasa-biasa je. Roti dengan telur je. Kau makan a.. Sorry a tak mampu buat yg special "
- Jawabku." Tak ape.. Aku suka a makan bende ni.. Lagi-lagi tengah² malam kalau aku lapar gile "
- Dia terus menyuapkan makanan itu kedalam mulutnya." Makan elok² Kyung , nanti tercekik. Lagi 30 minit lagi kelas mula. Jangan risau. "
- Kataku .-☸-
" Kita pergi sekolah naik apa ? "
- Soal KyungHun." Naik basikal lah.. "
- Jawabku dengan cool" Tapi , aku takdek basikal.. "
" Duduk belakng... Aku bawak "
- Jawabku sambil mengeluarkan basikal dari bilik stor." Eh.. Tak pe ke ? Nanti kang bocor tengah-tengah jalan macam mana ? "
" Mulut tu jangan masin sangat KyungHun. Naik je.. Atau kita akan lambat sampai sekolah "
" Nae Nae.. "
- Dia pun akhirnya duduk dekat belakng.🏫 Jeju International HighSchool 🏫
" Balik nanti tunggu kat sini. Kita balik sama - sama.. Ingat au jangan tak ingat "
- Pesan aku ." Nae... "
- Jawabnya lalu masuk kekelas.Aku memerhati lagi pergerakan dia.
Tiba-tiba bahu aku ditepuk kuat.
" Yah.. Saki- Oh MinHee.. Ada apa ? "
- Soal ku." Macam mana kehidupan duduk satu rumah dengan sepupu aku ? Ade problem tak ? "
- Soal MinHee" Ah.. Semuanya okey aje MinHee. Tak ada masalah pun setakat ni. Baru satu hari duduk dgn dia lah.. Jangan risau. Lagipun , aku boleh kontrol dia. "
- Jawabku ." Baguslah tu... So , sampai bila kau kene duduk satu rumah dengan dia ?. "
- Soal MinHee." Urmmm sampai masuk Universiti . "
- Jawabku." Ah.. Okay . Jaga budak tu baik-baik au... Kalau dia report ape-ape pasal kau. Aku sedia nak belasah kau..HEHEHEHEHHE "
- Okay guys. Dengar tu , Kang MinHee bagi warning .Sayang betul dia dekat sepupunya. :))
" Iye Minhee.. Aku faham.. Dah lah.. Aku masuk kelas dulu. Byebye. "
- Aku terus berlari masuk kedalam kelas.▶☯
Tbc...Vote aje lah.. Hilang mood aku hrini.. Sumpah ..
YOU ARE READING
My Cherry Boy ┋ L.EunSang
Romance✐┊ When kau jatuh cinta dekat perempuan innocent... ❝ I want to protect you... ❞ ꒰ ❏' X1 Lee EunSang '☕ ⊹ 100% @suweggyrapper idea ⊹