▪اصلیترین نکته -> کسانی که از نداشتن سین رنج میبرن. شاید مشکلتون توی اینا باشه.
#_مشخصاتاستوری_میخام از یه نکته ی خیلی مهم شروع کنم. خیلی خیلی مهم!!!
•بعضی مواقع کسایی پیدا میشن که با بعضی از ژانر فنفیکا حال نمیکنن و این خیلی مهمه.
میری سراغ یه فنفیک، از جلدش خوشت میاد، اسمش خفنه اما مهمترین چیز! اون چیزی راجبه کسی که دربارش نوشته، ننوشته.
مثلن طرف میخاد فنفیک زین بخونه اما ما بینش یه بوک میاد که چیزی ازش معلوم نیست -(مثلن عکس یه دختر روشه و اصلن نمیفهمی که حالا ممکنه درباره ی کس دیگه ای باشه.)- و بخاطر این توی این تگ هستش چون نویسنده ی اون فنفیک توی هشتگ هاش اسم زین رو هم گذاشته و فنفیکش درباره ی زین ثبت شده اما در اصل مثلن واسه ی هریه، زیامه یا حالا هر فندوم و آیدل دیگه.
>> واسه ی اینکه فنفیکت خواننده جذب کنه، لازم نیست هرکسی که توش بود رو بزاری چون واتپد قاطی داره. اگه در مورد زینه بنویس
#زین
#زین مالیک
#zayn
#zaynmalik
و تمام! و حالا اگه مدل، بازیگر و هر چیز دیگه ای برای نقش اصلیِ زن توش بود، اسم اونم بنویس.
پ.ن- تو نمیتونی همه رو قاطی کنی و بگی در مورد هری هم هست. تو فقط راجبه یه داستان عاشقانه داری مینویسی. نه دوتا شخصیت که یکیش عاشق زین و یکیش روی هری کراش داره.
•مشکل دوم هشتگ ها هستن. هشتگ ها خیلی مهمن.
خواننده ها باید اونا رو نگا کنن و اگه با هشتگا حال کردن میرن سراغ ریدینگ.
>> ایندفعه هر ژانری که داستانت داره رو بنویس. مثلن داستانت مافیایه و حالت اکشن داره. هری یه آدم ددی طوره یا دارک. یا اصلن فاز فنفیکت نرم و آرومه حالا دقیق نمیدونم اونم بنویس. عاشقانه س بنویس. ناراحت کننده س، کمدیه، پند آموزه، ترسناکه و فنفیکه، همه ی اینا رو بنویس و ژانری رو هم که واسه ی خود واتپد انتخاب کردی رو هم بنویس.
و مهمتر از همه!
اگه داستانت قسمت هایی شامل خونریزی و قتل، فحاشی و سکس داره، اینا رو حتمن بنویس. چون بعضیا واقعن تحمل خوندن اینا رو ندارن پس بدون اینکه داستانت رو به کتابخونشون اضافه کنن و تو خوشحال بشی و بعد چند چپتر، روحیاتشون به هم بریزه و بوک رو ریموو کنن و تو غمگین و پژمرده بشی؛ دست از خوندن این بوک برمیدارن و سمتش نمیان. چون میدونن به روحیاتشون نمیخوره.
پ.ن-دیگه مگه اینکه کسی احمق باشه بدونه با روحیاتش سازگار نیست و بخونه بگیره یه گوشه بمیره.(این کاملن منم. من خیلی دختر خوبی بودم!!!/تا قبل از خوندن یه فنفیک/) این دیگه به تو ربطی نداره. تو واسه ی کسایی مینویسی که از این ژانرا میخونن و حال میکنن. دیگه فدای سرت کسی مرد.
•و واسه ی قسمت استوری دسکراپشن!
پ.ن- واسه ی این قسمت نباید یه چیز خفن بنویسی که اصلن مناسب داشتانت نباشه. یا اصلن نباید چیزی رو بنویسی که در یک جمله تمام داستانت رو خلاصه کنه.
>> اینجا باید راجبه زندگی قبلی فرد بنویسی که دچار چه نوع تغییراتی میشه یا چه مشکلی واسش پیش میاد. یه چیز مبهم و گیج کننده. یا یه تیکه یا یه قسمت خاموش از داستانت رو.
بعضیا دیالوگ ماندگار کتابشون رو میزارن و بعضیا بهترین قسمتش رو. خب اینجا تصمیم با خودته که یه تریلر خاموش و مبهم بنویسی مناسب با داستانت یا یه دیالوگ ماندگار خاموش.
این باید قشنگ باشه تا کسی که ازش میگذره دوباره برگرده با خودش بگه چی؟ این به نظر عالی میاد! اد میکنم!
•>> باید مناسب با داستانت یه عکسی بزاری واسه ی جلد بوک که واتپدر ها کیف کنن و بگن چه خفن.
پ.ن- اینستا و پینترست عکسای خفنی دارن که واقعن عکاس های ماهری اونا رو میگیرن و اونارو پست میکنن. پیشنهاد میکنم عکس هایی که وی هارت ایت شدن رو یه نگا بندازین. اونا هم به درد میخورن. حتا ممکنه والپیپر ها هم به درد بخورن.
همه چی توی دنیای عکس به درد میخوره.
یا اگه ادیتر خوبی هستی و توی زمینه ی فتوشاپ عکس و ادیت عکس مهارت داری که چه بهتر! یه عکس معرکه در بیار و بزار واسه ی جلد بوک یا بک گروندهات.
-مثال میزنم:
فنفیک Fallen از @zeousa >>>همه ی نکته هارو رعایت کرده بود. از جمله: جلد خوب متناسب با داستان، استوری دسکرابشن ش واقعن خوب بود. چیزی بود که توی داستان وجود داشت و راجبش حرف زده بود، روی عنوان داستان نوشته شده بود درباره ی هریه. (این فنفیک رو بخونین!!! عالیه!!!)
ن.ک.ت.ه: زئوسا همه ی تگ های واندی رو زده بود اما چی باعث میشه که اشتباهی رخ نده؟
-وقتی دو سه چپتر میری جلو، توی پیجت، پایین استوری دسکرابشن میزنه هشتگ فلان. این هشتگ خیلی مهمه که راجبه چی باشه. من یه فنفیک نوشتم، ینی با این قضیه جون کندم تا درستش کردم. اگه میخای بقیه ی اعضای واندی رو هم بنویسی یا حالا اعضای بی تی اس و اکسو (شک نکنین!) روی عنوان بنویسین یا مطمعن بشین هشتگی که پایین دسکرابشن وجود داره درمورده همون شخصیه که شما نوشتین.
و همه ی اینا به تو توی قسمت نوشتن فنفیک یا داستان و بوک و استوری کمک میکنن. اینا اساسی ترین چیزها هستن که باید به اونا عمل کنین. کسی چه میدونه؟ شاید فقط با انجام این کار بوک شما بهترین بوک watty2019 شد!
-زی زی
.i love 1D.
YOU ARE READING
how to write good*
Random-یادگیری مهارت فنفیک نویسی- ادعا نمیکنم که خیلی بهتر از شما بلدم بنویسم اما خوشحالم که بهترین ها من رو برگزیدند. *ازتون ممنونم که وقت میزارین.