CHAPTER 6| CHANGE

50 4 0
                                    

Selepas perkahwinan pada pagi itu, Jihah terus diam dan tidak bercakap. Jeonghan hanya berbual dengan tetamu dan ayh mertuanya. Apabila sedar dengan perubahan Jihah, dia terus masuk ke dalam bilik. Sekaligus, dia ingin tidur.

Jeonghan: Jihah, waeyo?

Jihah: Aku tidur ats sofa kau ats katil.

Jeonghan: Ah, wae?

Jihah: Stop asking me. I wanna sleep. Goodnight.

Jeonghan: Ok. /hairan/



Flashback 1 hari yg lalu

Jihah: Mwo?!

Khairil: Mianhaeyo~ along pun baru tahu.

Jihah: Knpe baru skrg hah?! Kalau tak, angah x kn kahwin dngn dia!

Khairil: Along tahu semua ni blh bahayakan dia, tapi ini untuk keselamatam angah jugak daripada Puak Icy.

Jihah: Along, dia manusia. Kalau dia termasuk perangkap Puak Icy mungkin dia pun bahaya long.

Nak tahu knpe? Khairil baru dapat tahu yg Puak Icy dan Puak Xirena nk kacau Jeonghan. Selepas itu, diaorg rancang untuk bunuh Jeonghan.

Ini disebabkan, King I.M tu nk si Jihah kahwin dengan dia. Kalau dia kahwin ngn Jihah, dia makin berkuasa. Apatah lagi, Jihah ni puteri tunggal Puak Malay Vampire.

Jihah yg naik angin itu memberontak lalu masuk ke dalam biliknya. Dia menangis. Di takut kerana sejarah ibunya itu akan berulang.

Jihah: Ibu~~ maafkan Jeongyeon ye.

Jeongyeon adalah nama manjanya merangkap nama koreanya. Ibunya selalu panggil dengan panggil Jeongyeon kerana ketika itu Jihah nakal, periang dan ramah.

Sebab itu sekarang dia tidak suka orang memanggilnya Jeongyeon sebab dia akan teringatkan ibunya.

End Flashback



Jihah: //mianhae, Jeonghan//

Jihah pun tidur. Jeonghan pula mengintai ke tepi katil di mana Jihah tidur. Jeonghan hanya senyum sahaja melihat Jihah yg sedang nyenyak tidur itu.

Dia mula turun ke bawah perlahan-lahan lalu mengucup lembut bibir Jihah. Untuk pengetahuan korang, Jihah tidur sambil memakai tudung. Ada sebabnya dia buat cmtu.



Keesokkannya



Jeonghan: Jihah-ssi, ireona. Solat jom.

Jihah: Hah? Ne, aigeusseumnida.

Jeonghan: /senyum/

[Sesiapa yg blm knl SVT mohon search. Aku dhla tercurang kejap dngn Jhope eheke. Tkpe Jhope my husband. K aku ngarut. Sorry]

Jihah masuk ke dalam bilik air untuk memberus gigi dan membasuh muka sebelum ambil wudhu'. Jeonghan dh sembahyang dulu sebab Jihah nak sembahyang sendiri.

Jeonghan pun pergi ke dapur lalu masak. Dia hanya memasak ringkas sahaja. Selepas siap solat subuh, Jihah pergi ke meja makan.

(C)Nail's |Paku| +Yoon Jeonghan+ [KBS 19]Where stories live. Discover now