Selepas mendapat berita yang Puak Malay Vanian serang hendap, Changkyun berang. Dia merasa terancam.
Changkyun: Get ready with protection. Jaga benteng setiap arah. Jangan sesiapa pun cuba untuk lari dari medan perang.
Askar2 Changkyun mula melindungi benteng pertahanan manakala Malay vanian dan yang lain cuba untuk masuk melalui laluan bawah tanah. Benteng pertahanan di Istana Icy Clan itu mempunyai kuasa untuk menghalang mana2 kuasa luar memasuki istana itu.
Jeonghan: Shit! Korg cri tmpt lain untuk gali. Biar semua blh masuk.
Tiada lagi Jeonghan si Cheonsa(malaikat) tapi Jeonghan si Akma(syaitan)
Setelah bertungkus lumus menggali lubang, Syah dan Jeonghan berjaya memasuki istana itu. Mereka segera masuk ke dalam istana apabila pengawal dan askar2 sedang leka bertarung.
Gelap
Sunyi
Istana itu gelap dan sunyi tanpa penghuni. Syah dan Jeonghan keliru, di mana Changkyun berada.
Xxx: Wasseo?
Jeonghan: / berpaling / Mana isteri aku, Changkyun?
Changkyun: Ada je. Tngh sedap bermandi darah dalam kesedapan penderaan dari aku~
Jeonghan: Lpskan dia!!!!
Changkyun: Woo woo. Jgn kalut sngt~ kita bertarung. Setuju?
Jeonghan: Aku x prnh takut dngn kau!
Jeonghan mencapai pedang di pinggangnya. Dia mula menyerang Changkyun dengan sekuat hatinya.
Syah yang berada di tepi dinding itu mula menteleport ek tempat Jihah berada.
Syah: Ibu?
Jihah: S-syah? Lari dari sini!! Jgn dtg dkt!!
Syah: Ibu kat mana?
Buk
Dia terjatuh apabila terlanggar sesuatu. Mayat pengawal2 istana itu. Mereka mati kehilangan darah.
Syah: Ibu buat apa ni?
Jihah: L-lari dari sini, Syah. Jgn dkti ibu. Tolonglah~
Syah: Xnk. Syah x nk tinggalkan ibu.
Jihah: Ibu minta satu sahaja.
Syah: Apa ibu?
Jihah: Hisap darah ibu sehingga kering.
Syah: A-apa ibu merepek ni?
Jihah: Hisap sje! Ibu xblh kwl bdn ibu. T-tolonglah!!
Syah masih lagi terkejut. Patut ke dia buat ?
Jihah: Tolong hisap. Ibu tahu kamu belum minum darah lagi. Tolonglah~
Syah: Tapi ibu...
Jihah: Tolong~ hisap darah ibu. Dan peperangan itu akn berakhir.
Syah: Ibu~ ibu perlu mengucap dahulu.
Jihah mengucap sambil menangis. Dia x thn dngn semua ni. Lalu, Syah menghisap darah Jihah dengan rakus sampai kering. Jihah mati dalam pangkuan Syah. Dia menangis teresak-esak.
Dia berdiri lalu pergi ke tempat Jeonghan sambil membawa mayat Jihah. Mukanya sangat dingin dan sembab. Changkyun tersenyum gembira apabila Jeonghan telah lemah.
Syah: Ibu~ duduk sini diam2 ye.
Dia mencapai pedang pada pinggangnya. Dia meletakkannya pada sebelah leher Changkyun.
Syah: Die or alive?
Changkyun: Of course , ALIVE!
Changkyun memegang pedang Syah lalu ditariknya ke hadapan. Dia ternyuk sinis seperti dia akan memenangi perlawanan itu.
Syah: // Ingt Syah. Saifullah tidak pernah mengajaf ank muridnya untuk berlembut dngn musuh. //
Pedang di tangannya di jatuhkan ke bawah. Dia mula membuka kaki secara kekuda dan bersiap sedia untuk Changkyun menyerangnya.
Syah: Attack me~
Changkyun menyerangnya menggunakan pedang namun dia flip back dan kembali kepada posisi aslnya.
Changkyun: Shit.
Syah menolak kaki Changkyun hingga dia terjatuh mencium lantai. Syah mentetak leher Changkyun dengan sekuat hatinya menjadikan Changkyun lemah.
Syah: You lose dude! I hope you will go to the hell cuz of all your fault!!
Changkyun: You look like your parents. So weak! You such a fucking ass !
Syah: Hope you rest in peace!
Syah mengambil pedang Changkyun lalu menghunus pedang itu ke jantung Changkyun. Percikan darah mengenai baju besinya.
Syah: // Thanks Allah. I hope you will forgive all my sin. Aaminn //
Dia membuka pintu istana itu. Dan ya, kemenangan berpihak kepada Malay vanian dan yg lain. Dia tersenyum nipis. Khairil mendekatinya lalh bertanya,
Khairil: Mana ibu?
Syah: Pak long, i-ibu dh selamat menghembuskan nafas terakhir.
Khairil yang ceria tadi berubah terkejut. Dia pergi mencari Jihah. Sekarang Jihah dipeluk oleh Jeonghan yang cedera teruk itu.
Jeonghan: J-jihah. K-kau jnji nk mati sama2 kan? J-jgn tinggalkan aku. T-tolonglah.
Khairil: A-angah? Innalillahhiwainnalilahirojiun.
Syah: A-abah. Abah jgn nangis ye. Ibu x suka tngk kita nangis. D-dia nk kita redho. Jgn sedih ye. Ibu pasti selamat kat sana.
Jeonghan jatuh terbaring di sebelah Jihah. Semua orang terkejut apabila Jeonghan jatuh terbaring. Apabila Haris datang memeriksa nadi. Dia mengucapkan kalimat innalillah kepada Jeonghan.
Takdir x semua menyebelahi kita
Jgn sesekali berputus asa
Semua perkara ad hikmahnya.
+The End+
YOU ARE READING
(C)Nail's |Paku| +Yoon Jeonghan+ [KBS 19]
Vampire" We start our story with eye contact. " " im sorry i can't protect you. " " No matter what happened, Allah swt always with us. " Start:- 3.08.2019 End:- 21.02.2020 #1 Ateez [08102019]