CHAPTER 13 | ADIÓS, YIXING

31 5 0
                                    

[Adiós- Goodbye]


«Bukit Jiuxi, China»


Yixing mengundurkan dirinya sampai tersekat pada dinding gua. Dia kelihatan takut. Ilmu saktinya tidak boleh digunakan seperti seseorang yang menyekatnya. Lelaki itu berhoodie dan memakai mask. Mask diturunkan lalu tersenyum sinis ke arah Yixing.

Xxx: Kau tidak boleh lari daripada kematian, Zhang Yixing~

Yixing: K-kau mmg x serik lagi kan? Dulu kau dan ayah kau dh bunuh keluarga aku, skrg kau nk bunuh aku? Buat ape?!

Xxx: Hmm buat ape er? Aku nk bunuh kau nk buat King Vanian tu akan merana sbb satu-satunya pembantu untuk hancurkan rancangan aku dh mati~~

Yixing: Daniel Im Changkyun!! You will regret one day!!

Selepas kata2 itu keluar daripada mulut Yixing, dia ditikam dengan pisau yang diseliputi racun ular. Lelaki misteri yang dikenali sebagai Changkyun itu tersenyum kegembiraan.

I.M: Goodbye, Au revoir, Adiós~~

[Maaf ye, terjangkit lagu Everglow-Adiós huehue]



+Seoul, Korea+


Irene: Yunho-ah!!

Yunho: /berlari/ Ye!

Irene: Kamu pergi dngn Yugyeom dan Beomgyu ke Bukit Jiuxi. Pergi melawat Encik Zhang ok.

Yunho: Ok! Gyeom! Beomgyu! Jom pergi Bukit Jiuxi!!!!!

Gyeom/Beom: Kajja!!!

Mereka bertiga teleport ke China dengan segera. Irene hanya tersenyum.

Xxx: Chagi~ awk buat ape tu~~

Irene: Eo, oppa~ tngh buat ubat baru nim. Suho oppa nk tolong?

Jap!! Chagi?? Ouh lupa nk bagitai. Hang ingt Irene ni single ke. Dia dh kahwin dngn Suho or nama sebenar Kim Junmyeon. Hahahhanat.

Suho: Blh je~ /senyum/

Irene: Ambil serbuk ni, letak dalam periuk tu. And then kacau.

Suho hanya akur. Walaupun dari puak yang berbeza, mereka blh bersama. Ehek sweetnya~

Tak lama kemudian, telefon Nayeon berbunyi.

Nayeon: Aihh tngh syok tngk tv nilah budak2 nk call.

On Call~~

"Wae?"
-Nayeon-

"Noona!! Zhang Yixing dah mati!!"
-Yugyeom-

"M-mati?! Mwo?! "
-Nayeon-

" Iye! Nnti kitaorg bawak mayat Zhang Yixing ke sana. "
-Yugyeom-

"Ne, arasso. "
-Nayeon-

End Call

Nayeon gelabah lalu memberitahu kepada semua penghuni rumah itu. Semua terkaku. Zhang Yixing sahaja yang dapat bantu diaorg nnti. Hal itu juga diketahui oleh King Vanian. Yunho yang menelefonnya tadi. Kkorg ingt Raja2 ni xde telefon? Come on ah. Zaman dh moden. Hahah

Jihah: Zhang Yixing dari Puak Golden Winx? Dia masih hidup?

Jihyo: Ye. Tapi... skrg kita dh x blh minta tolong dia. Sbb dia dah mati.

Jihah: Heh. Aku tahu siapa yang bunuh dia. X lain x bukan Im Changkyun.

Jungkook: Macam mne kau tahu?

Jihah: Ingt satu benda. Semua puak diperhati oleh orang2 dia. Mungkin sekarang ada dikalangan kita menyamar.

Muka seseorang sudah pucat dikalangan mereka. Peluh mula membasahi dahi.

Xxx: //macam mne dia tahu?//

Jihah: Dan... diaorg juga boleh menyamar jadi hidupan lain. /smirk/ Betul x, Choi Yeonjun-ssi.

Yeonjun: E-eo?? Ne.

Mingi: Yah, neon waeirae?

Yeonjun: Ouh, xde pape. Hehehe.

Sehun: Jinjja?

Yeonjun: Iye.

Jihah: Yeonjun-ah, ikut noona jap.

Yeonjun: Ouh, n-ne.

Belakang Rumah...

Yeonjun: Noona nk cakap ape?

Jihah: /membelakangi Yeonjun/ Siapa yang hantar kau? Changkyun? Dan mana Choi Yeonjun?

Yeonjun: A-apa maksud noona?

Jihah: Aku tahu kau werewolf, Seongsoo. Kau xyah nk berdalih.

Seong Soo: /bertukar/ Kau memang pandai, Najihah. Sebab tu Daniel nak hancurkan kau. /smirk/

Jihah: Mana Yeonjun?! Malhaebwa!!
/marah/

Seong Soo: Wooo~ kau marah sebab budak hingusan tu? Tch bodoh

Jihah: X sangka werewolf boleh jadi kambing hitam kepada Changkyun tu. Kau pun apa kurangnya. Bodoh juga.
/smirk/

Seong Soo: Heh, kau nk tahu kat mana adik angkat kesayangan kau tu berada, kena langkah mayat aku dulu.
/hilang/

Jihah: ingt aku x leh kejar kau ke? Baik aku masuk dlm dulu.

Keadaan dalam rumah senyap dan hanya tangisan serta esakan didengari. Mayat Yixing sekarang berada di depan mata mereka semua.

Chen: Yixing~

Mina: /terduduk/ Lepas ni siapa? Siapa?! /menangis/ Im Changkyun!!

Dahyun: /peluk mina/ Unnie~ uljimma. Kita kne terus berjuang. Jgn cmni.

Jihah: Korg. Kita kne cari Yeonjun malam ni.

HueningKai: Aik apa noona merepek ni? Tadi elok je dia ada.

Jihah: Tu bukan Yeonjun, but.... orang suruhan Changkyun.

Terbuntang mata mereka. Patutlah selama ni, Yeonjun yang vegetarian makan daging kebelakangan ini.

Beomgyu: Macam mne noona tahu?

Jihah: Anak mata dia. Wrnanya bertukar. Sbb tu noona perasan yang si Changkyun tu mmg hantar seseorang untuk perhatikan puak-puak yang ada atas dunia ni.

Kyungsoo: Jadi, apa yg patut kita buat skrg? Terus cari Yeonjun?

Jeonghan: Jangan. Kita pergi Bukit Jiuxi dulu. Mungkin ada sesuatu kat sana.

[Bersambung]

(C)Nail's |Paku| +Yoon Jeonghan+ [KBS 19]Where stories live. Discover now