CHAPTER 21 | VBT-01

31 6 0
                                    

Saxon Village, Transylvanian


Akhirnya 10 jejaka iaitu Seventeen sudah sampai di Kampung Saxon tempat dimana wabak Vampire Virus Basic Type 1 atau VBT-01 disebarkan. Terdengarlah kekecohan tabib2 sedang merawat ramai pesakit.

Penduduk disitu pada awalnya akan mendapat tanda2 seperti menggeletar seluruh badan dan tidak boleh terkena sinar UV berlebihan lain dengan Malay Vanian. Malay Vanian boleh terkena matahari atau sinar UV.

[Bahasa Rusia]

Seorang tabib berlari ke arah mereka bersepuluh dalam keadaan yang cemas.

Xxx1: Saudara! Tolong kami semua! Tolong kami rawat pesakit disini.

Mingyu: Ok. Kami akan segera ke sana.

Seventeen mengikuti tabib itu ke hospital kecil yang berada di tengah kampung itu. Terbeliak mata mereka. Semua pesakit sekarang diikat kedua tangan dan kaki. Tompok2 merah memenuhi muka mereka.

Dokyeom: Dino, ambil vaksin penenang.

Dino hanya mengikut arahan sahaja. Yang pun sama. Sekarang Vernon sudah berada bersama mereka. Pada situasi Seungkwan dan Hoshi pula, mereka menggunakan vaksin yang disediakan khas untuk mengawal pesakit2 di kampung ini.

Woozi: Korg dh ambil sampel darah?
(Korea)

Semua: Ne!

Xxx1: Thank you so much, sir. Kalau tiada kamu semua, msti kami tabib disini menjadi kalut dn x cukup masa untuk merawat.

Wonwoo: X apa. Kami pun dtg sini ats arahan dari Witch Hospital,Korea.

Xxx2: Puan Irene ke yg suruh?

The8: Haah. Tpi, Puan Najihah pun suruh kami rawat pesakit disini.

Xxx2: Ouh, Puan Irene mmg baik. X sngka dpt bantuan drpd hospitalnya. Dan Puan Najihah? Siapa tu?

Jun: Dia yg hasilkan ubat vaksin ni. Dan dia juga.... Princess from Malay Vanian.

Xxx..: Yoo Jeongyeon?

Semua tabib itu berpaling ke arah sumber suara itu. Lantas mereka menunduk hormat kepadanya.

Xxx2: Selamat datang , Puan Emma.

Emma: Terima kasih~ Jadi kamu semua knl Jeongyeon?

Vernon: Mestilah kenal, kwn kami. Mcm mne Puan Emma tahu?

Emma: Ouh, sy knl dia sbb sy dari Puak Britain Vanian.

Seungkwan: Ouh. Selamat berkenalan.

Emma hanya tersenyum. Dia segera mengiringi mereka bersepuluh ke villa untuk mereka berehat.



Seminggu kemudian
SEOUL, KOREA

(Bahasa Korea&Melayu)

Khairil mendekati Jihah yang sedang sibuk dengan kerjanya. Dia membawa dulang yang berisi makanan tengah hari dan ubat.

(C)Nail's |Paku| +Yoon Jeonghan+ [KBS 19]Where stories live. Discover now