البارت الثامن ..

892 49 21
                                    


# من أجل الورث.

"قبل أن يفوق أحمد "

( أسر : ريم تعالى بسرعة نخرج مروة من الأوضة ونجيبها هنا .

حملوها ووضعوا الجثة بجانب أحمد ثم قالت ريم : هتعمل ايه ؟

أسر : هضرب عليها نار .

ريم : بس هى ماتت بسبب السم مش هتعرف تثبت انها ماتت من الطلقة .

أسر : السم دا مش هيبان اللى هيبان انها ماتت بسبب هبوط حاد فى الدورة الدموية ودا شئ طبيعى يحصلها لما يكون فى حرامى دخل علينا لكن الحرامى طلع غشيم وضربها طلقة مع انها ماتت اصلاً .

ثم يطلق عليها بمسدس أحمد ويخفى بصماته من عليه ويضعوا فى يد أحمد مرة ثانية )

*****
بعد مرور شهرين من موت مروة تزوج أسر وريم بعد أن ورث أسر كل شئ.
وفى يوم دخل أسر على ريم الغرفة يرها جالسة على مقعد تحتسى كوب عصير .

أسر : تحبى تخرجى !

ريم : لا مش عايزة ..تشرب عصير ؟

أسر: ماشى هاتى.

يأخذ أسر الكوب من ريم ويرتشف منه ليتذوقه اولاً ثم ينظر الى ريم قائلاً : طعمه حلو اوى .

ريم "ببتسامة ": اشربه كله بقا .

شرب أسر الكوب بالكامل ثم نظر لها رأى ابتسامتها تزداد فيمسك أسر بطنه وهو يتألم : اااه بطنى بتوجعنى اوى .

تقف ريم وتقول" بحقد" : عااارف ليه ! عشان سَميتك زى ما سَميت مروة .

قال أسر " وهو يتألم ": طب ليييييه ؟

ريم : عشان اورثك "ثم تضحك ضحكة عالية شيطانية ، سقط أسر على الارض يترجها أن تلحقه ولكن ريم كانت تضحك فقط ،وعندما رأته توقف عن الحركة" قالت "بحزن " : كان نفسى دا ميحصلش بس خوفت يا أسر تقتلنى زى ما قتلت مروة لكن معلش خت حق مروة و ورثتكوا انتو الأتنين وتعود الى الضحك المستمر مرة اخرى .

# shahd Soliman

من اجل الورث - قصة قصيرة _ شهد سليمان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن