Giysileriniz, ayakkabılarınız ve hatta kullandığınız aksesuarlarınız sizleri olduğunuzdan daha da zayıf, narin ve şık gösterebilirler. Zayıf görünebilmenin bu 10 sırrını kendi sitilinize uyarlayarak aynalarla barışın!
Renklerin Doğru Seçilmesi
Kıyafetlerinizin birbirleriyle uyumlu renklerde olması ve baştan aşağı aynı renkte giyinmek; sizi olduğunuzdan daha zayıf gösterir. Modanın vazgeçilmeyen renkleri siyah ve lacivert baştan aşağı aynı renklerde giyinmek ve harika görünmek için uygun tercihler olacaktır. Bunun dışında yeşil, pembe mavi, turuncu, kırmızı, siyah, sarı ve kahverengi gibi birbiriyle uyumlu renkte kombineler yaparak zayıf görünebilirsiniz.
Desenlerden Faydalanılması
Ufak desenli giysiler, kullanıldıkları kısımların daha zayıf ve ince görülmesini sağlarlar. Bu püf noktanın ışığında basenler, göbek bölgesi ve göğüsler gibi geniş olduğunu düşündüğünüz kısımlarda ufak desenli giysiler tercih edin. Büyük desenler olduğunuzdan daha şişman görünmenize sebep olabilir bu nedenle mümkün olduğunca bu tür desenlerden kaçınmalısınız.
Korse Kullanılması
Podyumlarda kendilerinden emin ve havalı yürüyüşleriyle, insanları büyüleyen muhteşem vücutlarıyla salınan mankenlerin sırları nedir biliyor musunuz? Korse! Vücut ölçüleriniz ne olursa olsun siz de korse kullanarak ve bedeninizin toparlanıp mükemmel görünmesini sağlayabilirsiniz. Üstelik yeni çıkan korseler; bedeninizi toparlamakla kalmıyor düzenli kullanımla birlikte incelmesine ve selülitlerin yok olmasına yardımcı oluyor.
Bacak ve Boyunuza Uygun Etek Seçilmesi
Eteğin modelinden önce eteğin boyu; daha zayıf veya daha kilolu görünmenize sebep olan en önemli unsurlardan biridir. Bacaklarınız kalınsa; mini etek giymekten, bacak boyunuz kısaysa; dizinizin bir karış altındaki eteklerden uzak durun. Her beden tipi için en ideal etek boyu: diz hizasında biten ya da bileklere kadar olanlardır.
Yakışan Pantolon Seçilmesi
Basen bölgeniz genişse; pantolon seçiminde dikkat edilmesi gereken mühim nokta arka taraf ve ön tarafın büyük cepli olmamasıdır. Büyük cepler potluk yapar ve bulunduğu bölgenin olduğundan geniş görünmesine sebep olur. Aynı şekilde basen ve üst bacak bölümü taşlanmış kot pantolonlar, olduğunuzdan şişman görünmenize yol açar. En uygunu tek renk, boru paça pantolonlardır.
Uygun Ayakkabı Seçilmesi
Vücudunuzu daha zayıf göstermek için en önemli yardımcınızdan biri de yüksek topuklardır! İnce ve yüksek topuklu ayakkabılar hem boyunuzun daha uzun görünmesini sağlar hem de basen ve kalçalarınızı destekleyerek daha dik durmasına yardım eder. Eğer bacak boyunuz kısaysa bileğinizden bağlı ayakkabı modellerinden uzak durun çünkü bu tür ayakkabılar sizi sıska ve şişman gösterir.
Doğru Kumaş Seçilmesi
Vücudu tamamen saran, incecik kumaşlar, tüm kusurları ortaya çıkarır; bu nedenle kaçınmanız gerekir. Katı, sert ve ağır hatta yapışan kumaşlardan kaçınmalısınız. En uygun seçim hafif, yumuşak ve giyildiğinde vücudunuzdan kayan kumaşlardır. Saten, ipek gibi kaygan kumaşların kullanımı çok risklidir; yine olduğunuzdan geniş görünmenize sebep olur. Saten ve ipekten vazgeçemiyorsanız; içinize mutlaka korse giyin.
İç Çamaşırınızda Doğru Seçim Çok Önemli
İç çamaşırı alırken kesinlikle vücudunuza uygun çamaşırlar satın almalısınız. Ne bedeninizden küçük ne de büyük olsun. Size küçük gelen bir iç çamaşırı basenlerinizi sıkar, göbek ve bel çevresindeki fazla kiloları göze çarpacak şekilde ortaya çıkarır ve etek, pantolon gibi kıyafetlerden izi görünür. İç çamaşırı seçiminde dikkat etmeniz gereken önemli özelliklerden biri de toparlayıcı özelliğe sahip olması gerektiğidir.
Saç Modelinizi ve Makyajınızı Doğru Seçin
Zayıf görünmek için en mühim adımlardan biri de saçlardır. Topuzlar ya da atkuyrukları yuvarlak yüz hatlarını uzatır. Eğer kâkülleriniz varsa, kesinlikle yuvarlak fön çektirmeyin. Yüzünüz olduğundan daha kilolu görünür. Boynunuzun kısa olmasından yakınıyorsanız, saçlarınızı arkada toplayın ve omuzlarınızın görünmesini sağlayın. Vücudunuzun üst kısmı daha uzun görünecektir. Unutmayın; küçük hileler her zaman işe yarar, özellikle de saçlarda. Makyaj yaparken elmacık kemiklerinizin altına koyu tonlarda allık sürmeyi tercih edin. Yüzünüzü daha zayıf gösterecektir. Gözlerinizin üst kapağının dışına siyah göz kalemi sürün. Alt kısmına ise göz kalemi çekmeyin, aksi halde gözleriniz daha küçük görünür. Gözlerinizin büyük görünmesi, yüzünüzün de zayıf görünmesini sağlar. Ayrıca mutlaka kirpiklerinizi kıvırıp maskara sürün. Eğer iri bir yüze sahipseniz, kalın kaşlar, yüzünüzde daha fazla yer kaplayacağı için daha ince görünürsünüz. Kaşlarınız ince ise bu yüzünüzü daha iri gösterecektir.
Kıyafetlerinizde detaylardan faydalanın.
Omuzlarınız genişse vatka kullanmaktan kaçının. Omuz bölümünde zımba, boncuk gibi detaylar olan bluz ve elbiselerden uzak durun. Basenlerinizin genişse fiyonk, zımba, boncuk gibi işlemelerin olduğu pantolon, etek ve elbiseleri tercih etmeyin. Kıyafetlerde detay kullanımında temel kural geniş olan bölgeye denk gelecek bölümde zımba, boncuk, taş gibi işlemelerin olmamasıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin Tüyolar
ChickLitKızlar için harika tüyolar burada. Moda, güzellik, aksesuar ve s.