Bu yazıda genç kızların işine yarayıp onların güzelliklerine güzellik katacak yöntemlerden en az bilinen ve çok etkili yöntemler var. Bu ipuçlarını göz ardı etmemek lazım, bazıları çok büyük etkilere sahipken bazıları sizde küçük küçük değişiklere yarayacaktır.
1-Aşırı makyajdan uzak durun!
Makyaj tüm kadınlar için çok kullanışlı bir şeydir. Güzelliğinizi ortaya çıkarırken bir yandan da kendinize güvenmenizi ve kendinizi kusursuz hissetmenizi sağlar. Yukarıda da söylediğim gibi ipuçlarım göz ardı edilen şeyler ve bu da onlardan biri ‘’Makyajın aşırısından kaçının.’’ Tüm o sivilcelere ve belki de göz altı torbalarınıza rağmen, bir genç kız olarak siz zaten çok güzel ve kusursuzsunuz. Sizi olduğunuzdan çok farklı gösterecek tonlarca makyaja ihtiyacınız yok. Eğer kendinizi makyajla güvende hissediyorsanız, az yapın.
2- Fondötenden Olabildiğince Kaçının!
Birçok genç kız sivilcelerini kapamak veya adeta bir Barbie bebek gibi görünmek için suratına fondotenle katmanlar oluşturur. Fakat bu yöntemde bazı sıkıntılar vardır. Bunlardan biri kapatıcılarla maske halini almış bir suratın her zaman kendini belli etmesidir. Bir genç kız olarak cildiniz zaten lekesiz ve kırışıksızdır, kat kat süreceğiniz yapay şeylere ihtiyacınız kesinlikle yoktur. Daha korkutucu olan bir diğer sıkıntı ise sivilcelerdir. Sivilcelerinizi kapamak için fondoten kullanırsınız ancak gözeneklerinizin kapanmasına neden olduğu için daha çok sivilceye sebep olur. Eğer fondotenlere veda etmezseniz sizin için çok kötü bir kısır döngü haline gelebilir.
3- Doğal Cilt Ürünleri Kullanın!
Makyaj yapmadığınız zamanlarda cildinize bakım yapmalı ve ona hak ettiği özeni göstermelisiniz. Birçok marka peeling amaçlı cildinizi derinlemesine temizleyen ve gözeneklerinizi açan ürünler çıkarır ancak bu ürünlerin içinde doğal olmayan kimyasal maddeler bulunur. Aynı ağaçlar, çiçekler, böcekler gibi cildiniz de doğanın bir parçasıdır ve ona yine doğada bulunan maddelerle müdahale etmelisiniz. Temizleyici, tonik, duş jeli ve losyon gibi şeyler alırken doğal ürünleri tercih etmeye çalışın. Doğal oluşunu içindeki maddeleri kendinizin de bilmesinden anlarsınız. Telaffuz dahi edemediğiniz maddelere cildinizin ihtiyacı yok. Hatta en iyisi evde kendi kendinize hazırlayacağınız bakım ürünleridir.
4- Cebinizi Düşünün!
Ben de genç kızken ilk makyaj yapmaya başladığımda, annemden bana Dior ve Channel gibi ünlü markaların ürünlerini almasını isterdim. Tabi ki bir anne olarak bana kıyamadığından istediklerimi alırdı. Fakat sonra malzemelerimi kendim almaya başlayınca fark ettim ki bu tarz markalar inanılmaz pahalı. Kısacası eğer boş yere para harcamak istemiyorsanız, indirim zamanlarını ve ucuz mağazaları araştırın.
5- Deneme Yanılma Yöntemi
Okula gitmek için çıkmanıza 15 dakika varken saç, makyaj ve kıyafet kararı vermeniz emin olun çok mantıklı bir şey değildir. Evde ayna karşısına geçip yapacağınız kıyafet kombinleri, yeni saç modelleri, değişik makyajlar kendinize en yakışanı bulmanız ve kendinizi tanımanız için bir fırsat. Denemek istediğiniz yeni çıkan bir cilt bakım ürününü tatillerinizde ya da yazın denemeniz, cildinize yarayıp yaramayacağını görmek için daha mantıklı zamanlar. Çünkü cildiniz bu ürüne kötü tepki verdiğinde o şekilde insan içine çıkmak istemeyeceksinizdir. Aynı şey saç ve makyaj için de geçerli, eğer yeni saç modelleri ve makyaj teknikleri denemek istiyorsanız hafta sonlarınızı değerlendirin. Silip veya bozup size en yakışanı bulmak için bol bol vaktiniz olacaktır.
6- Fikir Alın!
İyi görüneceğini düşündüğünüz bir şey her zaman iyi görünmez. Yani, söz konusu kendimiz olduğunda özellikle de görünüşümüzle ilgili konularda eleştiri yapmak daha zor olur. Anneniz, teyzeniz ya da ablanız gibi sizden daha deneyimli ve büyük birilerinin fikrini alın. Onlar size neler yapmanız gerektiğini öğretirler ve yardımcı olurlar. Böylece en güzel özelliklerinizi vurgularken, kusur olarak düşündüğünüz şeyleri de gizleyebilirsiniz. Ayrıca, onlar size karşı dürüst olacaklardır ve size en yakışan renklerden tutun da yüz şeklinize uygun göz makyajına kadar her şeyi açıkça söyleyeceklerdir.
7- Önemli Olan İç Güzellik!
Son ama en önemli şey iç güzelliğinizi göstermeniz gerektiğidir. Bu sadece genç kızlar için değil her yaştan kadın için çok önemli bir ipucu çünkü dış güzellik gelip geçicidir ancak iç güzellik daim kalır. Kibar, sakin, saygılı tavırlarınız yüzlerce metre öteden bile insanların sizi fark etmesini sağlar. Unutmayın, gün sonunda makyajınızı sildiğinizde tüm izleri kaybolur ancak başkalarına neler hissettirdiğiniz bir ömür boyu hatırlanır.
Dış görünüşüne önem vermeyen bir genç kız bulmak neredeyse imkansızdır ve sürekli olarak güzellik ipuçları aramaları çok normaldir. Eğer olabilecek en güzel halinizi sergilemek istiyorsanız, bu ipuçlarını göz önünde bulundurun. Sizce en önemli olan hangisi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin Tüyolar
Chick-LitKızlar için harika tüyolar burada. Moda, güzellik, aksesuar ve s.