"Bro!"
Serentak 6 sekawan menjerit apabila melihat seorang lelaki berambut hijau menarik kolar baju BI dari belakang.
"Aku ingat kau cuti lagi. Rindu betul kat kau V." Jhope menolak BI agar menjauh sebelum malapetaka terjadi.
" aku dah mendap cuti lama." V membalas. Matanya tidak lari memandang Jihyo.
"We all miss you." Seraya Jihyo memeluk V diikuti yang lain.
Para freshie sekadar melihat jejak kasih mereka. BI membuat muka meluat.
" Okey stop la dengan drama kau ni. Bebudak freshie tengok." Lizzy melepaskan pelukan.
" So semua. Ini ialah V. ketua fasi yang sebenar." Jihyo memperkenalkan V.
" Aku rasa kita boleh la bersurai. Korang boleh buat apa aktiviti yang korang nak. Jadual kelas boleh tengok dalam laman web U." Terang V.
" Annyeong." 6 fasi kemudian berlalu pergi bersama V.
Mereka bertujuh melepak di satu bilik yang dari luar kelihatan seperti.bilik stor yang terbiar.
" Bila kau sampai?" Soal Suga yang sememangnya berada di dalam bilik.
" Pagi tadi. Kau memang tak reti nak bersosial ke ?" Soal V.
" Alahh bukan kau tak kenal jantan ni. Laptop tu nyawa dia." Irene duduk berhadapan dengan meja Suga.
" lepas ni kau boleh la kawin dengan laptop kesayangan kau." Jihyo membuka peti ais mini.
Satu botol mineral kecil dikeluarkan. Penutup dibuka terus diteguk air seguk sehingga separuh.
Kemudian botol air tadi di hulur kepada Jinhwan untuk di minum. Masing masing kehausan.
" Kau dah selesaikan urusan mak kau ? ada yang kitaorang boleh tolong?" Soal Jihyo sambil duduk di sofa panjang.
" Semua dah okey." V menjawab perlahan.
" Kami semua simpati V." RapMon menepuk lembut bahu sahabat baiknya.
" Aku sentiasa ada untuk kau bro." Jinhwan menggosok kepala V."
"Tak padan dengan pendek." V menepis tangan Jinhwan kerana merosakkan rambutnya.
" Dah la jangan sedih sangat. Kita kena ceria." Lizzy cuba menceriakan situasi.
Mereka berborak dengan hal masing masing kecuali Suga yang sakan bermain laptop.
" Wey. korang." Panggil Suga .
Panggilan Suga tidak dihiraukan. Mereka masih sebok dengan dunia masing masing.
Ya la. Setelah lama mereka bercuti. Inilah masanya untuk mereka bergosip antara satu sama lain.
" Cibai korang. Aku panggil buat tak tahu je. Siap korang." Suga mengemam bibir geram.
'Ta ta ta ta taaa taa'
Bunyi mesin mesingan berbunyi nyaring. Automatik meraka yang lain menyorok menyelamatkan diri.
Lizzy dah RapMon menyorok di bawah meja. Jhope dan V saling berpelukan. Irene berlari keliling bilik. Manakala Jihyo menyorok di belakang sofa.
"Hahahhahahahah. Padan muka korang. Nasib tak terkincit." Suga menekan punat stop.
Automatik bunyi mesingan tadi terhenti. Hawau betul. Rupanya bunyi tadi datang daripada laptop Suga
"Jantan tak guna." Lizzy dan Rap Mon keluar daripada bawah meja.
"stupid betul." Jinhwan mengetuk kepala Suga
" Sakit la anat." Suga menggosok kepala yang berdenyut.
YOU ARE READING
COMING FOR YOU
FanfictionBagaimana jika ini terjadi ? Polis yang korup. Lawyer dan Judge yang kotor. Kawan yang berpaling tadah. Song jihyo mencari adiknya selepas 10 tahun. V cuba menggenal dirinya selepas kematian ibunya. B.I hilang arah tuju selepas mengetahui kisah sila...