7

19 6 2
                                    

"And our hell begin today." V tersenyum misteri

lizzy kelihatan comel memakai kostum harimau jadian sambil memegang spanduk " Selamat datang ke University Seoul". berkicap Lizy di dalam kostum. Itulah padahnya kalah taruhan semalam. Kerana terpaksa ku relakan.

" comelnya."
" apa ke pelik U ni ?"
"Tak panas ke pakai benda alah tu?"

Macam macam bunyi suara dan pertanyaan pelajar junior pada sesi dan hari ke dua orentasi pelajar. Memang pelik pelik aktviti senior di Universiti Seoul. Ada beberapa plajar baru mula mempersoalkan keputusan mereka datang ke sini.

Suga dan RapMon terkekek ketawakan Lizzy.

" Kau rasa apa yang minah tu carut dalam kostum tu ?" soal Suga sambil memerhatikan Lizzy.

" habis 7 keturunan aku menangis kalau dengar carutan manja minah tu. hahahahah"  RapMon menjawab soalan Suga.

Suga tersengih. Matanya menyambung semula menghadap HP di tangan. Tengah cari maklumat awek awek cun pelajar baru pada tahun ini. Mana tahu tahun ni Suga dapat mencari pacarnya.

" Kau tak nak gerak lagi ke ?" Soal RapMon.

RapMon mencapai beg galasnya. Jelas ringan tanpa buku. sengaja mahu tunjuk pelajar terpaling sebuk mengejar ilmu. Padahal sebarang bahan ilmiah tidak di bawa. Cukup sekadar ipad yang sudah retak skin.

" Lagi 5 minit aku gerak. Nak kemas sikit barang ni." Bibir Suga menjuih.

Bertapa berseleraknnya bahan sampah sarap yang di tinggalkan mereka semalam. Mentedarah nak. Kemas tak nak. haram jadah betul bebudak ni. Elok di carut sampai ke kubur perangai memasing.

RapMon tersengih lalu cepat cepat di keluar dari bilik meeting yang sudah seperti stor lama. Makin sakit jiwa Suga apabila tombol pintu di rosakkan oleh RapMon.

"rap monster!!!!" Jerit kuat Suga.

menceceh RapMon berlari menyelamatkan diri sebelum menjadi sayur kobis.

Lizzy datag menghampiri Irene. Di capaiya air mineral di atas meja. sekali teguk tinggal separuh air. Jelas kehausan di wajah cantik Lizzy. Tangan V memberi seplastik tisu tangan untuk Lizzy membersihan peluh di dahi.

"Jir, kemain panas aku dalam ni." Rungutan Lizzy bermula.

" Salah kau lah. Percayaan RapMonsi pemusnah." Jinhwan sengaja memanaskan hati Lizzy.

" Mana aku nak tahu. Tak guna betul." Bengkek hati Lizzy.

Tanggan Lizzy mmenggengam kuat mineal yang diteguknya tadi. Krek! Krek! Lunyai botol mineral yang tidak bersalah.

" Kau dah tahu si RapMon tu pemusnah. Kau peri pilih jantan tu buat apa? Kan dah mendapat." Bebel Irene.

" Tak delah. Malas aku na banyak cerita." Keluh Lizzy.

Irene membantu Lizzy mencabut kostum harimau jadian yang di pakainya. Habis basah jugaklah baju di nahagian dalam yang di pakai olehnya. Nasib dia membawa jaket lebih untuk cover. Nak tukar baju malas pulak.

"Mana Jhyo ?" V meihat jam di tangannya.

Hampir 10 minit sebelum jam 8. Pelajar juga sudah berkerumun. Para fasi yang lain juga sudah lam berkumpul bersama kumpulan fasi masing masing. Mereka semua sedag menunggu arahan ketua fasi,V.

Rap Mon datang menghampiri sambil tersengih.  Dia melihat jam.

' Ouh ada 8 minit lagi.'

"Kau datang sorag ke ? Tanya Jinhwan

" ah, sorag je. Suga kata nant trun. Kemas sampah semalam kita buat." Terang RapMon.

Yang lain mendengar hanya terseingih mcam jamban busuk. tahu diaorang sampah apa emalam yang di buat. sedap makan. Sampah orang lain buang.

COMING FOR YOUWhere stories live. Discover now