Lesanka pak s Temnodrápem trénovala dokud se nezačelo stmívat. Konečně se něco málo naučila a začela se cítit silněji a sebevědoměji. Temnodráp jí slíbil, že nikomu o její minulosti neřekne a tak se do tábora vrátila o něco šťastnější.
V táboře Lesanka došla k hromadě, kde si vybrala menšího králíka a celého ho snědla. Nevšímala si Mecha, který kousek od ní jedl straku. Byla na něj naštvaná. Místo toho aby ho šla pozdravit se tedy zvedla a zamířila k doupěti starších. Přitom vzala jednu větší myš pro Šedoočku a doufala, že ještě nejedla.
Když došla do doupěte straších, přivítalo jí několik zamračených tvářích, a uprostřed nich se usmívala Šedoočka tím svým zvláštním úsměvem.
„A já myslela, že už mě nikdy nenavštívíš." Řekla nakřáplým hlasem a s vděkem přijala myš, kterou jí Lesanka podstrčila tlapou.
„Neboj, budu tě navštěvovat teď častěji. Jen jsem toho teď měla moc." Povzdechla si Lesanka a pak nastražila uši, protože si vedle ní sedl Brzovětvík. „Slyšel jsem, že máš za učitele Temnodrápa. To se určitě máš, tak silného kocoura by za učitele chtěl snad každý." Zamumlal a přitom pokyvoval hlavou.
„Právě, že ne." Brzovětvík i Šedoočka se na sebe podívali.
„No, každý má nějakou minulost, a nemusí být vždycky hezká. Temnodráp si musel nějak vysloužit svoje jméno. Nikdo neví jestli to, co se stalo je pravdivé." Šedoočka mávala ocasem ze strany na stranu. „Každopádně díky němu budeš silná bojovnice. Je to jeden z nejsilnějších válečníků v našem klanu. Brzo přepereš spoustu jiných učedníků. Neber na řeči jiných."
Lesanka přikývla, ale najednou jí bylo hrozně těžko. „Nemohla bys mi povědět Temnodrápův příběh? Jak se z něj stal zabiják..." Ani to nemohla doříct. Slova se jí zasekla v krku a nechtěla vyjít ven. Šedoočka přimouřila oči a nakrčila čumák. Pak se pohodlně usadila. Jantarový drak to jen pozoroval a mračil se.„Byl jednou jeden učedník, který se jmenoval Drápek. Byl roztomilý a milý, a všem tak nějak pomáhal. Jeho učitel byl Šedivý vítr, zdatný a silný válečník, který měl v klanu autoritu... a byl to zástupce Plachý hvězdy.
Drápek měl tehdy štěstí, že na něj připadl právě on. Jenže jednoho dne se v klanu rozšířila nemoc - zelený kašel. Měli jí asi tři učedníci a i pár válečníků. Dokonce i jeden starší." Pohledem mrkla směrem k Brzovětvíkovi. „Šedivý vítr pomáhal léčitelce, stejně jakou spousta jiných koček, hledat byliny a různé jiné rostliny na léčení. Jednoho dne, kdy šel do léčitelčinýho doupěte tam narazil na jednoho učedníka, Sedmitečku, který byl též nakažený. A Sedmitečka ho kousl, protože byl vystrašený a všichni se báli, že se nakazil. A takyže se tak stalo. Pro Drápka, byl Šedivý jako otec a měl ho strašně rád. Chodil snad každý den za ním a byl s ním do posledního vydechnutí. V tu dobu byl už Sedmitečka zdravý a Drápek mu přísahal pomstu. Jakmile byl Drápek jmenován válečníkem a bylo mu uděleno jméno Orlí dráp, vyprosil si jednou aby vzal Sedmitečku sebou na hlídku. Toho dne se vrátil Orlí bez něho. Prý je napadli kojoti a Sedmitečka zemřel. Nikdo tomu ale nevěřil. Všichni začeli Orlího drápa obcházet obloukem, prskali na něj nadávky a nikdo mu nevěřil ani jedno slovo. Nový zástupce Ohnivý dráp rozhodl, že se mu musí změnit jméno. A Plachá hvězda vybrala Temnodráp. Časem se to zlepšilo. S Temným se začely kočky bavit a postupně se ta tragédie zapomněla." Šedoočka dořekla jeho příběh a Lesanka na ní koukala se slzami v očích.
„Nikdo nenašel žádný důkaz. Nikdo to nemůže dosvědčit. Temnodráp by nikomu neublížil!" Vykřikla jsem bolestně. Temnodrápa jsem za posledních pár dní, začela taky brát jako otce.
Šedoočka na mě smutně pohlédla a olízla mi hlavičku.
„Já neříkám, že to je pravda. Udělej si na to svůj vlastní názor." Jantarový drak zamával hlavou při Šedoočky hlasu a zavřel oči.
Lesanka vyběhla z doupěte a přitom narazila do Dešťového mraka. „Všechno v poř-" Lesanka ho oběhla a běžela skrz vstup do tábora, přičemž se vyhla hlídce, Korále a Kalné obloze. Běžela a nezastavovala se.
Běžela dokud vyčerpáním nepadla k zemi.
Běžela dokud nedoběhla mimo území Dračího klanu.
ČTEŠ
Kočičí Válečníci Temnota vždy přijde
FanfictionPříběh DoTs inspirovaný knihou Kočičí válečníci od Erin Hunterové.