Satu🍰

4.1K 66 0
                                    

Saya tidak pernah menyangka akan terjadinya hal ini..
Saya cuma mahu bersama papa..
Tapi perempuan itu merebut semuanya..

Selepas menikahi papa..papa mulai kurang peduli pada saya..

Papa lebih peduli pada bini barunya dan mengabaikan saya sedangkan mama baru setahun meninggalkan kami..

Papa menurut semua kemahuan bini barunya lebihkan saya anaknya..

Papa benar-benar lupa yg harta mereka sekarang ini harta milik siapa? Milik arwah mama,pa..mama..

Saya benci papa..bermulai dari saat ini saya mulai menjarakan diri dengan papa dan lebih memilih untuk membangunkan kerjaya sendiri..

Biarpun saya tahu saya masih muda dan terlalu mentah untuk memulakan sebuah kerja..

Saya tinggalkan kediaman keluarga baru yang papa bena dan memilih membeli sebuah rumah yg jauh dari hiruk piruk orang ramai.

Dengan berbekalkan empat juta wang dari kad credit milik arwah mama yg di berikan pada saya..saya membeli sebuah rumah dan selebihnya saya buat Wang simpanan masa depan.

Rumah yg saya beli bukan rumah binaan baru melainkan rumah banglo lama namun masih utuh Dan cantik lebih-lebih lagi dengan sekitarnya yg ditumbuhi dedaun hijau yg indah,pas dengan citra rasa saya.

Kediaman ini dulu di milik oleh keluarga bangsawan yg dulunya ditinggali oleh anak beliau sewaktu menuntut belajar di university tempatan..

Beberapa bulan selepas anak bangsawan itu menghilang rumah banglo ini terpaksa di jual oleh ayah anak tersebut pada pemilik tempat Ku membeli kini.

Kata pemilik kedua rumah ini lagi rumah ini mungkin kelihatan seram kerna jauh dari suasana bandar dan saya menyetujunya.

Setakat ini semua aktiviti saya di kediaman baru berjalan dengan baik..

☁☁☁

Sehingga hari itu tiba..

Saat hujan turun dengan deras bersama kilat yg berpancar ganas...

Ada 'dia' yg aku tidak kenal datang mengunjung...

'Dia' seorang yg memiliki figura lelaki idaman...

Seumur hidupku ini pertama kali aku memuji seorang yg digelar lelaki itu..

.. TAMPAN...







see you next chapter...☔

Love you..💜

Thank you for reading..📖

Fold In Love With Ghost Guy.Where stories live. Discover now