Anne membuka kotak besar yg dihantarkan oleh truck lelaki posman sebentar tadi.
Dalam kotak tersebut terdapat barang mandian yg akan Anne gunakan untuk mandi yang tidak lagi report-report untuk memakai sabun supermarket yang di belinya di kedai-kedai berdekatan.
☁☁☁
Anne mengambil camera Nikon kesayangannya, dia berniat mahu menangkap banyak gambar hari itu di sekitar pekan kecil yg terdapat di sekitar tempat itu.
Dengan menaiki basikal Anne menuju ke beberapa tempat.
Ckk.. Ckk..
Punat camera Nikon di tekan beberapa kali.
Setelah senja telah mulai berlabuh Anne kembali ke kediamannya.
Dalam perjalanan pulang, Anne bertemu dengan beberapa orang penduduk di area itu.
Rata-rata penduduk berbicara hal yg aneh-aneh pada Anne.
" hi.."
Sapa Anne sambil tersenyum manis dan mereka membalasnya dengan tidak kurang manisnya juga cuma ada sesetengah orang mengacuhkannya.
" seronok tinggal di rumah banglo besar tu."
" seronok.."
" baguslah, kau budak perempuan yg berani beli dan tinggal di rumah banglo besar penuh puaka tu. "
" Mana adalah.. Tempat tu okey jerr mana ada puaka cuma tempatnya yg jauh dari penduduk jerr buat rumah banglo tu nampak menyeramkan..."
" saya harap begitulah..tapi sebagai peringatan jerr rumah banglo besar tu memang pernah ada kes..."
" it's okey bro...I'm okey.."
" tapi.."
" dah nak gelap ni saya pulang dulu.. Nice too meet you.. "
Anne menaiki basikalnya lalu mengayu basikal itu pulang sementara pemergiannya cuma di tatap kasihan oleh orang yg baru berbicara pada Anne.
" semoga kau baik-baik saja budak. "
Orang itu berharap sebelum pergi setelah merasakan seram sejuk pada sekitarnya.
See you next chapter...💜
Thank you for reading..📖
YOU ARE READING
Fold In Love With Ghost Guy.
Horror" siap kita yg bisa melawan takdir..jika mencintai mu adalah takdir Ku lalu haruskah Aku melawan Dan melampaui batas takdir Ku." Ciptaan asal @Meou_meou. Di publikan pada " 7 September 2019." Di semak dan di edit pada " 24 January 2022."