I'll Be There

50 2 12
                                    

Sayang,..bila mahu ke sini?

Suara dihujung talian sana kedengaran agak sayu bernada.Separa merajuk pun ada.

"Nanti saya ke sana.Kerja disini masih belum selesai,sayang—"

Ah!Kerja,sampai bila pun tak akan selesai.Keluarga saya sudah menggesa,bila awak akan ke sini untuk langsungkan perkahwinan kita.Keluarga saya tak minta lebih,sayang.Mereka cuma mahu awak miliki saya secara sah sahaja.Takkan itu pun tak boleh?

Dia yang mendengar rungutan kecil kesayangannya itu terhadapnya dihujung talian sana,sudah melepas kecil keluh beratnya.

Ah!Perempuan,mana pernah faham dengan masalah para lelaki yang bakal bergelar suami ataupun ketua keluarga sepertinya.

Yang dipinta mereka adalah dimiliki secara sah tapi mereka tidak tahu persiapan yang diperlukan para lelaki sebelum mengambil tindakan untuk memperisterikan mereka adalah lebih berat dari apa yang dikata.

"Maafkan saya sayang.Buat masa sekarang saya betul² tak punya masa luang untuk ke sana.Tapi saya janji,bila saja kerja saya yang satu ini selesai,..saya akan segera ke sana dan saya akan terus langsungkan perkahwinan kita berdua."dalam bicara lembut,nada suaranya seakan cuba memujuk.

Betul?Janji tau,awak akan tetap datang ke sini?dan suara rajuk ditalian seakan mula bertukar merengek kecil.Mungkin sudah terpujuk,cuma saja ingin mengada.

"Yup,dear.I'm promise,I'll be there for our wedding day soon.Just waiting for me,ya?"masih betah dia melayan rajukan si kesayangannya itu bersama pujukannya dalam pada senyum kecilnya turut terlakar dibibir.

Bahagia dia dapat mendengar suara kesayangan diwaktu dia sedang merinduinya.

"I'll be there,dear...just for you."

-The End-

××××
TBC

MC:Again,for INFORMATION!Ini adalah Short OneShot ataupun Oneshot pendek dari authornim.Harap MAKLUM!

-J'sMine-


*Jumlah Patah Perkataan:259 pp.

Coretan 3 Minit[OneShot]Where stories live. Discover now