Baby

17 2 0
                                    

"Please enjoy your drink,Baby."

Ungkap si jejaka tinggi lampai dan berlesung pipit itu bersama senyuman manisnya buat si gadis buatkan si gadis agak tersipu seketika saat mendengarnya.

"Thank you."

Balas si gadis turut menggaris senyum kecilnya dalam anggukan untuk si jejaka sebelum si jejaka mula berlalu pergi dari meja yang diduduki si gadis.

Si gadis juga mula menikmati minuman yang dipesannya itu dalam pada pandangannya turut meliar menatap sekalian isi dalam kafe yang menjual minuman bersoda itu.

Saat pandangannya bertembung dengan wajah pekerja-pekerja kafe tersebut yang ketika itu ada lebih kurang enam orang itu,masing-masing yang merupakan sang jejaka saling berbalas senyum mesra padanya.Ramah.

Puas matanya menelaah isi kafe tersebut,si gadis kembali  menikmati minumannya sambil melayani fikirannya pula.

'Please take more your drink,Baby..'

Tiba-tiba saja satu suara asing datang menyapa ruang mindanya,buatkan si gadis agak tersentak seketika ditempatnya.

'Please,..just take it more Baby..'

Dan satu suara yang lain pula datang mencelah buatkan si gadis mulai bingung sendiri ditempatnya.

'Take it more,Baby..and we will free..—'

'Who are you?!'pantas saja hati si gadis menyoal dalam bentakan bila suara asing yang lain pula datang merayu diruang mindanya bagaikan tika ini suara-suara asing itu cuba membuat telepati dengannya.

Untuk seketika suara-suara asing itu senyap,menghilang.Saat itu juga si gadis perasan keenam-enam pekerja kafe tersebut sedang berkumpul dikaunter utama kafe tersebut sambil memakukan pandangan mereka kearahnya dengan riak wajah masing-masing nampak seakan terkejut.

Namun tiba-tiba masing-masing saling mengukir senyum penuh makna sesama mereka sebelum pandangan masing-masing kembali dipaku pada si gadis.

'You are our real Baby,Baby..'

'Welcome to D.Store..'

'Get your drink,collect your dream and we will free,Baby..'

'It is those rule..'

'Do you want?'

'Get your drink at D.Store,dreaming of us in your dream night and then we will freedom,Baby..'

Dan usai suara asing terakhir itu  berbicara diruang mindanya,terus kepala si gadis terlentok,rebah diatas meja dan si gadis turut tak sedarkan diri.

'Such a good night,Baby..'

Good night...

Is it a good night,Baby?

-The End-
××××
Tbc

MC:Hit in Dream part.01,Hit in All Light;
Baby All Night!(Aroha mungkin faham!)

-J'sMine-

*Jumlah Patah Perkataan:350pp.

*By the way latar tempatnya agak sama dengan dalam drama Soul Plate secara tak sengaja.Tapi author tak tiru rentak story tu ya.Harap tak ada salah faham.

Coretan 3 Minit[OneShot]Where stories live. Discover now