Dissosiyatif Kimlik Bozukluğu

783 33 16
                                    

-ÖNEMLİ-

Bilgi sahibi olmak istiyorsanız okuyun, sıkılacaksanız geçin lütfen.

Hikayedeki kurgusal karakter Kim Taehyung'un psikolojik rahatsızlığının adı tıp dilinde 'dissosiyatif kimlik bozukluğu' basit olarak ise çoklu kişiliktir. Kurgu genel olarak psikoloji üzerine kuruludur.

Birden çok kişiliğe sahip olan hastalar aşağıdaki belirtileri/ruh hallerini gösterir.

Taehyung'u daha iyi anlamanız için bu açıklamayı paylaşmak istedim. Taehyung'un tüm davranışları, kişilik değişiklikleri tıpta mümkün olan şeylerdir.

Not: Bu hikayedeki kurgusal karakter olan Jeon Jeongguk'un rahatsızlığı ise tıp dilinde 'manik depresif'  olarak, halk içinde ve basit haliyle ise bipolar olarak açıklanır. Jeon Jeongguk bipolar hastasıdır.

dissosiyatif kimlik bozukluğu davranışları:

Etkili durumdan rahatsız edici / engellenmiş duruma kadar, işlev seviyelerini değiştirme

Şiddetli baş ağrısı veya vücudun diğer bölümlerinde ağrı

Benlik yitimi (Kişinin kendi düşüncelerinden, duygularından ve vücudundan kopması hissi)

Derealizasyon (Çevredeki ortamın yabancı, garip veya gerçekdışı olduğunu hissetmek)

Depresyon ve / veya tutarsızlık

Anksiyete

Yeme ve uyku bozuklukları

Cinsel işlev ile ilgili sorunlar

Madde bağımlılığı

Amnezi (Hafıza kaybı veya zaman sapması hissi)

Halüsinasyonlar (Sahte algılamalar veya sesler duymak gibi duyusal deneyimler)

"Kesme" gibi kendi kendine zarar verme

İntihar riski (DKB'li insanların %70'i intihar girişiminde bulunur)

Bunlar yalnızca bazı davranışlar/belirtilerdir.

STIGMA ⁷ TaekookHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin