Hej och välkommen till min blogg. Jag är 12 åriga Zelma och jag bor i Borås. Denna blogg handlar om allt i mitt vardags liv från bröllopet ända till vänner och skolan.
Inlägg 7/6-15
Dagens inlägg kommer jag att skriva om vad som hände när jag fick veta att jag kommer att bli bortgift.
Idag när jag kom hem ifrån skolan så ville mamma och pappa prata med mig så vi gick och satte oss i köket. Mamma och pappa sa att dem älskade mig och allt de där. Mina föräldrar sa även att dem ville mitt bästa. Sen sa dem att dem ville att jag skulle få ett liv med en snäll man och att dem ville att jag skulle bli bortgift till deras nära vän Björn.
Jag visste inte hur jag skulle reagera att mina egna föräldrar vill att jag ska gifta mig när jag är 12 år. Jag satt bara där tyst när dem sa det, men sen orkade jag inte höra mer så jag sprang in till mitt rum och la mig i den mjuka vita sängen. Min mamma kom in till mitt rum efter ett stund och hon satte sig bredvid mig. Hon sa att hon ville att jag skulle vara trygg och hon sa att Björn är rik så jag behöver inte jobba, Björn kommer att fixa allt som behövs i erat förhållande. Mamma sa även att hon och Björn har bestämt att vi ska förlova oss imorgon kväll. Mamma och jag kramades sen och då så sa jag till mamma att det kommer att gå bra att gifta sig med Björn.Jag vet inte riktigt hur jag ska känna nu. Vad kommer att hända efter han och jag är förlovade? Jag undrar hur allt kommer att bli efter jag och Björn är gifta? Vad kommer att hända?
Mina föräldrar älskar ju mig och dem vill bara mitt bästa så då måste ju bröllopet vara rätt. Måste bara vänja mig med detta. Jag kommer ju träffa Björn och lära känna honom, så jag kommer nog bli kär i Björn. Det kanske kommer bli bra och mina föräldrar bestämmer ju över mig så jag kan ju inte säga nej. Jag måste vänja mig och jag måste förstå att det är bra, det bästa för mig. Mina föräldrar älskar mig det är därför dem vill detta, så det måste ju vara det rätta.
Björn har brunt hår, skäggstubb, small och glasögon. Jag tycket att Björn är ganska snygg. Det kommer ta ett tag innan jag kommer att lära tjäna Björn men jag vet redan att han jobbar som kirurg och att han är 30 år gammal. Det är det ända som jag vet om Björn men jag kommer lära känna han, så jag behöver inte vara orolig för bröllopet eller förlovningen.
Björn är nog väldigt snäll för att annars skulle mamma och pappa aldrig gifta bort mig till honom. Men bara en sak, jag känner mig inte redo för att gifta mig redan.
YOU ARE READING
12 år och gift
RomanceDenna bok är en spännande roman. Rekommenderas att läsa. Den som läser denna bok kommer inte att ångra sig. Denna roman är uppbyggt på att en tjej som bloggar upp boken. Hon som bloggar heter Zelma och hon är en helt vanlig 12 årig tjej som älskar l...