Inlägg 15/6-15
Dagens inlägg kommer jag att skriva om när jag provar bröllopsklänningar.
Jag ligger i min säng och jag tänker på gårdagens händelse, jag var verkligen räd. Men han slog mig inte och jag förstod inte varför för han brukar ju slå mig när han får skansen. Han skadade mig inte på något sätt, han bara tryckte mig åt vägen och han kysste mig. Jag förstår inte varför han gjorde det! Gillar han mig eller? Nä det kan han inte, jag har ju massa blåmärken som jag fått av han. Jag vet inte vad jag ska tänka om han. Jag har varit kär i han till han började slå mig. Jag fattar ingenting! Jag måste skäppa mig.
Det var nog ingenting!Idag hade jag studie dag i skolan så mamma tyckte att vi ska gå och kolla på bröllopsklänningar. Min blivande man fick inte följa med för att mannen ska inte få se klänningar innan bröllopet. När jag kom in i butiken där som jag skulle prova klänningar och skor, så såg jag masa klänningar som hängde på vägarna det var både vackra och fula klänningar fans hängande på galgar i butiken. Den var en stor rund ljus rosa soffa i mitten av butiken, och det var samma färg på vägarna. Höger om soffan finns kassan och bordet kassaapparaten stod på var gjort av glas. I bordet kunde man se massa vackra dekorationer till håret, det var blommor, tiaror, kristaller och hårnålar med kristaller på.
Jag provade en massa olika sorters klänningar det var spets, urinringningar, släpp och utan släpp klänningar. Jag provade slöjor, tiaror och blommor till håret. Det var roligt att göra det den närmaste timmen men det blev lätt uttråkande. Det var svårt att hitta klänningar som passade mig för jag har ju så liten kropp. Mamma och expediten sa att man kan sy in en klänning till mig men jag var lite tveksam, för jag visste ju inte hur den skulle bli. Jag provade inte bara bröllopsklänningar jag provade även tärn klänningar som passade mig mycket mer. Det fanns även kjolar som var vita som jag tyckte var riktigt fina.
Jag såg en klänning som var lite gömd kan man nog säga för att den var bakom massa klänningar så man såg inte klänningen, men jag som gillar att leta efter allt möjligt så hittade jag den. Klänningen var samma rosa som tapeten och soffan, den hade en roset längst ner i samma färg och den klänningen hade inga axelband. Innan jag han vissa den för mamma så hade expediten redan tagit fram en klänning som hon tyckte att jag skulle prova. Den klänningen hade inte häller några axelband och det var fint., Klänningen var vitt och den hade en stor blå roset på ryggen. Jag provade klänningen och mamma tyckte att den var riktigt vacker på mig, expediten gav mig en blombukett så jag skulle få lite mera känsla. Ja jag tyckte väll att den var fin men jag tyckte att den var inte riktigt jag. Jag gick till mamma efter expediten hade gått iväg och det var såsom jag passade på att säga till mamma att jag inte trivdes i klänningen så bra.
Det var helt lugnt för mamma och det kändes bra att höra. Jag tog fram klänningen som jag hittade i butiken och visade för mamma och expediten. Expediten tog den och hon värkande lite fundersam, jag frågade henne vad det var som stod på.
Hon stod där tyst med en frånvarande blick i ungefär 3min till jag harklade mig och frågade samma fråga igen. Hon sa då att den klänningen har ingen sätt på många år och att dem trodde att dem hade allt den sista för ca 7 år sedan. Ett leende växte på hennes läppar. Hon skrattade till lite efteråt och sedan sa hon att hennes bästa vän gifte sig i en sådan klänning. Jag gick till mamma och jag viskade i hennes öra och jag sa att jag ville gifta mig i den. Mamma hon gav mig ett leende och sedan så gick vi till kassan för vi skulle nu kolla på dekorationer till håret. Jag kollade noga på alla dekorationer, men jag fastnade bara åt två hår dekorationer och det var en slöja och en tiara. Tjatande var gjort av guld och det var många kristaller på den.När vi var klara i bröllopsbutiken så gick vi till en blomsterbutik för att vi skulle beställa en bröllopsbukett till mig. När vi kom in i butiken så luktade det som en sommaräng och då kom många minen tillbaka från jag var mindre, det var tillexempel när jag var på landet med mamma och pappa och när jag cyklade till en äng med min bästis Kelley.
Mamma och jag gick till kassan och vi bad kassörska hjälpa oss att göra en fin bröllopsbukett. Ett leende spred sig på hennes läppar och hon nickade glatt.
Hon frågade min mamma vad frun ville ha för färg på buketten men då sa mamma att det var jag som skulle gifta mig. Jag rånade lite lätt om kinderna. Kassörskan bad ödmjukast om ursäkt. Ni frågade hon mig vilken färg som jag ville ha på buketten då svarade jag att jag ville ha en en vitt bukett. Kassörskan nickade och sedan gick hon iväg en liten stud. När hon kom tillbaka så hade hon en stor bukett med vita rosor och på rosorna lår det massa ståltrådar och lite vita pärlor fans man såg dem lite här och där, det tyckte jag var väldigt fint. Då sa jag snabbt att jag ville ha den till bröllopet. Jag vet inte riktigt om dem hörde vad dem sa men dem förstod det på mitt stora glada leende.Sedan så åkte jag och min mamma hem. När jag kom hem så gick jag och la mig, jag låg i sängen och kollade upp i taket en lång stund jag kunde inte släpa tanken att jag snart var gift och sedan skulle jag skaffa familj. Det kändes konstigt i magen, eller nej det kändes inte konstigt det kändes som om jag höll på att kvävas!
ESTÁS LEYENDO
12 år och gift
RomanceDenna bok är en spännande roman. Rekommenderas att läsa. Den som läser denna bok kommer inte att ångra sig. Denna roman är uppbyggt på att en tjej som bloggar upp boken. Hon som bloggar heter Zelma och hon är en helt vanlig 12 årig tjej som älskar l...