Makan Malam

124 10 11
                                    

Jam menunjukkan pukul 8:00 malam. Erin dan Abid sedang brsiap siap untuk pergi ke rumah Changbin dan Jeongin. Selepas bersiap,mereka tunggu papa mereka di ruang tamu.

Tepat jam 8:30 malam,Taeyong menjemput anak² nya.Pada mulanya,dia ingin driver menghantar mereka,tapi disebabkan driver mereka sakit,Taeyong mengambil keputusan untuk pergi dengan sndiri.

Dalam kereta.

Erin: Papa,rumah diorang dekat je kan? Dalam 30 minit je dari rumah kita.

Taeyong: Memang lah. Dulu papa ingat nak beli rumah tu tapi Mama kamu lagi suka dngn rumah kita tu.

Abid: Jadinya,dulu kita hampir duduk rumah tu lah kan? Tapi mcm mana Uncle Mark yg dapat beli?

Taeyong: Dulu papa ada kawan,dia kawan dngn Uncle Mark. Dia minta tolong papa cari kan rumah,lepas tu papa bagilah tahu pasal rumah tu. Uncle Mark pon terus beli.

Abid: Wahh,betul kaya eh. Beli je trus. Fuhhh.

Abid,rumah kau tu pon papa kau beli terus. Tak perlu lah takjub sangat dengn Uncle Mark tu.

Erin: Papa tak menyesal tak bli rumah tu?

Taeyong: Tak. Sebab papa dapat tolong orang lain dapat kan tmpat tinggal.

Abid: Papa Abid ni baik lah. Nanti Abid nak jadi mcam papa,selalu tolong orang.

Erin dan Abid selalu bangga dengan papa mereka. Sifat pemurah dan baik hati Taeyong itu,membuat kan mereka rasa lebih bangga dan sayang akan papa mereka.

Sambil mereka brbual,Erin dan Abid tak sedar yang mereka dah smpai di hadapan rumah Dahyun dan Mark. Abid sentiasa mengagumi rumah ini,tak kira berapa kali dia pergi ke rumah istana ini dengan ayahnya.

Depan rumah Dahyun & Mark.

Taeyong: Okay. Skarang ni kita dah smpai. Papa nak pesan,behave yourself. Cuba mesra dengan Changbin dengn Jeongin tu.

Erin,Abid: Okay papa.

Taeyong: Good. Nnti jngn lupa kenal² dngn diorang. Papa dh prnh jumpa dngn diorang,Changbin tu baik. Jeongin tu pulak,peramah.

Erin: Yelah papa,nnti kitorang kenal dngn diorang yerk?

Abid: *trus keluar kereta tnpa mendengar kata² papanya*

Taeyong: Brtuah punya budak,aku belum habis cakap lagi dh kluar. Gelojoh.

Erin: Anak papa kan? Adalah sifat papa sikit.

Taeyong: Eh mana ada. Papa ni penuh dngn kesabaran eh?!

Erin: Yelah...lagipun,ada ke orang gila nak mngaku dia gila? Takde kan?

Uishhhhh. Savage. Nasib kau lah Taeyong. Dapat anak dua² mulut takde insuran. Makan hati,sakit jiwa klau brcakap dengan budak dua orang ni.
------------------------------------------------------

Abid: *Brlari untuk tekan loceng*

Erin: Woi! Apa gelojoh sngat kau ni. Mkann tu tak lari lah.

Abid: *Tekan loceng bnyak kali*

Taeyong: *Tepuk tangn Abid* Abid ingt loceng ni squishy ke? Rosak nnti papa tak bayar,papa pajak kan Abid dekat sini.

Abid: Eh papa ni,ingat Abid ni emas ke? Nak pajak² pulak.

Erin: Muka kau memang sesuai untuk dijual.

Sick BrothersWhere stories live. Discover now