Kenyataan.

100 10 0
                                    

Tapi Abid tak mmberi apa2 reaksi dan dia hnya mnangis...dan mnangis.

I.N mnarik lengan Abid dan meletakkn tapak tngn Abid di antara dua telapak tangannya.

Abid memalingkan pandangannya pada I.N,lalu dia trus mmeluk I.N. Dia menangis di dalam dakapannya.
-----------------------------------------------------------

Abid: Mcam mana saya nak hidup leps ni?! Sape nak jaga saya?!  Entah2 leps ni saya dengan Kak Erin kena prgi rumah anak yatim!!!

I.N:Awak janganlah cakap macam tuu. Kitorang sekeluarga sudi terima awak dengan Kak Erin duduk dengan kitorang sekali kat rumah ni. Saya yakin mama papa pon dah terima awak macam anak diorang sendiri.

Abid: Macam mana klau diorang tak trima? Mcam man...

Pintu bilik Abid dibuka oleh Mark dan dia trus berkata...

Mark:Abid ok? Abid janganlah fikir bukan-bukan.Uncle dengan aunty terima Abid dengan Kak Erin jadi anak-anak kitorang. Uncle yakin I.N dengan Changbin pon sama.

I.N:See. Saya dah cakap. Awak janganlah risau.

Abid: Thank you uncle.

Mark trsnyum melihat Abid yg selesa dngan I. N. Dia tak prlu risau tentang hubungn mereka brdua kerana dia yakin Abid akan selamt dngn I. N.

Tapi smpai bila keselamatn Abid akan trjamin?

Bilik Erin...

Erin sedang duduk termenung memandang pemandangan luar.

Dia sedang memikirkan tentang masa hadapannya.

Dia risau dan takut untuk truskan kehidupannya.

Selepas Erin brtenang, Changbin prgi ambil segelas air untuknya.

Changbin memberi gelas itu kepadanya. Kemudian mereka berdua duduk di atas katil Erin.

CB: Awak okay tak?

Erin: Okay je.

Changbin mengambil tngn kann Erin dan letakkn nya di antara tapak tangannya.

Erin terus menangis apabila Changbin memegang tangannya.

Erin: Apa akan jadi dekat saya? Dekat Abid? Papa dah takde. Spe nak jaga saya dengan Abid?

Kemudian pintu bilik itu dibuka, Dahyun sdang memasuki biliknya. Dia duduk di sebelah Erin.

Dahyun: Erin jngan risau, aunty dengn uncle akan jaga kamu berdua. Changbin dan I.N pon akan pastikan kamu berdua selamat.

Erin trus memeluk Dahyun dan menangis di bahunya.

Malam tersebut berlalu dengan tangisan dan titisan air mata. Malam brganti siang.....

Dua gadis itu bangun dengn seseorang di sisi mereka. I.N menemani Abid manakala Changbin brsama sama dngn Erin.

Sebaik sahaja Abid buka mata dia dismbut dengn ucapan selamat pagi dari jejaka yg menemaninya.

I. N: Good morning!

Abid terus bangun dan duduk kerana terkejut apabila melihat I.N ada di sebelahnya.

Abid: Awk buat apa dekat sini?

I. N: Semalam kan saya teman awk tidur.

Abid: Ha?

I.N mengangguk angguk kan kepalanya dan mengiyakan pernyataan nya.

I.N: Mama suruh panggil awk breakfast.

Abid: Okay. Tapi awk kluarlah, saya nak mandi.

I.N: Mandi jelah. Knapa saya nak kena kluar? Bukannya saya nak intai pon. Ke....

Dia memndang Abid dari kepala hingga kaki dengn snyuman sinis.

I.N: Awak nak saya teman awk mandi?

Abid: Herhhh!!! Lmbat lagi. Kluar lah... Eeee, PERVERT!!!

Lain macam mamat ni. Klau aku dah tumbuk dah tu, biar bertabur gigi dia.
Bagaimana pula keadaan Erin?

Erin memusingkan badannya ke arah kanan dan dia rasa dia sedang memeluk seseorang.

Apabila dia mmbuka matanya, dia nmpk Changbin sdang tidur dengn lena.

Erin merenung wajahnya dan tanpa dia sedar, dia sdang mnyntuh pipi Changbin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Erin merenung wajahnya dan tanpa dia sedar, dia sdang mnyntuh pipi Changbin.

Dia trsnyum melihat wajah Changbin yang nmpk tenang apabila sdang tidur berbanding wajah biasanya.

Susah untuk nmpk dia snyum dlam sehari. Tiba2,realiti datang mencengkam mindanya.

Dia tringat tentang berita yg disampaikan semalam. Kenyataan yg menyakitkan dan masih susah untuk diterima.

Dia tringat yg dia boleh luahkan perasaannya pada sahabatnya, Nis. Dalam masa yg sama dia juga boleh smpaikan berita tntang papanya. Wlaupun berat.....

Bersambung....

Smpai sini shaja dulu, nnti klau curahkan smua idea, jawbnya, lmbat update lagi 😅

Bye!

Sick BrothersWhere stories live. Discover now