Hidup Erin dan Abid bahagia sebagai adik beradik. Walaupun mereka brlainan ibu,tapi mereka rapat dn pnuh dngn kasih sayang.
Erin lahir pada tahun 3/1/1999 manakala Abid lahir pada 26/12/2000. Ibu Erin mninggal waktu Erin brumur 10 tahun kerana kanser.
Ibu Abid pula meninggal waktu Abid brumur 13 tahun apabila ibunya trjun dari bangunan. Ibunya mengalami tekanan jiwa selepas kematian adiknya.
Selepas kematian kedua dua isterinya, Encik Taeyong menjaga kedua dua puterinya dengan mencurah kan sepenuh kasih sayang dan kegembiraan.
Pertama kali En.Taeyong bawa Erin jumpa dengan Abid apabila Erin brumur 15 tahun dan Abid brumur 14 tahun. Mereka terus rapat walaupun itu merupakan prtama kali mereka brtemu.
Erin gembira apabila ayahnya bawa dia brjumpa Abid kerana dia anak tunggal. Abid pula gembira kerana dia dapat pengganti adiknya,cuma bezanya dia digantikan dengn seorang kakk.
Erin dan Abid telah brhnti dari universiti setelah Taeyong mnjadi usahawan trkenal kerana,nyawa ank² nya trancam. Musuh² prniagaan Taeyong sntiasa menyasrkn ank² nya.
Author: Tak logik kan? Tapi apa salah nya,dalam cerita je korang dpat baca bnda pelik² ni, Dunia nyata mana ada. Ehe'.
2019
Taeyong: Erin! Abid! Turun sekarang makan. Papa dah masak ni,turun cepat sebelum sejuk.
Erin: Papa! Tunggu kejap, Erin tengh pkai baju *kelam kabut sarung baju*
Abid: ....
Erin: Papa! Adik tak nak bangun!
Taeyong: ABID!!! *gegaran brlaku*
Abid: Mak kau bumi brgegar trbelah dua!!! *melatah*
Erin: *Ketawa smbil jatuh dari kerusi*
Breakfast.
Erin: Hmmm,papa,betul ke bulan depan papa nak fly ke London?
Abid: Ha?! Papa jngn lah. Papa dah jnji nak bawa Abid jumpa Abg Chan dngn Kak Aish!
Taeyong: Ya betul. Papa akan tinggal kan dngn family kawan papa. Jngn risau,nnti diorang bawa jumpa Abg Chan dngn Kak Aish,okay?
Abid: Okay. Papa prgi lama ke?
Erin: Kawan papa? Yg mana?
Taeyong: Aunty Dahyun dngn Uncle Mark. Papa pergi 3 bulan je.
Abid: Wahhh! Yg rumh besr mcm istana smpai tak jumpa jaln kluar tu? *excited*
Dia tau rumah besar je,dia dh tak dengr dah part papa dia pergi 3 bulan. Dia dh trbyang rumah besr je. Abid²,apalah.
Erin: Yg ank dia nama Changbin dngn Jeongin tu ke?
Taeyong: Betul. Dua² betul. Papa dh lama kenl diorang,jadi papa prcaya yg papa boleh amanah kan ank² papa dekat family mereka.
Erin: Okay lah klau papa dh ckp mcm tu. But make sure,klau papa boleh balik awl,balik tau.
Abid: Papa jngn lupa,nnti Abg Han dngn Kak Nis punya wedding papa tak datang pulak. Ke memang papa tak boleh prgi?
Taeyong: Sorry sayang,papa memang tak boleh prgi,papa ada urusan dekat Paris.
Abid,Erin: Habis tu?! Kitorang nk prgi dngn sapa?
Taeyong: Mcam papa cakap tadi,aunty dngn uncle akan prgi wedding tu. Jadi korang akan pergi dngn diorang skali.
Erin: Smua tmpat kitorang kene pegi dngn diorang?!
Abid: Ishh! Pelik² je *buat muka*
Taeyong: Erin,Abid,papa tinggal kan korang 3 bulan je. Ini semua demi kita. Lagipun,Aunty Dahyun dngn Uncle Mark dah anggap korang mcm anak diorang sendiri.
Abid: Papa ni...you got no jam.
Apa punya anak lah budak ni. Ada dia kata you got no jam dekat papa dia. Brtuah punya budak. Kau ingat papa kau jimin?
Taeyong: Sape kata papa takde jam? Ni ada *pegang botol jam strawberry*
Erin: *Trsembur air*
Abid: Papa...seriously,you got the jam,tapi pemikiran papa lagi jam. Slow.
Sahabat² sekalian,jangn ikut perangai Abid ni. Jangn cakap dngn mak ayah mcm ni,mau kene halau kau dari rumah. Ini rekaan semata mata. I Love You.
Erin: *Trsembur air lagi*
Taeyong: Amboi,sedap nya bahasa. Ini papa,bukan member kau.
Abid: Gurau lah pa,papa kan pndai. Dh lh pndai,hensem pulak tu,baik hati peramah. Badan slim gittuu.
Taeyong: Papa tahu. Sebb tu ank² papa mewarisi ciri² papa. Cantik je.
Abid: Kan? Papa memang,cenggini *thumb up*
Erin: *Trkedu lepas dua kali sembur air*
Abid: *Tengok Erin* Akak dh knapa? Bnjir meja makn ni.
Taeyong: Erin,okay ke tak? Apa mandi lagi ni?
Erin: Anak,bapak sama je. (redha).
Abid: Memang lah,Abid anak papa. Kakk pon sama,ke kakk ank kutip?
Erin: Kau knapa?
Taeyong: Mana ada sama,papa lelaki,adik kamu perempuan.
Abid: Betul tu.
Erin: Dah lah,stress klau dilayan kan.
Taeyong: Tau pon. Ha,ni lagi satu. Malm nnti jngn kluar,kita pergi dinner rumh Aunty Dahyun dngn Uncle Mark. Papa nak kamu kenal ank² diorang sekali.
Erin,Abid: Dah kenal.
Taeyong: Memng lah kenal,tapi tau nama je kan? Umur? Bnda diorang suka,tak suka? Tarikh lahir? Tmpat lahir? Dh tau? Tau?
Erin: Buat apa semua tu? Bukan nya nak kahwin dngn diorang pon.
Abid: Tah papa ni. Ke papa ada plan nak kahwinkan kitorang ngn diorang?
Taeyong: Alah,apa salah nya kenl². Merapatkan hubungn. Klau dapat kahwin,apa salah nya.
Erin,Abid: Chehh.
Taeyong: Apa² je lah ank² papa. Yg pnting malam ni jngn kelu?....
Erin,Abid: Kluar.
Taeyong: Pndai. Mcam tu lah ank² papa.
Boleh ke Erin dan Abid kenal mereka dngan lebih rapat? Atau ia hanya akan mmbawa mereka lebih hampir dngn perangkap?
Adakah Taeyong akan menyesal dngn keputusan yg diambilnya tnpa mengetahui rahsia di sebalik kluarga itu? Atau,dia sndiri yang mmbuat prangkap ini dngn bantuan Dahyun dan Mark?
Adakah Changbin dan Jeongin akan memulakn rancangn mereka selepas brtemu dngn Erin dan Abid? Apakah cara yang mereka akan guna kan supaya gadis² itu jatuh cinta pada mereka?
Truskan mmbaca...
YOU ARE READING
Sick Brothers
Mystery / Thriller"Baby,where are you?! Saya takkan sakit kan awk" "Erin! Knapa awk menyorok?! Awk takut dengan saya ke?!" "Kau nk apa?! Abg kau dh bunuh kakk aku,kau nak bunuh aku jugak ke?! Ha?!" Muka dan kata² manis dari mulut mereka hanya sekadar perangkap. Apa k...