Pelik.

105 11 4
                                    

[Abid P.O.V]

Bestnya dapat jalan² tengok rumah ni. Boleh lah aku tau sebab papa suka rumah ni dulu. Tapi...ada something wrong. Atau lebih kepada someone.

Sejak I.N mula jalan dengan aku,dia asyik tengok aku atas bwah. Mula² aku ingat aku perasan rupanya,memang dia tengah tenung aku.

End of P.O.V.

Tapi Abid ni seorang yang berani,jadi dia ambil keputusan untik tanya I.N,knapa dia pandang Abid mcam tu. Dia brhnti brjalan dan I.N turut brhnti.

Abid: I.N,knapa awk pndang saya mcam tu?

I.N: Pndang mcam mna? Mcam ni ke? *melangkah ke dpan Abid*

Jarak diantara muka mereka hanya 5 cm. I.N mula merenung  mata Abid. Dia trsnyum sinis. Dia mula melihat setiap inci wajah Abid.

Abid tidak tahu apa yg I.N cuba lakukan. Dalam masa yg sama Abid tak mmpu brgerak. Dia merenung mata I.N lalu dia terus menundukkan pandangan nya.

Dia takut I.N nmpk pipinya yg merah. Tapi dia tak sedr,I.N boleh nmpak tlinga dia. Abid mula sedar,dan dia melangkah ke belakang.

I.N: Knapa tlinga awk merah? *ketawa kecil*

Abid: Ha?! *tutup tlinga* Tak tau. Panas kot. Dah lah,jom sambung jalan,takut tak sempat.

Time skip....

[Erin P.O.V]

Abid masih belum habis ronda rumah ni lagi. Si Changbin ni pulak,dari tadi renung aku. Pndang aku atas bawah. Seram pulak aku. Tapi tu perasaan aku je kot.

End of P.O.V.

CB: Saya pndang awk,sebb awk buat hati saya brdegup laju.

Changbin tiba² brsuara. Dia perasan Erin seperti tidak selesa dengan pndngan yg dia berikan.

Erin: Ishh...apa awk merepek ni? *bagi snyuman kecil + pndangan judgemental*

CB: Saya serius lah,cuba awk rasa ni *tarik lengan dan letak tapak tangan Erin dekat dada dia (Changbin)*

Badan Erin trus beku apabila tapak tngan nya berada di dada Changbin. Dia dapat rasa dgupan jantung Changbin. Dia tak tipu. Changbin melihat wajah Erin. Erin trus menarik tangan nya smula.

CB: Awk prcaya saya tak?

Erin: Ya,saya prcaya. Dia elak untuk dari memandang Changbin.

Adakah ini antara tipu daya yg mereka gunakn untuk memikat Erin dan Abid? Adakah Erin dan Abid akan jatuh ke dalam perangkap Changbin dan I.N?

------------------------------------------------------

Sejak dari makan malam tu,Erin asyik fikir pasal Changbin. Dia tringat pndangan yg Chnagbin bagi,dia tringat cara Changbin pegang tangan dia,dia tringat cara Changbin senyum,dia tringat suara Changbin....

Erin cuma fikir pasl dia je sejak haritu. Pagi petang siang malam,Changbin je yg brmain dalam fikiran dia 24/7. Dia rasa dia dh jatuh cinta,tapi dlam masa yg sama dia rasa mustahil dia suka Changbin sebb dia susah jatuh cinta.

Changbin ada bagi nombor telefon dekat Erin. Erin cuba mesej dia,tapi stiap kali dia nak tekan 'send',dia trus ubah fikiran. Tapi lain pula cerita Abid dan I.N.

Sejak hari Abid jumpa I.N,Abid slalu snyum bila ingat pasl I.N. Tapi dia tak suka I.N,dia cuma nak kawan dengan I.N. Sebaliknya,I.N yg asyik trfikir pasl Abid. Ini smua perasaan yg pelik.

I.N mula intip Abid. Mana Abid prgi dari pagi smpai malam,apa Abid buat bila kluar,dengan siapa Abid kluar. Smuanya dia tahu. Dia jadi tak keruan bila nmpk Abid jumpa dengn lelaki.

Dia tngkap gmbr Abid dari jauh. Sejak haritu,dia tak boleh duduk diam walau sehari tanpa tengok Abid. Dia suka cara Abid cakap,dia suka bila Abid snyum,dia suka bila Abid gelak.

Dia suka smua prkara pasl Abid. Dan dia nak Abid jadi milik dia,walau apa pun yg jadi. Klau Abid ade boyfriend skali pun,dia akan rmpas Abid. Asalkan Abid jadi milik dia.

I.N DAH OBSES DENGN ABID.

Hari demi hari brlalu. Erin masih tak boleh lupakan Changbin. I.N masih intip Abid. Changbin pula dah siap dengan rancangan gila yg dia dh buat untuk Erin. Abid masih fikir pasal I.N,tapi tak de lah angau mcam kakk dia.

Dia cuma trfikir pasl I.N bila dia ingat waktu muka I.N cuma 5 cm dari muka dia. Dia dapat tengok muka I.N dengn jelas. Satu hari Abid kluar dengan kawan dia,Afia.

I.N ikut Abid dari blakang. Dia rindu nak tngok Abid. Dia brhnti ikut Abid slama sminggu. Dia takut Abid atau orang lain akan mula perasan dengan apa yg dia buat. Dia juga ada tolong Changbin.

Time skip...

Hari ni mrupakan hari En.Taeyong brangkat ke luar negara. Dia akan prgi slama lama nya.... Gurau jer,3 bulan shaja. Mereka brangkat ke lapangn trbang pada pukul 10 pagi.

Driver mereka, Pak Cik Jeno,membawa mereka ke sana. Kmudian,dia akan menghntr Erin dan Abid ke rumah Mark dan Dahyun. Kmudian dia akan brcuti sehingga lah En.Taeyong kmbali.

Dalam kereta.

Abid nmpak kakknya sedang merenung ke luar tingkap kereta smbil trsnyum. Dia terus mengusik kakknya.

Abid: Ingat dekat Abg Changbin ler tuuu... *cucuk bahu Erin*

Erin: Ishh! Mana ada. Akk trbayang keadaan papa dekat Paris lah. Mesti cantik.

Abid: Papa ada ada ajar,tak baik mnipu. Lagi² ahli kluarga sndiri.

Erin: Kau cakap mcm papa ajar kau je kan,akk pon ank papa. Akk tau lah. Kau tu,ingat dekat I.N!

Abid: Tapi takde lah slalu sngat mcam akk. Akk tu angau.

Erin: Habis kau apa? Bangau?

Abid: Tak lah...Abid sengau *buat suara squidward*

Erin trus menepuk dahi adiknya dengn prlahan. Tapi adik dia hmpir jatuh oleh kerana Pak Cik Jeno trlanggar bonggol jalan.

20 minit kemudian,mereka smpai di hadapan rumah Mark dan Dahyun. Mereka sedang menunggu ketibaan Erin dan Abid di pintu hadapan brsama dua orang pmbantu lelaki untuk mengangkat barang mereka.

Pak Cik Jeno tolong kluarkan beg dan barang² mereka dari bonet. Dia brpesan kpada Erin dan Abid supaya menjaga kesihatan dan keselamatan mereka. Dia sayang mereka sperti ank sndiri.

Oleh kerana isteri dan anak permpuan nya mati seleps trlibat dalam kemalangn 2 tahun lepas,dia mula anggap Erin dan Abid sbagai anknya.

Selepas Jeno memandu  kluar dari pagar rumah trsebut,mereka trus menyapa dan mmbri tunduk hormat pada Mark dan Dahyun. Mereka mnyambut Erin dan Abid dengan mesra dan snyuman.

Itu membuat kan Erin dan Abid lebih selesa dengan mereka. Saat Erin dan Abid mlangkah masuk ke rumah trsbut,Changbin dan I.N sedng brdiri di ruang tamu untuk menyambut mereka.

Trukir snyuman yg manis di muka mereka,tapi hanya rncangan dan prbuatan jahat yg brmain di fikiran mereka. Dahyun mnyuruh seorang org gaji prmpuan untuk menunjukkan bilik mereka manakala,dua org pmbantu tadi akan mengangkat beg mereka.

Erin dan Abid dapat bilik brasingan. Kdua dua bilik sprti ruang tamu. Tapi Abid dapat bilik yg kcil SEDIKIT dari Erin,sebb dia tak suka bilik besr sngat. Taeyong ada pesan pada Mark dan Dahyun.

Alasan dia tak suka bilik besar sngat ialah,nnti ada 'org kdua' tumpang. Penakut jugak Abid ni. Tapi slama ni dia tidur satu bilik dengan Erin sebb klau hujan,dia takut petir. Dia brharap supaya malam ni cuaca baik sahaja.

Bersambung...

Sorry lah klau update lmbat,baru habis exam. Otak masih dipenuhi dengan hafalan² yg dh jadi rojak dlam kpala ni.

Btw,aku harap chapter ini okay,dan tak ada stan Changbin dan I.N yg sakit hati baca chapter ni.

Goodbye! Take care.

Sick BrothersWhere stories live. Discover now