Marah, itulah perasaan Timiya .Mana boleh liya mencederakan seseorang sesuka hati dan orang yang dicederakannya adalah Poey yang menjaga dia dari kecil hingga sekarang.
Tidak boleh dimaafkan!
Semua orang terkejut apabila Taliya menyatakan kata-kata yang sombong itu . Belum para bersedar dalam kejutan itu,ombak kedua menaik. Timiya berjalan lurus ke arah Taliya dengan penuh api kemarahan ,mata yang berkilau-kilau sekarang menjadi mata syaitan,hanya ada api yang membakar.
Singa, Poey dan orang lain pertama kali mempunyai perasaan yang sama.
"What!What ! You nak balas balik ke!"
"Saya ni tuan kepada dia ! Tampar pun tak bolehke!"
"Jangan ingat daddy love kau more so kau boleh tampar saya sesuka hati ke !"
Penglihatan mata Taliya mengelakan untuk memandang mata Timiya , dia takut ,takut terjatuh dalam api musuh itu.Tapi ada sesuatu telah terdedah ketakutannya yang ingin sembunyikan ,suara . Tidak kira betapa kuatnya suara tetapi masih bergetar-getar.Taliya bukan tidak tahu kalau melebihi had menahan dia iaitu orang tercintanya.
Selepas jeritan Taliya, Timiya sudah berdiri tegak di depannya. 'Apa dia merepek ni?'
" So what? "
Angkat tangan,tampar.
Pergerakan satu set dilakukan dengan pantas dan lancar.
"Pak" dengan tamparan ini suasana disekeliling pun terus menjadi sunyi .
"Cikkkk!!"Poey jerit dengan kejutan.
"Be..berani kau tampar aku , I...I hate you! " Taliya cakap dengan penuh kemarahan.Dia memandang Timiya dengan kebencian betul-betul dan juga air mata yang keluar kerana berasa kecewa kepada kakaknya.
"Ya, aku berani .Kau, berani nak balas balikke?!" Timiya balas balik kepada adiknya yang tidak rasa malu dan bersalah.Dia rasa kecewa, kecewa kepada adik yang sering membuat hal dan tidak bertanggungjawab pada kesalahannya. Dah berapa tahun ibu sudah meninggal dunia, mengapa Taliya tidak mantal lagi?
Tidak akan membiarkan dia macam ini lagi!
"Jangan rasa kami akan sesekali maafkan kau, kau yang harus mengelakkan sesekali membagikan kami peluang memaafkan kau bukan sesekali menyusahkan orang lain!" Timiya rasa inilah peluang tersesuaian untuk menyedarkan adiknya yang masih bertidur dalam mimpi pink-pinknya. Semua sudah berubah , tiada lagi ibu , dan juga tiada lagi orang yang akan sentiasa memaafkan kesalahan walaupun betapa besar masalahnya.
"Taliya,dah cukup dengan bergaduhan .Sedarlah diri . Tiada lagi cerita putera puteri. Jangan menyusahkan kakak dan ayah,boleh?"Timiya cakap dengan perlahan dan lembut.Walaupun kejam untuk menarik adikknya daripada mimpinya ke dunia sebenar tetapi dia kena buat.Untuk keluarga dan juga masa hadapannya.
"Tak cukup ! Mengapa I kena sedar diri ,I tahu apa yang berlaku just I nak jumpa dia ..Ka..kalau hari ini I tak jumpa dia , dia akan broke up dengan I ! I tak nak!" cakap Taliya dengan sedih dan takut. Satu titis ,dua titis, tiga titis air mata telah terjatuh ke lantai yang putih mutiara itu.
"Dia tu Fin ke?" tanya Timiya . 'Bila Taliya bercinta ??!!'
"Enn.."
!!! 'Aku hanya gurau sahaja'
"Kejap!" Timiya suruh orang disekelilinginya balik ke tempat tugas mereka dan dia nampak Poey memandang mereka dengan bimbang dia pun memberikan pemandangan yang bermaksud keadaan baik dan dia terus bercakap dengan Taliya selepas Poey pergi
YOU ARE READING
CAHAYA DALAM GELAP
RomanceTIMIYA SINW SENTIASA SEORANG TIDAK KIRA DI RUMAH ATAU DI LUAR.AYAH YANG SIBUK DENGAN PERNIAGAAN,EMAK YANG MATI AWAL ,ADIK PEMREMPUAN YANG BENCI DIA KERANA AYAH BAGI KASIH SAYANG LEBIH BANYAK WALAUPUN KASIH SAYANG ITU ADALAH TIDAK SAMPAI 1/100 BERBA...