4.PHOENIX

11 2 2
                                    

"Selamat tinggal , cik"ucap dari pembantu rumah yang berbaris di dua sisi Timiya.

"Mana Taliya?"Timiya menyoalkan . Sudah sampai pukul6:20a.m , kalau tidak menaik kereta sekarang , mesti akan lewat sampai sekolah.

"Cik Liya hari ini kurang sihat , jadi hari ini cik Liya tak dapat pergi sekolah."jawab Loe.

'Kurang sihat , demam ke apa?' "Poey , tolong jagakan Taliya." Timiya merisaukan Taliya tetapi lebih merisaukan pembantu rumah lain tidak menjaga Taliya dengan baik kerana Taliya sentiasa menghasilkan masalah dan menyusahkan mereka hanya Poey yang boleh dipercayai walaupun semalam Poey ditampar Taliya.

"Psss"bunyi kereta berhenti.

"Terima kasih Pak cik Min."ucap Timiya kepada Pak cik Min yang menghantarkan dia ke sekolah.

"Tak menepikan rambutke? "malangnya Pak cik Min soalan ini setiap hari diabaikan oleh Timiya.

" Kringggg " ' Tepat pada masanya. ' Baru Timiya masuk kelas loceng pun berbunyi tetapi pada masa yang sama kelas yang berbising pun menjadi sunyi kerana kehadiran Timiya . Hanya ada suara perlahan yang sedang mengejek sahaja.

" Ish , Ish datang ke hari ini ,ingat tak datang,baru nak happy , lol . "

" Malangnya nasib aku , esok suruh ayah minta pengetua tukarkan kelas dia lah , seramlah setiap pagi nampak muka dia , cosplay hantuke hahhahahha!."

" Weh, betul weh sama je muka dia dengan hantu! "

" Haahahhahhahahahhahhaahahhah "

Tiba-tiba ada seorang jerit "Hantuuuuuuuuu Timiyaaa! "

Tapi Timiya sudah biasa dengan ejek mereka hanya berlangkah ke tempat duduknya , paling belakang dalam kelas. ' Tak bosan ke , setiap hari ejek yang sama. '

Semasa Timiya duduk di kerusinya ,ada seorang lelaki ketuk mejanya dengan kuat,

" Weh, kau bukan tak de duit mengapa tak gi kemas kan rambut kau ,ke sebenarnya taka da duit pun. Takpe kami ni semua kaya nak tolong cakap, pembedahan plastik seluruh muka boleh ! Hahaahh! "

" Cikgu datang, diam ! " arahan dari ketua kelas.

" Cis, bosan . Takde respon pun ! " lelaki yang ketuk mejanya cakap.

' Bodohke ? ' bisik hati Timiya. ' Fokus,belajar. '

Semasa waktu rehat, pelajar menjadi lebih melampau untuk membuli Timiya sebab tiada guru mengawas mereka.

"Timiya!" seorang perempuan memanggil Timiya di belakang Timiya yang sedang berjalan ke kantin sekolah.

Ketika Timya berpusing badannya , sebaldi air kotor telah dituangkan ke kepalanya .Tidak menunggu reaksinya , serangkai ketawa sudah sampai telinga Timiya.

"Rambut kaukan macam mop soo bagilah kau air yang untuk cuci mop, baikkan aku! Tapi tak payah terima kasih kat aku!" Kata perempuan yang mekup tebal dan juga ketua kepada pelajar yang menyertai dalam rancangan ini.

"Minta maaf kepada saya." Kata Timiya dengan diingin kepada perempuan itu sambil menggelap mukanya dengan lapisan baju sekolah yang tidak begitu basah.

"Ah?Minta maaf kepada kau ?Aku salah dengar ke ?Kau ingat kau siapa kat sini ? Puteri kepada SYARIKAT KUMPULAN SINW ? Phoenix?Sorry...kau hanya hanntuu kat sekolah."cakap perempuan itu dengan penuh provokasi kepada Timiya.

"Saya ingat saya ialah pemegang saham terbesar kepada sekolah ini,bukan ke?"Timiya balas balik dengan provokasi juga.

"Kau....." perempuan itu rasa air mukanya telah dicamparkan ke atas lantai.

Timiya berlangkah ke arah perempuan itu dengan perlahan tetapi dengan momentum yang amat menakutkan.

"So...I am the Phoenix." Percakapan yang amat bermomentum dan tiada kesilapan .Tepat sekali dengan identitinya.

Pelakuan seterusnya lebih menyejutkan para penonton dan menyebabkan kes bulian terhadap Timiya berhenti dan juga tertarik perhatian putera Syarikat Kumpulan REO.

Timiya mengangkat kakinya dan kemudiannya menendang perut perempuan itu dengan kuat sekali.

"Ahhh!" perempuan itu jatuh ke tempat yang sekurang-kurangnya 1meter dari tempat asal dia berdiri dan juga beberapa rakan-rakan perempuan itu yang melibat dalam rancangan itu juga jatuh kerana dilanggar oleh ketua mereka.

"Times out." Timiya cakap dengan nada yang sejuk .Masa untuk berminta maaf sudah habis.

"siiiiii" mesti sakit gila ,penonton berfikir.

"Kau gila!"jerit daripada salah seorang pengikut Rere . Rere adalah perempuan tadi yang ditendang itu,tapi sekarang tidak dapat bercakap sebab kesakitan .

"Of course .If not I will kill you all."cakap Timiya dengan English kerana terlalu marah.

Timiya berlangkah ke tepi Rere dan mengangkat kakinya sekali dan membuat aksi yang menyerupai ingin bentendang mukanya . Dan Rere juga menutup mukanya dengan tangan yang merupakan perkara yang diharapkan oleh Timiya untuk berlaku . Tetapi Timiya hanya memijak tangannya yang terletak di atas muka dan tekan Rere yang duduk hingga ke membaring di atas lantai.

"Jangan sesekali bercuba untuk mencabar ketabahan saya . Kamu tidak boleh menanggung akibatnya .Minta maaf, saya kira sampai 3 ataupun muka kau habis."

"1."

"Mustahil!"Jerit Rere.Tapi suaranya tidak dipedulikan oleh Timiya.

"2"

Rere berasa kaki Timiya yang diatas belakang tangannya memijak dengan semakin kuat dan hatinya pun berasa semakin menakutkan. 'Dia bukan gurau sahaja'

"3"

Timiya mengangkat kakinya dan penonton di sekeliling pun berasa takut , takut apa yang Timiya cakap adalah benar , muka Rere akan hampus.

Dengan kiraan Timiya akhir suara Rere pun keluar sekali .

"Maaf!" Rere menjerit keluar di bawak tangannya . Selepas itu , Rere menangis keluar suara kerana terlalu malu dan juga takut.

"Congratulation."Cakap Timiya dan kemudiannya terus berlangkah ke arah kantin sekolah.

Timiya sudah habis imbas balik perkara-perkara yang terjadi sebelum 10minit dia sampai di tandas kantin sekolah dan rambutnya pun sudah kering kerana menggunakan pengering rambut yang disediakan dalam semua tandas sekolah . 'Nasib baik saya ada memberi cadangan pengering rambut di tandas kepada sekolah.

"Ringgg" loceng tamat berehat sudah berbunyi tetapi Timiya belum makan tengah hari.

'Balik kelas dululah' Timiya berlangkah ke kelas sambil menelefon kepada Pak cik Min untuk mengambil dia balik ke rumah.

Apabila Timiya balik ke kelas, keadaan pada pagi diimbas semula tetapi kali ini bukan lagi memandang rendah tetapi berasa terkejut.

Tapi bukan semua orang akan mendiamkan diri untuk berhidup dengan aman.

CAHAYA DALAM GELAPWhere stories live. Discover now