10 .

32 4 0
                                    

Lepas siap mandikan dan pakaikan Jungkook baju , aku terus bersihkan diri aku . Dah siap semua , aku turun bawah ambik bubur serta air kosong . Paracetamol turut aku ambik dan letakkan atas dulang .

Bilik Jungkook , aku tuju dengan dulang kat tangan . Panas dekat badan aku dah beransur balik ke tempat asal dia cuma Jungkook je belum . Badan dia panas lagi . Tapi dah tak panas macam semalam .

" Kook , makan bubur lepastu telan ubat " aku letakkan dulang atas meja kechik sebelah katil Jungkook .

Jungkook yang tengah sedap landing atas katil berdecit . Tanak makan .

" Tanak makan la Hae . Rasa pasir " rungut Jungkook . Dia bangun dan bersila atas katil . Bibir dicebikkan .

Aku duduk di birai katil . Mangkuk bubur aku capai dan gaul dengan penuh hati hati . Sesudu bubur aku suakan pada Jungkook

" Makan atau semua koleksi ironman kau , aku bakar " ugut aku dengan suara yang ditegaskan . Walaupon serak tapi aku tetap tekan suara .

Jungkook buat muka nak menangis tapi dia tetap menurut . Bubur dikunyah dengan lambat . Mata dia dah berair . Hilang habes Jungkook sado .

" Nah makan lagi " aku suakan lagi satu sudu bubur .

Dengan rasa terpaksa , Jungkook kunyah bubur dan telan . Nampak perit nak telan .

" Nah- "

" Kau pon makan la " Jungkook rampas mangkuk bubur dekat tangan aku lepastu dia suakan sesudu bubur .

Aku jadi loading jap sebelum bubur yang disuakan Jungkook , aku makan . Nak telan tu peritnya yaallah . Tapi masakan Woong memang tak pernah buat aku muak .

Even bubur kosong .

" Makan lagi . Biar cepat sihat " dia suap aku lagi .

Lepastu aku pulak suap dia dan kami bergilir gilir suap sampai la mangkuk licin . Gelas yang berisi air kosong aku hulurkan pada Jungkook . Jungkook sambut dan teguk air perlahan . Gelas bertukar tangan . Giliran aku pulak minum air .

" Oke then , telan ubat pastu tido . Aku nak siapkan homework " aku hulurkan dua bijik paracetamol .

Jungkook geleng laju dengan muka sedih . Air mata kembali bertakung di tubir mata dia .

" Makan la Kook . Dua je " mata Jungkook , aku tatap lama .

" Tanak Hae " bibirnya dicebikkan .

Aku buat muka garang dan dengan pantas Jungkook sambut huluran aku . Ubat ditelan dengan paksa .

" Goodboy . Dah tido "

stray .Where stories live. Discover now