12 .

29 4 2
                                    

Phone yang aku selitkan bawah bantal bergetar mengejutkan aku . Aku berdecit kasar sebelum phone aku capai . Nama Jisung terpampang dalam screen phone aku .

Aku jawab call Jisung dengan rasa malas . Mengantuk , penat . Tambah sakithati . Ugh !

" Junghae " seru Jisung dengan suara garau dia .

" Hm . Nak apa ? " tanya aku . Aku berdeham sekali , betulkan suara .

Jawab call orang dengan suara serak , kantoi ah aku baru bangun tido . Boleh lak lupa em .

" Er.. Aku dengan Han ondeway rumah kau . Woong suruh kita pickup stray dekat hosp tu . Diorang discharge harinie . Semua Woong dah settlekan " terang Jisung tanpa aku pinta .

" Masalahnya , stray tu nak ke stay dekat rumah aku ? Kalau pergi sana lepastu nak kena pujuk diorang tinggal sini , better aku takyah pergi . Semak " aku bersila atas katil dengan mata yang masih tertutup .

Sempat aku menggeliat sepuluh saat . Betulkan segala saraf .

" Diorang akan stay dekat rumah kau . Woong dah pujuk diorang dah and diorang pon setuju . Mula mula memang susah tapi endup diorang akur "

" Hayela " balas aku sepatah .

Kaki aku lunjurkan kedepan . Mulut aku menganga luas , menguap .

" Siap siap . Lima minit lagi aku dengan Han sampai " kata Jisung sebelum menamatkan panggilan .

Aku campak phone ke sisi dan bangun menuju ke bilik mandi . Lepas mandi , aku bersiap dan terus turun ke tingkat bawah .

" Hei Hae ! " sapa Han ceria .

Tangan aku dan tangan Han bersatu . Buat handshake official kami tiap kali kitorang jumpa .

Aku duduk atas sofa sebelah Jisung . Han duduk atas sofa depan aku . Masing masing senyap tanpa sebarang perkataan keluar dari mulut .

" Oke aku dah siap . Jom " Jungkook muncul dengan sengihan bunny dia .

Muka Jungkook aku pandang sekilas sebelum aku jeling dia dan aku terus bangun melangkah ke pintu utama rumah . Hati aku sakit lagi bila ingat balik yang Jungkook kejut aku pukul 3 pagi tadi semata mata nak tanya pasal boxer dia .

Ey geram tu allah je tahu .

" Aku naik superbike aku "

stray .Where stories live. Discover now